اسنشیال اویل

کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها

کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها

اسنشیال اویل ها کاربردهای گسترده ای دارند. چه از آنها برای ماساژ یا رایحه درمانی استفاده کرده باشید (یا اصلاً هرگزاستفاده نکرده باشید!) ، شاید تعجب کنید که می توانند برای تسکین علائم PMS مفید باشند. در ادامه به کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها می پردازیم.

PMS(سندرم قبل از قاعدگی) نامی است برای علائمی که زنان در هفته های قبل از پریود تجربه کنند. بیشتر خانم ها در مقطعی به PMS مبتلا هستند.

کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها

اسنشیال اویل ها می توانند در طی چرخه قاعدگی فواید زیادی داشته باشند ، به ویژه خاصیت خنک کننده و تسکین دهندگی پوست (استفاده موضعی ، به ویژه روی شکم) و باعث ایجاد آرامش و تنظیم خلق و خو در صورت استنشاق می شوند.استفاده موضعی از اسنشیال اویل ها خصوصا غنی از لینالول و استات لینالیل (مانند مریم گلی و اسطوخودوس) دارای اثر تسکین دهنده در چرخه قاعدگی است”

کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها

در این مطلب ، اسنشیال اویل هایی که می توانندکاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها کمک کنند را ذکر میکنیم ، از جمله:

اسطوخودوس

نعناع فلفلی

مریم گلی کبیر

اکالیپتوس

گل رز

یلانگ-یلانگ

بابونه رومی

دارچین

میخک.

هر یک از این اسنشیال اویل ها برای اهداف مختلفی مانند التهاب تسکین دهنده یا کاهش درد استفاده می شود. بیایید نگاهی دقیق تر به چگونگی کمک این اسانس ها را  به کاهش علائم PMS بیندازیم.

1-کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها: اسنشیال اویل اسطوخودوس

احتمالاً قبلاً درباره اسنشیال اویل اسطوخودوس شنیده اید. حتی ممکن است از آن برای خوشبو کردن بالش یا حمام استفاده کرده باشید. خوب ، اسنشیال اویل اسطوخودوس می تواند عضلات و همچنین ذهن شما را شل کند.

تحقیقات نشان داده است که ماساژ اسنشیال اویل اسطوخودوس بر روی شکم می تواند به تسکین گرفتگی های قاعدگی کمک کند و همچنین می تواند در تعادل روحیه شما در این زمان موثر باشد.

چند قطره از اسنشیال اویل اسطخدوس را در روغن حامل دیگری رقیق کنید (مانند روغن نارگیل یا زیتون) و آن را زیر شکم  ماساژ دهید تا گرفتگی عضلات برطرف شود. قبل از استفاده از روغنهای اسانسی روی پوست حتما آزمایش پوستی انجام دهید – یک تکه روغن رقیق شده را روی پوست خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی رخ می دهد. اگر نه ، میتوانید از آنها استفاده کنید!

2-اسنشیال اویل مریم گلی کبیر

مریم گلی کبیر یکی دیگر از اسنشیال اویل های آرامبخش است که در صورت ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی می تواند مفید باشد و حتی تا اواخر عمر و یائسگی نیز مفید است!

قرنهاست که از اسنشیال اویل مریم گلی کبیر به لطف فواید بیشمار از جمله خواص آرام بخش و ضد التهاب مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که این اسنشیال اویل ضد اسپاسم است ، مریم گلی می تواند به تسکین درد گرفتگی در شکم  شما کمک کند ، همچنین می تواند درد کمر شما را کاهش دهد. باز هم ، رقیق کردن این با روغن حامل و ماساژ دادن در مناطق حساس می تواند کمک کند. به صورت موضعی در طول ماساژ آروماتراپی (به ویژه شکم و پشت) استفاده کنید و یا  چند قطره به حمام گرم اضافه کنید

اسنشیال اویل مریم گلی کبیر به تعادل سطح هورمون ها در بدن کمک می کند بنابراین این روغن اسانسی می تواند برای تغییرات خلقی نیز مناسب باشد.

3-اسنشیال اویل نعناع فلفلی

این روغن اسانسی باعث نشاط و انرژی می شود ، اگر در هنگام PMS از خستگی و بی انگیزگی رنج می برید ، دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید. استنشاق مقداری اسنشیال اویل نعناع فلفلی می تواند روحیه شما را خوب کند.

از نعناع فلفلی به طور سنتی برای رفع حالت تهوع و نفخ نیز استفاده می شود ، که باعث می شود برای کسانی که در طول دوره قاعدگی خود با مشکلات هضم غذا دست و پنجه نرم می کنند ، مفید باشد. توصیه می کنیم مقداری اسنشیال اویل رقیق شده (به میزان دو تا سه درصد) را روی شکم خود ماساژ دهید.

4-اسنشیال اویل اکالیپتوس

اکالیپتوس به لطف خواص ضد التهابی می تواند یکی دیگر از اسانس های انرژی زا باشد. همانطور که می دانیم ، التهاب می تواند در پشت بسیاری از علائم PMS باشد ، از جمله گرفتگی معده ، عضلات دردناک و برافروختگی پوست.

اگر می خواهید از شدت علائم PMS خود بکاهید و اکالیپتوس می تواند به شما کمک کند ، این یک مسئله مهم برای حل آن است.

5-کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها: اسنشیال اویل گل رز (گل محمدی)

یکی دیگر از روغن هایی است که به دلیل اثر آرام بخش و آرامش بخش آن در افراد مشهور است. حتی ثابت شده است که التهاب را کاهش می دهد و درد ناشی از گرفتگی قاعدگی را کاهش می دهد .قبل از استفاده موضعی یا پخش آن ، آن را با روغن نارگیل رقیق کنید.

6-اسنشیال اویل  یلانگ-یلانگ

اسنشیال اویل یلانگ-یلانگ ، که بومی اندونزی است ، به دلیل اثرات آرام بخشی در کاهش فشار خون موثر است. با این حال ، نباید به طور مستقیم روی پوست استفاده شود. ابتدا آن را با یک روغن پایه مانند روغن نارگیل یا حتی یک کرم مرطوب کننده برای یک لوسیون خوشبو مخلوط کنید. انجام این کار ممکن است باعث تنظیم خلق و خو ، کاهش التهاب و افزایش گردش خون سالم شود و آن را به یک روغن اسانسی دیگر برای تسکین PMS تبدیل کند.

اگر از استرس و اضطراب رنج می برید ، استفاده از اسنشیال اویل گل رز و یا  به صورت جداگانه یا ترکیب آنها در یک ترکیب می تواند مفید باشد. استرس می تواند علائم PMS را تشدید کرده و زندگی روزمره را در این زمان از ماه حتی دشوارتر کند ، بنابراین این دو روغن اسانسی می توانند مفید واقع شوند.

7-اسنشیال اویل گریپ فروت

اسنشیال اویل های  مرکبات شادی بخش هستند.وقتی کمی احساس خستگی می کنید ، اسنشیال اویل گریپ فروت بهترین راه برای بیدار شدن از خواب است. عطر پاک کننده و انرژی دهنده گریپ فروت ، به شما کمک می کند تا در روز خود با چشم انداز تازه و روشن و افزایش هوشیاری. “

بعد از بیدار شدن از خواب یا هر زمان که احساس کندی شدید ، آن را به پخش کننده خود اضافه کنید. این به افزایش انرژی شما کمک می کند و همانطور که می دانید هرچه انرژی بیشتری داشته باشید ، احتمالاً روحیه شما بهتر خواهد بود. رایحه آبدار و تابستانی گریپ فروت همواره به روحیه شما کمک میکند.

8-اسنشیال اویل بابونه رومی ، دارچین و گل میخک

یکی دیگر از کاهش علائم PMS با اسنشیال اویل ها ، بابونه رومی ، دارچین و گل میخک است. قبلاً مزایای دارچین را برای گرفتگی های قاعدگی توضیح داده ایم ، که چگونه خواص ضد التهابی آن می تواند برای کاهش قاعدگی دردناک مفید است.

گل میخک و بابونه رومی نیز ضد التهاب محسوب می شوند. از گل میخک به طور سنتی برای کاهش درد استفاده می شود ، در حالی که بابونه رومی ضد اسپاسم است و می تواند به تسکین دردهای قاعدگی ناخوشایند کمک کند.

گنجاندن این ترکیبات اسانس در برنامه روزمره می تواند یک روش طبیعی عالی برای تسکین علائم PMS باشد.

همانطور که در بالا گفتیم ، شما می توانید روغن ها را با یک حامل رقیق کنید و یا آنها را بر روی مناطق حساس ماساژ دهید یا حتی از شریک زندگی خود بخواهید که ماساژ آرامش بخشی به شما بدهد ، به خصوص اگر درد کمر دارید.

یک راه خوب دیگر برای تسکین علائم PMS این است که در حمام گرم با روغن های مورد علاقه خود آرام شوید. این نه تنها می تواند به آرامش ذهن و کاهش استرس کمک کند ، بلکه گرما می تواند برای کاهش گرفتگی عضلات پریود نیز عالی باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *