اسانس, اسانس ادکلن, اسانس عطر

خرید اسانس آرامش بخش

خرید اسانس آرامش بخش

خرید اسانس آرامش بخش

استفاده از اسانس ها قدمت زیادی دارد و این مواد از گذشته محبوب بوده اند. اسانس ها بسیار محبوب هستند و به جز خواص درمانی، برای تقویت اعصاب و ایجاد آرامش نیز استفاده می شوند. کسانی که مدیتیشن می کنند و از تکنیک های تمدد اعصاب استفاده می کنند، به اسانس ها بیشتر از همه نیاز دارند. اسانس های مختلف را می توان برای خوش بو کردن اتاق استفاده کرد یا این که آن ها را به بمب حمام اضافه کرده و در حین استحمام، استشمام کرد. روغن های ماساژ معمولا حاوی اسانس های آرامش بخش هستند؛ به همین دلیل، استشمام آن ها حین ماساژ می تواند به کاهش استرس و مشغله های فکری کمک کند. 

ماهیت اسانس ها چیست و از چه موادی تشکیل می شوند؟

اسانس ها معمولا حالتی مایع و روغنی دارند که می توانند از گیاه های مختلفی گرفته شوند. علاوه بر آن، برخی از اسانس ها توسط فرآیند های صنعتی تولید می شوند. به طور معمول، اسانس هایی که از گل ها گرفته می شوند، طبیعی نام دارند و بسیار گران تر از نمونه های صنعتی هستند. می توان گفت که تقریبا نزدیک صد نوع اسانس وجود دارد که هر کدام، رایحه مخصوص به خود را خواهد داشت. اسانس ها انواع مختلفی دارند. در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

معرفی انواع اسانس ‌ها و کاربرد های آن ‌ها

همان طور که اشاره شد، اسانس ها انواع مختلفی دارند و نحوه استفاده هر کدام متفاوت است. اسانس ها را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

اسانس آرایشی و بهداشتی

اگر طرفدار پر و پا قرص لوازم آرایشی باشید، متوجه خواهید شد که اکثر آن ها بوی خوبی دارند و این امر به دلیل وجود اسانس های مخصوص در آن ها است. اسانس هایی که در لوازم آرایشی استفاده می شوند، ماهیتی روغنی دارند؛ به همین دلیل است که بعد از امتحان کردن آن ها روی پوست خود، احساس چرب شدن خواهید داشت.

این افزودنی های روغنی، به دلایلی مانند: ضد باکتری و ضد التهابی بودن می توانند نقش یک محافظ را برای شما ایفا کنند. دانه هویج، گل رز، کره کاکائو و روغن درخت چای از جمله اسانس هایی هستند که در ساخت مواد آرایشی کاربرد دارند.

اسانس عطر و ادکلن

اسانس های عطر معمولا از مواد طبیعی و گل ها گرفته می شوند. آن ها بسیار فرار هستند و حالت روغنی ندارند. به دلیل بوی زیادی که دارند، معمولا مقدار زیادی از آن ها در عطر ها استفاده می شود. استخراج با حلال، تقطیر یا پرس سرد از جمله روش هایی هستند که برای تولید این اسانس ها به کار می رود. خرید اسانس عطر و ادکلن، معمولا به صرفه است و اگر در حوزه عطر سازی فعالیت دارید، باید آن ها را با قیمت مناسب تهیه کنید.

اسانس میوه

این نوع رایحه ها هم به اندازه اسانس های گل محبوب هستند و در لوازم زیادی از جمله عطر ها از آن ها استفاده می شود. اگر به لوازم تحریر علاقه خاصی داشته باشید، متوجه خواهید شد که اکثر آن ها از رایحه های میوه ای برخوردار هستند؛ پس می توان گفت که اسانس های میوه ای کاربرد زیادی در ساخت لوازم تحریر دارند.

استفاده از اسانس ها در عطرسازی

استفاده از اسانس‌ها در خانه: راهنمای خرید و کاربرد اسانس‌های مناسب

اگر تصمیم دارید که از اسانس ها در خانه استفاده کنید، باید اطلاعات کاملی درباره کاربرد هر اسانس داشته باشید. خرید اسانس طبیعی برای استفاده در منزل، بهترین انتخاب است. بهره بردن و خرید اسانس آرامش بخش در خانه، منوط به استفاده از اسانس سوز است. این وسیله قابلیتی دارد که می تواند عطر اسانس ها را در هوا پراکنده کند و باعث شود که شما آرامش داشته باشید.

 اسانس ها نقش موثری در تمدد اعصاب و کاهش استرس دارند. اگر روز پر مشغله ای را گذرانده اید، اسانس های بابونه و لاوندر می توانند خستگی شما را کاهش دهند و نقش موثری در بهبود خواب شما داشته باشند. وقتی که اسانس لاوندر را درون اسانس سوز قرار می دهید، رایحه آن روی سیستم عصبی شما تاثیر گذاشته و باعث آرامش شما خواهد شد.

چگونه اسانس با کیفیت و با قیمت مناسبی بخریم؟

اسانس ها، ماهیت بسیار غلیظ روغنی دارند و به تنهایی قابل استفاده نیستند. برای این که بتوان آن ها را در موارد مختلف به کار برد، باید مقداری الکل که هیچ بویی ندارد، به اسانس ها اضافه کرد. پس هیچ عطری وجود ندارد که تماما از اسانس خالص باشد. اگر قصد خرید اسانس صنعتی و خرید اسانس محصولات آرایشی و بهداشتی را دارید، باید دقت کنید که کاملا با هم متفاوت هستند.

معمولا اسانس های صنعتی از مواد شیمیایی مختلفی تهیه می شوند، اما دیگر اسانس ها بر پایه روغن های گیاهی خواهند بود. طبق راهنمای خرید اسانس و با دقت کافی می توانید مطمئن باشید که اسانسی اصل و با کیفیت خریداری خواهید کرد.

اسانس ها چه نکات مثبت و منفی می توانند داشته باشند؟

با کاربرد های گسترده ای که این مواد دارند، باید مزایا و معایب خرید اسانس آنلاین و استفاده از آن ها را بدانید. نکات مثبت اسانس ها عبارتند از:

  • معمولا اسانس ها پایه طبیعی دارند و از گیاهان مشتق می شوند. پس می توان آن ها را جایگزینی برای عطر های شیمیایی در نظر گرفت.
  • اسانس ها خاصیت آروماتراپی دارند؛ به این معنی که با استشمام رایحه آن ها می توانید ذهن خود را آرام کنید و از استرس دوری کنید. پس خرید اسانس ضد استرس از آیدا نچرالز، گروه تولید اسانس های طبیعی برای لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند به شما در آروماتراپی کمک کند.
  • اسانس های طبیعی تا زمانی که طبق دستورالعمل استفاده شوند، هیچ ضرری نخواهند داشت و کاملا ایمن خواهند بود. همینطور، همه کاره بودن آن ها از آروماتراپی گرفته تا استفاده از محصولات آرایشی، محبوبیت آن ها را دو چندان خواهد کرد.

در مقابل، استفاده از اسانس ها معایبی هم دارد که به شرح زیر هستند:

درست است که اسانس ها معمولا ریشه طبیعی دارند، اما ممکن است برای استفاده مشکلاتی نیز به وجود بیاورند:

  • برخی از اسانس ها امکان دارد پوست را تحریک کنند و باعث ایجاد کهیر شوند. اسانس ها معمولا بسیار غلیظ هستند؛ پس هنگام استفاده باید دقت کنید که آن را رقیق کنید و سپس روی پوست تماس دهید.
  • ممکن است برخی از افراد به آن ها حساسیت داشته باشند و اگر آن ها را تنفس کنند، واکنش های آلرژیکی درون بدنشان رخ دهد.
  • اگر اسانسی که تهیه می کنید، از کیفیت لازم برخوردار نباشد، هزینه ای که کرده اید هدر خواهد رفت.
  • روغن ها یا اسانس ها، بسیار اشتعال پذیر هستند؛ پس باید دقت کنید که آن ها را در کنار حرارت مستقیم یا شعله ها قرار ندهید. 

خرید اسانس های خارق العاده با بوی بی نظیر به صورت آنلاین

اسانس ها در طیف گسترده ای از موارد کاربرد دارند. باید آن ها را استشمام کنید یا رقیق کرده و روی پوست قرار دهید. استشمام این اسانس ها می تواند تاثیرات زیادی روی مغز شما داشته باشد؛ به صورتی که قسمتی از آن را تحریک کرده و در صورت داشتن استرس، آن را کاهش می دهد. پس می توانند خاصیت آرامش بخش داشته باشند. معمولا این مواد با استفاده از فرآیند تقطیر گیاهان تولید می شوند که طی این فرآیند، گیاهان پخته می شوند و بخار آن ها با استفاده از آب سرد و لوله منتقل می شود.

دو نوع ماده از آن ها تولید می شود که یکی از آن ها ترکیب روغنی و دیگری ترکیب آب خواهد بود. قیمت اسانس های مختلف بر اساس عوامل مختلفی متفاوت خواهد بود. برخی از اسانس ها از گیاهان کمیاب تولید می شوند؛ بنابراین، قیمت بالاتری نسبت به دیگر اسانس ها خواهند داشت. روش تولید نیز می تواند بر قیمت آن ها تاثیرگذار باشد. در نهایت، مهم ترین عاملی که می تواند قیمت اسانس ها را تعیین کند، برند محصول است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *