اسنشیال اویل

اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی

اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی

شما ممکن است در اواخر زمستان یا بهار یا حتی در اواخر تابستان و پاییز حساسیت فصلی داشته باشید. آلرژی ممکن است گاهی در فصل شکوفه زدن و گرده افشانی گیاهان  یا ممکن است در ماه های خاص در شبانه روزی اتفاق بیوفتد. در ادامه به اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی می پردازیم.

مشخص شده است که برخی از روغن های اسانسی علاوه بر ارائه درمان های قوی برای همه چیز ، از استرس و اضطراب گرفته تا آکنه و خارش پوست ، علائم آلرژی فصلی شایع را تسکین می دهند.

با داشتن خواص ضد التهابی ، آنتی هیستامین و ضد اسپاسم ، اسنشیال اویل ها برای آلرژی با پاکسازی مجاری هوا و بهبود تنفس ، به کاهش احتقان و فشار سینوس کمک می کنند. کاهش التهاب می تواند باعث رفع پف و خارش چشم مبتلایان به آلرژی شود. برخی از آنها از مزایای قوی موکولیتیک نیز برخوردار هستند و به شل شدن و از بین بردن مخاط کمک می کنند و با تسکین سرفه و گرفتگی بینی به بهبودی شما کمک می کنند. گرچه اکثر آنها دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ نیز هستند ، اما فواید آروماتراپی آنها باعث می شود که بسیار مورد توجه قرار بگیرند زیرا می توانند به ایجاد احساس آرامش در افرادی که تمام شب با سرفه و عطسه بیدار هستند ، کمک کنند.

بنابراین از اسنشیال اویل ها می توان به عنوان یک روش درمانی جایگزین یا مکمل برای علائم آلرژی استفاده کرد. آنها از گیاهان گرفته شده اند و می توانند به روش های مختلفی استفاده شوند. روش های معروف استفاده از اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی عبارتند از:

پخش آنها به هوا

استفاده از آنها در محصولات حمام و اسپا

استفاده از آنها در صورت رقیق شدن روی پوست

پاشیدن آنها در هوا

آنها را مستقیماً از داخل ظرف تنفس کنید

نفس کشیدن در رایحه های روغن ها به عنوان آروماتراپی یا رایحه درمانی شناخته می شود. این عمل بدن شما را از طریق حس بویایی تحریک می کند. آنچه بو می کنید می تواند سایر قسمت های بدن شما را خصوصا از طریق مغز تحت تأثیر قرار دهد.

درست مانند رایحه درمانی ، استفاده از اسنشیال اویل ها به صورت موضعی  منجر به ورود آنها به جریان خون می شود.(اسنشیال اویل ها ترکیبات ریزمولکولی هستند) همیشه باید آنها را قبل از استفاده روی پوست خود رقیق کنید.

یک روغن حامل مانند روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا می تواند برای این منظور خوب کار کند. شما معمولاً حدود 6 قطره اسنشیال اویل را با 1 اونس(30 سی سی) روغن حامل مخلوط می کنید.

اگر می خواهید از اسنشیال اویل ها  برای تسکین علائم آلرژی در زندگی خود استفاده کنید ، در اینجا چند موردی که ممکن است بخواهید امتحان کنید را نام میبریم:

1-اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی: اسنشیال اویل اکالیپتوس

این روغن اسانسی به دلیل خاصیت خلط آور بودن ، پاک کردن مجاری هوا و درمان سرفه ، به عنوان یک ماده موثر در شل شدن مخاط برای بهبود تنفس عمل می کند. خواص ضد التهابی آن همچنین به کاهش احتقان و سایر علائم رایج آلرژی کمک می کند.

نحوه مصرف اسنشیال اویل اکالیپتوس:سعی کنید اکالیپتوس را در هوا پخش کنید یا از بطری آن را نفس بکشید تا راحتی شما را فراهم کند.

علیرغم نشان دادن خواص ضد التهابی ، اکالیپتوس همچنین می تواند باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد شود.

2- اسنشیال اویل علف لیمو

اسنشیال اویل علف لیمو یک آنتی هیستامین قوی و موثر برای گرفتگی بینی است. همچنین خواص ضد التهاب و ضد قارچ ، بوی تسکین دهنده و آرام بخش آن می تواند برای از بین بردن استرس و اضطراب برای ایجاد احساس آرامش استفاده شود.

برای خرید اسنشیال اویل لیمو کلیک کنید.

3- اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی: اسنشیال اویل اسطوخودوس

اسنشیال اویل اسطخدوس به عنوان یک آنتی هیستامین و یک عامل آروماتراپی درمانی ، دارای مزایای ضد التهابی قدرتمندی است که مشخص شده است التهاب ناشی از آلرژی در سینوس ها را کاهش می دهد. همچنین می تواند به رفع پف کرده و خارش چشم کمک کند و با خواص تسکین دهدنگی و آرامبخشی سبب ایجاد یک خواب خوب میشود.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که اسنشیال اویل اسطخدوس از التهاب آلرژیک و همچنین بزرگ شدن سلولهای مخاطی جلوگیری می کند.

نحوه مصرف اسنشیال اویل اسطخدوس:سعی کنید از اسطوخودوس در دیفیوزر برای آروماتراپی به کار ببرید یا آن را در روغن حامل رقیق کرده و در حمام استفاده کنید.

برای خرید اسنشیال اویل اسطخدوس کلیک کنید.

4-اسنشیال اویل نعناع فلفلی

اگر از گرفتگی ریه ها و سینوس های خود رنج می برید ، روغن اسانسی نعناع فلفلی می تواند به شل شدن مخاط و پاکسازی مجاری تنفسی با اثر آنتی هیستامین و ضد التهابی روی بدن کمک کند. همچنین می تواند باعث تسکین سردرد ، درد و سرفه شود ، به شل شدن عضلات دردناک و خسته کمک می کند.

استنشاق ترکیب نعنافلفلی با اسنشیال اویل های اسطوخودوس و لیمو یک ترکیب تسکین دهنده آلرژی است. با این حال ، توجه داشته باشید که روغن های ترکیبی می توانند احتمال واکنش آلرژیک شما را افزایش دهند. بنابراین قبل از مصرف حتما تست آلرژی را انجام دهید.

برای خرید اسنشیال اویل نعناع فلفلی کلیک کنید.

5-اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی: اسنشیال اویل رزماری

سرشار از آلفا پینن ، ترکیبی که به پاکسازی مجاری هوایی کمک می کند ، همچنین مشخص شده است که اسنشیال اویل  رزماری باعث بهبود تنفس و حتی کاهش خس خس می شود. آنتی هیستامین و ضد اسپاسم است ، ضمن جلوگیری از گرفتگی و دردهای عضلانی و ایجاد احساس آرامش در ذهن و بدن ، به کاهش علایم آلرژی کمک می کند.

برای خرید اسنشیال اویل رزماری کلیک کنید.

6- اسنشیال اویل کندر(فرکین سنس)

به دلیل خواص ضد التهابی و دارا بودن آلفا پینن ، اسنشیال اویل  کندر یک داروی عالی برای پاکسازی سینوس و کاهش احتقان برای کسانی که از گرفتگی بینی ناشی از آلرژی فصلی رنج می برند. همچنین این روغن اسانسی می تواند سبب کاهش حملات آسم و علائم تنگی نفس و خسس سینه شود.

7-اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی: اسنشیال اویل درخت چای

اسنشیال اویل  درخت چای که به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی بسیار مورد توجه است ، به دلیل اثر هیستامین بر بدن می تواند به کاهش علائم التهاب مرتبط با آلرژی های فصلی کمک می کند. توانایی های ضد التهابی آن علاوه بر دفع باکتری ها و قارچ های تشدید کننده آلرژی ، برای تسکین خارش و پف چشم نیز عالی است.

با این حال ، خود اسنشیال اویل درخت چای می تواند حساسیت ایجاد کنند. قبل از استفاده تست پوستی را حتما انجام دهید.

روغن درخت چای در صورت بلعیدن خطرناک است. هیچ اسنشیال اویلی رابدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

8-اسنشیال اویل آویشن

مشخص شده است که روغن اسانسی آویشن با ترکیبی از مزایای ضد التهابی و ضد اسپاسم برای تسکین علائم احتقان در کسانی که از آلرژی فصلی رنج می برند با پاکسازی مجاری هوا کمک کننده است.

9-اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلیک اسنشیال اویل لیمو

از اسنشیال اویل ها با رایحه مرکبات اغلب در رایحه درمانی برای تقویت هوشیاری و انرژی استفاده می شود. اسنشیال اویل لیمو همچنین می تواند به پاکسازی سینوس ها و کاهش احتقان ، علائم رایج آلرژی های فصلی کمک کند.

اگر از لیمو یا روغنهای معطر مرکبات استفاده می کنید مراقب باشید پوست خود را تا 18 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. سعی کنید روغن را برای رفع خلق و خوی خود پخش کنید یا آن را رقیق کرده و روی پوست خود بمالید تا به علائم آلرژی کمک کند.

خطرات و عوارض احتمالی استفاده از اسنشیال اویل های تسکین دهنده آلرژی های فصلی

استفاده از اسنشیال اویل ها بدون خطر نیست. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)بر خلوص ، کیفیت و بسته بندی روغنهای اسانسی نظارت نمی کند. استفاده از اسنشیال اویل ها طبق دستورالعمل و اطمینان از استفاده از محصولات با کیفیت مهم است.

اگر حساسیت های بیشماری دارید یا به ویژه به مواد شیمیایی حساس هستید ، روغنهای اساسی می توانند واکنشهای آلرژیک بیشتری ایجاد کنند. قبل از شروع هرگونه درمان روغن ضروری ، باید با پزشک خود صحبت کنید.

این نکات را هنگام استفاده از اسنشیال اویل ها بخاطر بسپارید:

ممکن است واکنش های آلرژیک به اسنشیال اویل ها را تجربه کنید ، بنابراین مطمئن شوید که برای اولین بار با احتیاط از آنها استفاده می کنید. اسانس مخلوط شده در روغن حامل را روی پوست حساسی ، مانند بازو ، آزمایش کنید. اگر طی 24 ساعت واکنشی نداشته باشید ، استفاده از آن بی خطر است. هر اسانس جدید را آزمایش کنید ، مخصوصاً اگر حساسیت دارید.

هرگز خود اسنشیال اویل را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید. قبل از استفاده آن را در روغن حامل رقیق کنید.

اسنشیال اویل ها را نبلعید.

استفاده اسنشیال اویل ها توسط زنان باردار و شیرده و کودکان ، به ویژه کودکان خردسال با احتیاط بیشتر و تجویز پزشک صورت گیرد

برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات ایمنی اسنشیال اویل ها کلیک کنید.

منبع:

www.healthline.com

wwd.com

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *