اسنشیال اویل

اسنشیال اویل دارچین چیست و چه فوایدی دارد ؟

اسنشیال اویل دارچین

یکی از راهکارهای طبیعی برای از بین بردن باکتری ها و حتی کاهش درد عضلانی استفاده از اسنشیال اویل دارچین می باشد که می تواند فواید بسیاری برای سلامتی و محیط اطراف شما داشته باشد. در ادامه این مطلب به خواص بیشمار دارچین و اسنشیال اویل دارچین می پردازیم.

چرا دارچین ؟

دارچین ادویه ای است که مردم به صورت رومزمره از آن در غذاهای خود استفاده می کنند به طوری که حتی می توان دارچین را در کنار پای سیب تا نان تست هم مشاهده کرد. دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می شود و به صورت پودر و یا چوب دارچین به فروش می رسد.

اگرچه چندین نوع دارچین در کشورهایی مانند هند ، سریلانکا ، اندونزی ، برزیل ، ویتنام و مصر وجود دارد ، اما دارچین سیلان و دارچین کاسیا محبوب ترین هستند. دارچین سیلان ، که اغلب از آن به عنوان دارچین واقعی یاد می شود ، گران ترین نوع دارچین محسوب می شود. دارچین کاسیا ، که تیره تر از سایر دارچین هاست ، در فروشگاه های مواد غذایی بیشتر دیده می شود.

طبق باورهای عمومی ، دارچین علاوه بر استفاده های آشپزی خواص دارویی هم دارد. پزشکان معتقدند که دارچین می تواند قند خون را کاهش دهد ، عفونت های قارچی سطحی را درمان کرده و التهاب و درد را کاهش دهد. در مورد اینکه آیا دارچین می تواند به طور صد درصدی این مشکلات را حل کند ، به تحقیقات بیشتری نیاز می باشد اما فواید بی نظیر آن از استفاده کنندگان دارچین پوشیده نیست !

فواید بی نظیر دارچین برای سلامتی

دارچین برای قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. در طب سنتی چینی ، دارچین کاسیا برای سرماخوردگی ، نفخ ، تهوع ، اسهال و عادت ماهانه دردناک استفاده می شود. همچنین اعتقاد بر این است که دارچین می تواند انرژی ، سرزندگی و گردش خون را بهبود ببخشد ، به ویژه در افرادی که پای سرد دارند.

در طب آیورودا ، دارچین به عنوان دارویی برای دیابت ، سوء هاضمه و سرماخوردگی استفاده می شود و می تواند به تعادل کفا (انرژی جسمی و احساسی) فرد کمک کند. همچنین این ماده رایج در چای می تواند روند هضم را بهبود بخشد.

پزشکان ، خواص درمانی متعددی را به دارچین نسبت می دهند ، به ویژه دارچین سیلان. طبق باورهای عمومی دارچین می تواند این موارد را درمان کند:

  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • سندرم متابولیک
  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
  • عفونت های قارچی (کاندیدیازیس)
  • عفونت های دهانی
  • سرماخوردگی
  • تب یونجه (رینیت آلرژیک)

طعم و عطر مشخص دارچین از ترکیبی در اسانس به نام سینامالدهید ناشی می شود. سینمالدئید دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که ممکن است به درمان برخی از اختلالات متابولیک ، عفونی ، گوارشی یا تنفسی کمک کند. در ادامه به برخی از شواهد موجود در مورد دارچین می پردازیم.

خواص متابولیک

مطالعات نشان داده است که مصرف دارچین می تواند به کاهش قند خون کمک کند همچنین دارچین ممکن است برای افرادی که دیابت یا پیش دیابت دارند مفید باشد.

مطالعه ای که در سال 2003 در Diabetes Care منتشر شد ، مزایای یک دوز روزانه دارچین را در 60 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 ارزیابی کرد. 2 گروه تقسیم شده به 20 گروه ، به ترتیب ، دوزهای 1 ، 3 و 6 گرم دارچین را به شکل قرص مصرف کردند.

پس از 40 روز ، هر سه گروه کاهش قند ناشتا (18 تا 29 درصد) ، تری گلیسیرید (23 تا 30 درصد) ، کلسترول LDL (7 تا 27 درصد) و کلسترول تام (12 تا 26 درصد) را تجربه کردند. در مقابل ، هموگلوبین در همه شرکت کنندگان بدون تغییر باقی ماند.

کاهش این سطح ممکن است برای درمان سندرم متابولیک به اندازه کافی قوی باشد. بررسی مطالعات 2016 نشان داد که دارچین ، به صورت دارویی ، می تواند به طور بالقوه تمام اقدامات کلیدی برای سندرم متابولیک ، از جمله شاخص توده بدن (BMI) ، نسبت دور کمر به باسن ، مشخصات چربی خون و فشار خون را بهبود بخشد.

بنابراین مزایای متابولیک دارچین با تحقیق و مطالعه به نحوی ثابت شده است و در حال حاضر چند مطالعه با ارزش بالای پزشکی وجود دارد (از جمله موارد ذکر شده).

یک بررسی 2010 در آلمان ، با ارزیابی کارآزمایی های تصادفی و کنترل شده با کیفیت بالا ، به این نتیجه رسید که فواید دارچین در کنترل قند خون “امیدوار کننده” است اما تاثیر آن بر کاهش وزن و فشار خون به اندازه ایی که قابل توجه باشد ، نبود.

درمان عفونت ها

مطالعات نشان داده است که دارچین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. در تحقیقات آزمایشگاهی ، دارچین هم علیه کاندیدا آلبیکنس ، قارچی که باعث عفونت قارچی و برفک می شود ، و هم هلیکوباکتر پیلوری ، باکتری مسئول زخم معده ، مفید بوده است.

بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی منتشر شده در مجله Clinical and Diagnostic Research ، اسانس و یا اسنشیال اویل دارچین قادر به خنثی سازی 50 درصد از سویه های کاندیدا بود. علاوه بر این ها ، این روغن در برابر سویه های مقاوم به داروی ضد قارچ دیفلوکان (فلوکونازول) هم موثر بوده است.

متأسفانه ، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد دارچین هنگام استفاده به عنوان خوراکی هم همان اثر اسنشیال اویل دارچین را خواهد داشت. تحقیقات منتشر شده در سال 2014 نشان می دهد که مکمل های دارچین می توانند باکتری های مختلف را درمان کنند.

دستگاه گوارش

خوردن چای دارچین یک درمان رایج و خانگی برای سوء هاضمه است. تأثیر دارچین بر هضم غذا توسط محققان در استرالیا مورد بررسی قرار گرفت که شامل تأثیر دو داروی دارچین بر 31 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بود و دیگری برای IBS غالب اسهال (IBS-D).

حدود 20 درصد از شرکت کنندگان تحت درمان IBS-C  افزایش حرکات روده و همچنین کاهش فشار ، درد شکم و نفخ را تجربه کردند. کسانی که تحت درمان IBS-D قرار گرفتند پاسخی به درمان نداشتند.

این تحقیقات نشان می دهد که دارچین ممکن است باعث تحرک روده شود یا یک اثر ملایم داشته باشد.شواهد کمی وجود دارد که دارچین می تواند اسهال را درمان کند. علاوه بر این ها ، مصرف زیاد دارچین ممکن است منجر به سوزش سر دل شود و علائم سوء هاضمه را تشدید کند.

تنفسی

اسنشیال اویل دارچین ، هنگامی که برای رایحه درمانی استفاده می شود ، ممکن است به کاهش احتقان ، بهبود روحیه و افزایش انرژی کمک کند. در حالی که برخی از درمانگران معتقدند که اسنشیال اویل دارچین می تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند ، در نتیجه از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دارچین به هر شکل بر پاسخ ایمنی ، چه ذاتی و چه تطبیقی ​​تأثیر می گذارد.

دارچین می تواند در تسکین علائم بینی همراه با سرماخوردگی ، آنفولانزا و تب یونجه مفید باشد. یک مطالعه در سال 2014 در مجله طب گیاهی گزارش داد که یک اسپری بینی حاوی عصاره دارچین علائم بینی را در 20 فرد مبتلا به رینیت آلرژیک در مقایسه با 20 نفر که دارونما دریافت کرده بود ، بهبود بخشید. پس از چهار هفته ، اسپری دو بار در روز اقدامات عملکرد ریوی را بدون عوارض جانبی قابل توجهی بهبود بخشید.

اسنشیال اویل دارچین چیست ؟

رایحه دارچین تند ، شیرین و برای بسیاری از افراد مملو از خاطرات خوش از غذاهای خوشمزه و روزهای دلپذیر می باشد. اسنشیال اویل داریچین و یا روغن دارچین به خاطر رایحه شادابش بسیار ارزشمند است. همچنین اسنشیال اویل دارچین مانند خود دارچین چندین مزیت سلامتی و زیبایی مرتبط به همراه دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اسنشیال اویل دارچین به اشکال مختلف برای تأثیر آن در کنترل عفونت ، مدیریت قند خون و سایر شرایط مورد مطالعه قرار گرفته است. منابع معتبر مطالعات نشان می دهند که اسنشیال اویل دارچین می تواند خواص زیر را به دنبال داشته باشد :

  • آنتی باکتریال
  • ضد قارچ
  • ضد دیابت
  • و خواص آنتی اکسیدانی

اسنشیال اویل دارچین و فواید آن

تقویت کنندگی خلق و خو

خواص اسنشیال اویل دارچین آن را به گزینه ای محبوب برای درمان های آروماتراپی در خانه تبدیل کرده است. در آروماتراپی ، روغنهای معطر به هوا پخش می شوند یا اسپری می شوند تا بتوان آنها را جذب بدن کرد. رایحه درمانی با مزایای زیادی از جمله کاهش افسردگی و اضطراب و خواب بهتر مرتبط است. استفاده از اسنشیال اویل دارچین در معطر درمانی به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما بسیاری از مردم از بوی دارچین لذت می برند و آن را آرامش بخش می دانند.

خواص ضد باکتریایی

تحقیقات نشان می دهد که اسنشیال اویل دارچین :

  • با ارگانیسم های باکتریایی که به سختی درمان می شوند مبارزه می کند. یک منبع معتبر که از کشت های باکتریایی و آزمایشات آزمایشگاهی استفاده می کرد ، دریافت که ترکیبات موجود در اسنشیال اویل دارچین و یا روغن دارچین دارای اثر ضد میکروبی بر روی Pseudomonas aeruginosa ، یک باکتری بالقوه تهدید کننده حیات و مقاوم به دارو است که بر گیاهان ، انسان و سایر حیوانات تأثیر می گذارد.
  • از سلامت دهان حمایت می کند. مشخص شده است که خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارچین در برابر Streptococcus mutans و در بیوفیلم Candida ssp ، دو عامل ایجاد عفونت دهان و ایجاد حفره در دندان ها موثر است.
  • ضد عفونی می کند. خواص ضد باکتریایی دارچین آن را به یک جایگزین افزودنی ایمن ، موثر و غیر شیمیایی تبدیل می کند که می تواند برای حفظ محصولات و افزایش ماندگاری آنها مورد استفاده قرار گیرد. یک مطالعه معتبر نشان داد که اسنشیال اویل دارچین می تواند به طور موثر به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی و ضد عفونی کننده های بیمارستانی استفاده شود.

پر شدن و رشد مو

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که دارچین را با رشد مو در انسان مرتبط کند اما مطالعاتی روی موش ها انجام شده است که نشان می دهد موها ضخیم و رشد کرده اند. گزارش های مختلف و شیوه های سنتی نشان می دهد که ماسکی از دارچین ، روغن زیتون و عسل در رشد و ضخیم شدن موها موثر است.

طعم دهنده مواد غذایی و لوازم آرایشی

روغن دارچین به عنوان یک اسانس و به عنوان یک روغن غذایی در دسترس است. همچنین می توان آن را به عنوان عنصری در آدامس بدون قند ، آب نبات سفت ، چای و محصولات پخته شده تجاری یافت.

اسنشیال اویل دارچین به عنوان یک عنصر در لوازم بهداشتی مانند خمیر دندان ، دهانشویه ، صابون و لوسیون بدن استفاده می شود. همچنین برای خوشبو کردن اسپری اتاق ، شمع استفاده می شود.

کاربردها و استفاده های اسنشیال اویل دارچین

در ادامه به برخی از رایج ترین روشهایی که امروزه از اسنشیال اویل دارچین استفاده می شود می پردازیم :

تقویت کننده سلامت قلب

اسنشیال اویل دارچین به طور طبیعی می تواند به تقویت سلامت قلب کمک کند. یک مطالعه روی حیوانات که در سال 2014 منتشر شد نشان می دهد که چگونه عصاره پوست دارچین به همراه تمرینات هوازی می تواند به بهبود عملکرد قلب کمک کند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که چگونه عصاره دارچین و ورزش می تواند به کاهش کلسترول کلی و LDL کلسترول “بد” و افزایش کلسترول HDL “خوب” کمک کند.

همچنین نشان داده شده است که دارچین به تولید اکسید نیتریک کمک می کند ، که برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا کسانی که از حمله قلبی یا سکته مغزی رنج می برند مفید است. علاوه بر این ها ، اسنشیال اویل دارچین حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد پلاکتی است که می تواند برای سلامت شریان قلب مفید باشد.

آفرودیزیاک طبیعی

در طب آیورودا ، دارچین گاهی برای اختلالات جنسی توصیه می شود. آیا این توصیه معتبر است؟ تحقیقات حیوانی که در سال 2013 منتشر شد به روغن دارچین به عنوان یک درمان طبیعی احتمالی برای ناتوانی جنسی اشاره می کند. حیوانات با اختلال جنسی ناشی از سن ، با استفاده از اسنشیال اویل دارچین با تقویت موثر انگیزه جنسی و عملکرد نعوظ و عملکرد جنسی مواجه شدند.

اسنشیال اویل دارچین سطح قند خون را بهبود می بخشد

در هر دو مدل انسانی و حیوانی ، دارچین اثرات مثبتی بر ترشح انسولین دارد ، به این معنی که می تواند قند خون را ثابت نگه دارد و بنابراین از خستگی مزمن ، بدخلقی ، هوس قند و پرخوری جلوگیری می کند.

می توانید از اسنشیال اویل دارچین درجه یک و خالص در غذای خود استفاده کنید تا از مزایای آن برای کاهش قند خون استفاده کنید. البته زیاده روی نکنید ! استنشاق اسنشیال اویل دارچین همچنین می تواند هوس غذایی ناسالم را دور نگه دارد.

پوست ، مو و لب

مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شد نشان می دهد که چگونه اسنشیال اویل دارچین می تواند به طور قابل توجهی ایجاد چندین نشانگر زیستی پروتئینی را که در التهاب پوست و بازسازی بافت نقش دارند ، متوقف کند. با دارا بودن خواص ضد التهابی ، اسنشیال اویل دارچین می تواند یک درمان طبیعی موثر باشد و برای نگرانی های التهابی پوست مانند بثورات و آکنه مفید باشد. می توانید اسنشیال اویل دارچین را با یک روغن حامل (مانند روغن نارگیل) مخلوط کرده و آن را روی پوست بمالید تا از ظرفیت ضد میکروبی آن استفاده کنید.

اسنشیال اویل دارچین می تواند برای موها نیز مفید باشد ، زیرا بسیاری از مجلات زیبایی این اسانس تند را برای تقویت سلامت و رشد مو توصیه می کنند. برای درمان سریع پوست سر خانگی می توانید چند قطره اسنشیال اویل دارچین را با یک روغن حامل مانند روغن بادام ترکیب کنید.

استفاده از گرم کننده روغن دارچین برای لب ها یک راه طبیعی برای افزایش حجم آنها با افزایش گردش خون در این ناحیه است. دو قطره روغن دارچین را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل برای استفاده ترکیب کنید.

اسنشیال اویل دارچین ممکن است به کاهش وزن کمک کند

دارچین به عنوان یک غذای چربی سوز و یک ابزار ارزشمند برای کاهش وزن شهرت پیدا کرده است. با قابلیت تعادل سطح قند خون و شیرین کردن طعم غذاها بدون هیچ گونه قند اضافی ، برای مهار دندان شیرین بسیار مفید است.

مطالعه ای که در مجله Metabolism منتشر شده است نشان می دهد که چگونه سینامالدئید ، یک ترکیب شیمیایی موجود در اسنشیال اویل دارچین ، به طور بالقوه به سلول های چربی برای سوزاندن انرژی کمک می کند. این مطالعه به طور خاص نشان می دهد که چگونه cinnamaldehyde پاسخ های حرارتی و متابولیک را در سلول های چربی حیوانی و انسانی فعال می کند ، که می تواند برای کاهش وزن و جلوگیری از چاقی مفید باشد.

قند خون ناپایدار می تواند منجر به پرخوری ، کاهش انرژی و افزایش وزن شود ، اما افزودن روغن دارچین به میوه ، چای ، جو دوسر ، محصولات پخته شده یا اسموتی ها سرعت انتشار گلوکز را در خون کاهش می دهد.

کمک به زخم ها

نوعی باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری یا H.pylori می تواند باعث ایجاد زخم می شود. هنگامی که H.pylori ریشه کن می شود یا کاهش می یابد ، می تواند تا حد زیادی به علائم زخم کمک کند. در یک کارآزمایی کنترل شده ، اثرات مصرف 40 میلی گرم عصاره دارچین دو بار در روز به مدت چهار هفته بر روی 15 بیمار انسانی که به عفونت با هلیکوباکتر پیلوری آلوده بودند ، مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که دارچین هلیکوباکتر پیلوری را بطور کامل از بین نمی برد ، اما استفاده از اسنشیال اویل دارچین باکتری ها را تا حدی کاهش می دهد و بیماران هم از درمان خود استقبال می کنند !

تحقیقات همچنین نشان داده است که یک ترکیب مفید در اسانس دارچین به نام اوژنول ممکن است یکی از دلایل اصلی کمک دارچین به زخم باشد. یک مطالعه منتشر شده در سال 2000 نشان می دهد که چگونه زخم معده با اوژنول تعداد زخم ها و همچنین شدت زخم ها را کاهش می دهد.

اسنشیال اویل دارچین با انگل ها مبارزه می کند

مطالعات نشان داده است که اسنشیال اویل دارچین از رشد برخی از انگل های مضر جلوگیری می کند و آن را به یک درمان عالی برای انگل تبدیل می کند. یک مطالعه که در سال 2014 در مجله انگل شناسی ایران منتشر شد ، اسنشیال اویل دارچین را موثر ارزیابی کرد. این مطالعه اثر عصاره زنجبیل و دارچین را به عنوان “عوامل درمانی امیدوارکننده طبیعی علیه G. lamblia” نشان می دهد.

تحقیقات آزمایشگاهی همچنین به اثر مهاری دارچین بر پلاسمودیوم فالسیپاروم ، که انگلی است که باعث ایجاد مالاریا در انسان می شود ، اشاره می کند. محققان دریافته اند که دارچین می تواند با ایجاد اختلال در بیوسنتز اسید آمینه آنها که برای بقا ضروری است ، با انگل ها مبارزه کند.

کمک به گلو درد

اسنشیال اویل دارچین با داشتن اثرات ضد التهابی ، ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی و تنظیم کننده سیستم ایمنی ، یک انتخاب عالی برای مبارزه با عفونت ها مانند گلودرد است. سعی کنید ترکیبی از آب لیمو داغ ، عسل و اسنشیال اویل دارچین را صبح بخورید تا گلو درد را بهبود بخشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید. این ترکیبات برای مبارزه با التهاب ، کاهش درد و تقویت عملکرد سیستم ایمنی با یکدیگر کار می کنند و آنها را به یک درمان کامل برای گلو درد تبدیل می کند.

اسنشیال اویل دارچین خانه شما را خوشبو می کند

شما می توانید با ترکیب رایحه های درمانی مانند دارچین ، پرتقال ، لیمو و میخک در یک اسپری ، اتاق و یا خانه خود را خوشبو کنید. در عین حال ، احساس آرامش را تجربه خواهید کرد و به سم زدایی هوا کمک می کنید.

مبارزه با عفونت های قارچی

آیا اسنشیال اویل دارچین برای قارچ ناخن پا مفید است؟ بر اساس تحقیقات منتشر شده در سال 2016 ، روغن دارچین و روغن زیتون فعالیت ضد قارچی و ضد میکروبی را در برابر گونه های قارچی مانند کاندیدا آلبیکنس نشان می دهند ، که اغلب علت قارچ ناخن پا و سایر عفونت های قارچی است.  برای درمان طبیعی قارچ ناخن پا ، سعی کنید چند قطره اسانس دارچین را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را در مناطق مشکل دار بمالید.

اسنشیال اویل دارچین می تواند گردش خون را بهبود بخشد

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دارچین به طور تاریخی برای بهبود گردش خون مورد استفاده قرار گرفته است ، به همین دلیل اسنشیال اویل دارچین می تواند یک روغن ماساژ ایده آل باشد. اسنشیال اویل دارچین ، می تواند به کاهش کشش ماهیچه ها در بدن کمک کند. برای سالم نگه داشتن آن ، فقط مطمئن شوید که از آن با روغن حامل مانند روغن جوجوبا ، روغن گل رز یا روغن نارگیل استفاده می کنید.

بسیار ضد باکتری !

به طور خاص ثابت شده است که اسنشیال اویل دارچین می تواند خاصیت قوی ضد باکتری داشته باشد. تحقیق بسیار جالبی که در آن اسانس دارچین مورد مطالعه قرار گرفته است مربوط به فساد مواد غذایی است. از آنجایی که شواهدی وجود دارد که موثر بودن آن را در مبارزه با ابرباکتری ها اثبات می کند ، شاید اسنشیال اویل دارچین عنصری باشد که باید در نظافت منزل مورد توجه قرار گیرد.

می توان از اسنشیال اویل دارچین برای سلامت دهان استفاده کرد

برخی تحقیقات نشان می دهد که اسنشیال اویل دارچین می تواند برای سلامت دهان و دندان مفید باشد ، مانند جلوگیری از حفره ، عفونت قارچی و برفک. یک مطالعه با مقایسه تاثیر اسانس دارچین و اسانس میخک نشان داد که دارچین می تواند پوسیدگی دندان و پلاک دندان را کاهش دهد. اما اگر از آن استفاده می کنید ، با احتیاط از آن استفاده کنید و اسنشیال اویل دارچین را قورت ندهید !

تسکین سرما

اگر احساس می کنید به شدت سیر شده اید ، عطر روغن دارچین می تواند کمک مفیدی برای بازکردن گلو و سوراخ های بینی باشد.

اسنشیال اویل دارچین ممکن است به شما در مبارزه با سکته مغزی کمک کند

برخی تحقیقات نشان می دهد که دارچین می تواند به طور بالقوه در مبارزه با اختلالات عصبی و بیماری های قلبی مفید باشد. اگر این کمی دور از ذهن به نظر برسد ، احتمالاً می توان گفت روغن دارچین یک تقویت کننده شناختی است و می تواند به مبارزه با سکته مغزی کمک کند و روحیه شما را بالا ببرد.

اسنشیال اویل دارچین به حمایت از عملکرد ایمنی سالم کمک می کند

دارچین مانند بسیاری از اسنشیال اویل ها و یا روغنهای ضروری دیگر دارای خواص متعددی است که می تواند به تقویت سیستم دفاعی طبیعی بدن ما کمک کند..

همانطور که اشاره کردیم ، دارچین قوی ترین ضد التهاب شناخته شده است. دارچین با کمک به بدن در مقابله با التهاب ، باعث تسریع در بهبود و کاهش علائم ثانویه التهاب مانند خستگی و ناراحتی می شود.

تسکین درد

دارچین ضد درد است. این بدان معنی است که می تواند به کاهش احساس ناراحتی از جمله:

  • درد عضلات
  • درد مفاصل
  • تنش (یعنی در ناحیه گردن یا شقیقه)
  • گرفتگی های قاعدگی

دفع حشرات با اسنشیال اویل دارچین

اسانس ها اولین خط دفاع سیستم ایمنی گیاهان در برابر شکارچیان از جمله حشرات هستند. این بدان معناست که روغن هایی مانند دارچین در از بین بردن حشرات مهارت دارند!

بسیاری از آفات عطر دارچین واقعی را غیرقابل تحمل می دانند. پاشیدن یک بطری اسپری پر از روغن دارچین رقیق شده در خانه می تواند به دفع حشرات کمک کند. متناوبا ، می توانید اسنشیال اویل دارچین را در یک پخش کننده قرار دهید.

رایحه درمانی با اسنشیال اویل دارچین

  • تسکین غم و اندوه – استفاده از دارچین در زمستان می تواند برای مثبت اندیشی عالی باشد.
  • تقویت انرژی – اسنشیال اویل دارچین در طب آیورودا “گرم کننده” تلقی می شود که باعث تحریک حواس و ذهن می شود.
  • ترویج تمرکز ذهنی – دارچین می تواند به شما احساس شادابی و لذت بیشتری بدهد و تمرکز بر کارها را بسیار آسان تر کند

برای تجربه یکی از محبوب ترین موارد استفاده از اسانس دارچین ، چند قطره را در پخش کننده رایحه درمانی خود قرار دهید یا از یکی از ترکیبات تقویت کننده استفاده کنید که حاوی برخی از روغن های فوق العاده به همراه دارچین است!

نحوه استفاده از اسنشیال اویل دارچین

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Tisserand ، بسیاری از تولید کنندگان اسانس دارچین توصیه می کنند که به طور کلی از مصرف موضعی خودداری کنید.

یک توصیه کلی این است که غلظت اسنشیال اویل دارچین را در صورت تماس با پوست پایین نگه دارید. به عنوان مثال ، یک دستورالعمل 01/0 درصد یا کمتر معادل 1 قطره روغن دارچین برای 30 تا 40 میلی لیتر (میلی لیتر) مایع حامل است.

به خوشبو کننده های هوا اضافه کنید

برای خوشبو شدن خانه خود ، یک قطره روغن دارچین را به کیسه های پارچه ای یا گل های خشک اضافه کنید. یا می توانید چند قطره با آب به پخش کننده اضافه کنید. برخی خوشبو کننده های تجاری ساخته شده از بوی دارچین برای این کاربرد ساخته شده اند.

اسنشیال اویل دارچین را به روغن بدن و مرطوب کننده ها اضافه کنید

همانطور که اشاره کردیم روغن دارچین و یا اسنشیال اویل دارچین را می توان با روغن حامل مخلوط کرده و برای ماساژ استفاده کرد. یک قطره روغن دارچین را با دو تا سه فنجان روغن حامل مانند روغن بادام مخلوط کرده و برای ماساژ یا مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

از چوب دارچین استفاده کنید

چوب دارچین کامل حاوی روغن دارچین است و می توان از آن در آروماتراپی استفاده کرد. به سادگی یک یا دو چوب را در یک قابلمه بزرگ آب گرم بریزید و بگذارید مخلوط بجوشد و اجازه دهید بخار عطر را به اتاق اضافه کند. همچنین می توانید از چوب دارچین در هنگام دم کردن قهوه و چای یا به عنوان همزن برای نوشیدنی های گرم استفاده کنید.

به طور کلی ، ایده استفاده از اسنشیال اویل دارچین در تمام طول روز و به صورت روزانه کمی غیر عملی به نظر می رسد. بهتر است از اسنشیال اویل دارچین برای تصفیه هوا استفاده شود ، چرا که می تواند حس تندی را بدون تحریک پذیری ایجاد کند. همچنین می توانید از اسنشیال اویل دارچین در یک پاک کننده دست خانگی استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *