مطالب دیگر

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی هستند

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

در ادامه مطلب به ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند که به سلامت و شادابی شما کمک می کنند.

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

طی چند دهه گذشته ، محبوبیت داروهای مکمل و جایگزین افزایش یافته است. یکی از جنبه های حیاتی این داروها  روغن های اسانسی  یا اسنشیال اویل ها هستند. اما آیا می دانید اسنشیال اویل چیست؟ برای شخصی که تازه وارد این روند شده است ،اسنشیال اویل ها روغنهای قوی هستند. چند تایی  از آنها قرن هاست که وجود دارد. اسنشیال اویل ها از گیاهان استخراج می شوند تا عطر و طعم و خواص مفید شان زندگی ما را تسخیر کند. آنها علاوه بر ارزش فوق العاده درمانی برای مجموعه مراقبت های بهداشتی ، پوست و مو شما هستند. همچنین می توانید از آنها برای آروماتراپی نیز استفاده کنید. در اینجا لیستی از بهترین روغنهای اساسی را می توانید در زندگی و زندگی روزمره خود بگنجانید. بگذارید یکی یکی به آنها بپردازیم.

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

1-اسنشیال اویل لوندر یا اسطخدوس

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

رایحه تسکین دهنده و آرام بخش اسطوخودوس باعث شده است که این ماده اصلی مراقبت ازپوست و مو باشد. با این حال ، فقط بر روی توانایی های مراقبت از پوست آن حساب باز نکنید. اسطوخودوس به دلیل خواص ضد التهابی بسیار شیوع دارد و می تواند قرمزی را کاهش دهد. همچنین یک آبرسان طبیعی است که می تواند خشکی پوست را برطرف کند. اسطوخودوس همچنین به انواع تحریکات پوستی ، بریدگی ، سوختگی و خراش کمک می کند. علاوه بر این ، اسطوخودوس همچنین می تواند پوست تحت فشار را آرام کند

2-اسنشیال اویل لیمو

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

 اسنشیال اویل لیمو در درجه اول در برخی از محصولات تجاری موجود که در زندگی روزمره با آنها روبرو هستید ، استفاده می شود. اگر در فروشگاه مواد غذایی قدم بزنید ، خواه صابون شستشوی دست ، ریکا یا آب گازدار باشد ، همه شناخته شده است که دارای اسانس لیمو است. در مورد چندین روغن مرکبات دیگر نیز چنین است.رایحه لیمو به دلیل القای احساس میوه ها و طبیعت و همچنین خاصیت انرژی بخش بودن آ بسیار پر طرفدار است

3-ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند: اسنشیال اویل رزماری

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

اسنشیال اویل رزماری ، به ویژه برای برنامه مراقبت از موهای شما ، ارزش خارق العاده ای دارد..

بله ، روغن رزماری می تواند به شما در غلبه بر خارش و رشد مو کمک کند. با این حال ، آن را مستقیم استفاده نکنید. ، شما باید فقط چند قطره روغن در روغن حامل خود مانند روغن نارگیل اضافه کنید و سپس آنها را به عنوان یک درمان کامل ضد سم زدایی بر روی پوست سر خود قرار دهید

4-اسنشیال اویل درخت چای

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

روغن درخت چای عمدتا از سرزمین کانگوروها ، استرالیا می آید. به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی بسیار محبوب است. علاوه بر این ، روغن درخت چای همچنین مسئول کمک به شما در غلبه بر آکنه و محصولات روغنی است. امروزه چندین محصول برای مراقبت از پوست حتی به همراه روغن درخت چای موجود است.

یکی از موثرترین روشهای قرار دادن روغن درخت چای در برنامه مراقبت از پوست ، خرید محصولات با روغن درخت چای در آنها یا افزودن فقط چند قطره از آن در روغن حامل و مصرف آن است. قانون کلی در روغنهای اساسی را به خاطر بسپارید – کمی از آنها میتواند کفایت کند.

5-ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند: اسنشیال اویل نعنافلفلی

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

به طور معمول ، روغن نعناع از نعناع فلفلی ،  Mentha Piperita تهیه می شود. این گیاه در درجه اول در شمال غربی اقیانوس آرام یافت می شود و از طریق تقطیر با بخار به دست می آید.

نعناع عطر دلپذیری دارد ودارای خواص شگفت انگیزی است.یکی این مزایای خارق العاده در جهت افزایش بازده حرکات ورزشی است. علاوه بر این ، روغن ضروری نعناع فلفلی همچنین می تواند به شما کمک کند تا بر علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) غلبه کنید.

6- اسنشیال اویل بابونه رومی

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

این ملغمه ای زیبا از رایحه های گیاهی و گل است. روغن بابونه رومی می تواند خیال شما را راحت کند ، مخصوصاً وقتی که از طریق بخار پخش و استنشاق شود. این یک روغن عالی برای آرام کردن ذهن شما است و برای پوست شما نیز مفید است. مطالعات نشان می دهد که روغن بابونه رومی می تواند به شما کمک کند تا بر بیماری های پوستی مانند اگزما و التهاب غلبه کنید. لطفا توجه داشته باشید که اگر به گل همیشه بهار ، گل مروارید و گیاه توت فرنگی حساسیت دارید ، نباید از روغن بابونه رومی استفاده کنید.

7- ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند: اسنشیال اویل نرولی

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

روغن نرولی از شکوفه‌های ریز و سفید رنگ و معطر درخت نارنج بدست می‌آید، در واقع از تقطیر بخار شکوفه‌ها حاصل می‌شود.اعتقاد بر این است که باعث تحریک بازسازی سلول می شود و پیشگیری کننده از پیری پوست است. از این رو ، این یک محصول ضد پیری خارق العاده است. این یک روغن ضروری عالی است و برای درمان پوست بالغ ، پیری ، از بین بردن حیات و حساسیت پوست استفاده می شود. نرولی همچنین دارای خواص ضد باکتری عالی است و می تواند به شما در خلاص شدن از آکنه کمک کند. خواص جوان سازی نرولی  می تواند به شما در ایجاد علائم کشیدگی و زخم کمک کند.

8-اسانس ترنج

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

این روغن از پوست میوه های مرکبات برگامیا استخراج می شود. این ترکیب عالی از لیمو و پرتقال است و رایحه متمایز و فریبنده آن می تواند روغن های ماساژ ، لوسیون های بدن و ادکلن ها را برجسته کند. علاوه بر این ، روغن ترنج همچنین برای غلبه بر استرس مفید است. این ترکیبات است که می تواند شما را از التهاب و درد راحت کند. برخی افراد احساس می کنند روغن ترنج پوست آنها را تحریک می کند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که تست پچ را انجام می دهید و همیشه روغن را قبل از استفاده رقیق می کنید.

بعلاوه ، از آنجا که ترنج یک روغن مرکبات است ، ممکن است پوست شما را به نور حساس کند. بنابراین ، اگر از این روغن ضروری روی پوست خود استفاده می کنید ، همیشه باید قبل از بیرون رفتن از آفتاب ، آن را کاملاً بپوشانید. بهترین کار این است که وقتی مجبور نیستید زیر آفتاب بروید ، آن را استفاده کنید

9-ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند: اسنشیال اویل دارچین

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

روغن دارچین از برگ و پوست درخت Cinnamomum verum استخراج می شود. این روغن یکی از قدیمی ترین روغن های تاریخ است و به زمان استفاده مصری ها در سال 1550 قبل از میلاد برمی گردد. جایی که لیمو همه طراوت ، خنکی است ، روغن دارچین کاملاً برعکس است. مشک ، شیرین ، تند و گرم است. این اسنشیال اویل با توجه به خواص ضد ویروسی و ضد قارچی و همچنین افزایش گردش خون در موضع مورد استفاده دارای خواص شگفت انگیزی برای رفع شوره سر و افزایش مجدد مو میباشد.

در درمان التهابات پوستی مانند جوش و آکنه نیز موثر است.

10-گل سرخ

ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند

وقتی بوی گل و شیرین روغن گل رز را استشمام می کنید ، به شما کمک می کند تا بر اضطراب خود غلبه کنید. روغن گل سرخ به دلیل خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده است. علاوه بر این ، همچنین می تواند چهره شما را بهبود بخشد و به درمان آکنه کمک کند. استفاده از روغن گل سرخ برای چند ماه می تواند شما را با جوانی پوستی برکت دهد. با این حال ، لطفاً به خاطر داشته باشید ، روغن گل رز در صورت استفاده موضعی ، می تواند منجر به تحریک پوست شود. بنابراین ، اگر می خواهید از مزایای گسترده روغن مراقبت از پوست روغن گل رز استفاده کنید ، اطمینان حاصل کنید که آن را با یک روغن حامل مخلوط کرده اید.

بنابراین ، اینها 10 روغن اساسی هستند که باید به رژیم روزانه خود اضافه کنید تا بهترین مزایای سلامتی ، پوست و مو را داشته باشید.

منبع

www.finehomesandliving.com

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *