اسنشیال اویل

اسنشیال اویل اسطخدوس(لوندر)قسمت دوم

اسنشیال اویل اسطخدوس

از جمله خواص سلامتی دیگر اسنشیال اویل اسطخدوس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

اسنشیال اویل اسطخدوس

9 -اسنشیال اویل اسطخدوس دارای_خاصیت روشن کنندگی است.

اسنشیال اویل اسطوخودوس موجب روشن شدن پوست می‌شود. این روغن می‌تونه تغییر رنگ‌هایی مانند لکه‌های تیره را کاهش دهد. اسنشیال اویل اسطوخودوس در کاهش لکه‌های پوستی و قرمزی پوست هم مؤثر است. اگر پوست شما دچار هایپرپیگمنتیشن یا هایپرپیگمنتاسیون (hyperpigmentation، تیرگی و رنگ‌رفتگی پوست به‌دلیل افزایش سن) شده است، اسنشیال اویل اسطوخودوس به کاهش آن نیز کمک می‌کند.

10- اسنشیال اویل اسطخدوس سبب تسکین اگزما و خشکی پوست میشود.

اگزما می‌تواند در هرجایی از بدن ظاهرشود. اسطوخودوس به‌دلیل برخورداری از خواص ضدقارچی و ضد التهابی، به کنترل اگزما کمک می‌کند.

از اسنشیال اویل اسطوخودوس می‌توان برای درمان پسوریازیس نیز استفاده کرد. روغن اسطوخودوس در پاکسازی پوست و کاهش قرمزی و التهاب آن مؤثر است.

به‌منظور استفاده از این اسنشیال اویل برای اگزما ۲ قطره از آن را با مقدار مساوی از روغن درخت چای و همچنین ۲ قاشق چای‌خوری روغن جوجوبا مخلوط کنید. از این ترکیب می‌توانید به‌صورت روزانه استفاده کنید. برای درمان اگزما می‌توان از ترکیب اسنشیال اویل اسطوخودوس و روغن بابونه هم استفاده کرد.

11- اسنشیال اویل اسطخدوس سبب کاهش چین و چروک صورت می شود.

بخشی از خطوط ریز و چروک‌های صورت به‌دلیل وجود رادیکال های آزاد است. اسنشیال اویل اسطوخودوس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در حفاظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مؤثر اند. این روغن اسانسی نه تنها مملو از آنتی اکسیدان است ، بلکه ترکیبات آن نیز فعالیت فرایندهای آنتی اکسیدانی طبیعی بدن ما را تحریک می کند .برای استفاده از اسنشیال اویل اسطوخودوس برای کاهش چین‌وچروک، چند قطره از روغن آن را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید. می‌توانید یک یا دو بار در روز از این ترکیب به‌عنوان مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید.

12-اسنشیال اویل اسطخدوس سبب کاهش واکنش های آلرژیک فصلی میشود.

به لطف توانایی آرامبخشی و کاهش التهاب ، اسنشیال اویل اسطخدوس به تسکین علائم شما در فصل آلرژی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که اسنشیال اویل اسطخدوس از التهابات آلرژیک و همچنین بزرگ شدن سلولهای مخاطی جلوگیری می کند.

سعی کنید از اسطوخودوس در دیفیوزر برای آروماتراپی استفاده کنید یا آن را در روغن حامل رقیق کرده و در حمام و مقداری غوطه ور کنید.

13- کاهش فشار خون

در مطالعه ای که در سال 2016 انجام گرفت قدرت کاهش فشار خون بوسیله اسنشیال اویل اسطخدوس بررسی شد.

هدف از این تحقیق تعیین تأثیر رایحه درمانی اسطوخودوس بر کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بود. در این تحقیق 32 بیمار در گروه درمانی یا در گروه غیر درمانی بودند. مطالعات نشان داد تأثیر رایحه درمانی اسطوخودوس بر کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک وجود دارد. استنشاق با روش آروماتراپی اسطوخودوس می تواند یکی از ملاحظات مداخله پرستاری در کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا باشد. این می تواند علاوه بر دارو ، یک گزینه برای مکمل درمانی باشد.

14-اسنشیال اویل اسطخدوس درد را تسکین می دهد

اسنشیال اویل اسطوخودوس انواع مختلف درد را تسکین می دهد که شامل رگ به رگ شدن ، کمر درد و درد عضلات سردرد و میگرن است. یک ماساژ منظم با اسنشیال اویل اسطوخودوس می تواند باعث تسکین درد در مفاصل شود. علاوه بر این ، طبق مطالعه ای در مجله Royal College of پزشکان ، اسنشیال اویل اسطوخودوس میزان رضایت بیماران از کنترل درد را پس از جراحی ، در مقابل آن دسته از بیمارانی که فقط با اکسیژن دوباره زنده شدند بالا برد.

15- گردش خون را بهبود می بخشد

اسنشیال اویل اسطوخودوس در بهبود گردش خون در بدن موثر است. یک تحقیق در سال 2008 در مجله بین المللی قلب و عروق نشان می دهد که رایحه درمانی اسطوخودوس اثرات آرام بخشی بر گردش خون کرونر دارد.

16-دافع حشرات

از دیگر مزایای اسنشیال اویل اسطوخودوس برای سلامتی می توان به کمک آن در برابر دفع حشرات اشاره کرد. بعلاوه ، این روغن پشه ها و پروانه ها را دفع می کند و ماده موثره ا ی برای  دفع پشه ها است.

نحوه مصرف اسنشیال اویل اسطخدوس

هیچ مقدار توصیه شده  ای بصورت روزانه برای اسنشیال اویل اسطوخودوس وجود ندارد. طبق اصول رایحه درمانی ، تنفس در رایحه اسانس اسطوخودوس یا استفاده از اسانس اسطوخودوس به پوست سبب انتقال پالس هایی به سیستم لیمبیک موجود در مغزمیشود ، منطقه ای که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد و به تنظیم احساسات کمک می کند.

یک روش محبوب شامل ترکیب اسنشیال اویل اسطوخودوس با یک روغن حامل (مانند جوجوبا یا بادام شیرین) است. اسنشیال اویل اسطوخودوس پس از مخلوط شدن با روغن حامل ، می تواند به پوست شما ماساژ داده شود و یا به حمام شما اضافه شود.

اسنشیال اویل اسطخدوس

می توانید چند قطره اسنشیال اویل اسطوخودوس را روی یک پارچه یا دستمال بپاشید و رایحه آن را استشمام کنید ، یا روغن را به یک پخش کننده رایحه درمانی یا اسانس شوز اضافه کنید و از خواص آرامبخشی آن استفاده کنید.

اسانس اسطوخودوس معمولاً برای کاهش استرس و آرامش استفاده می شود. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد اسطوخودوس می تواند به درمان سردرد و میگرن کمک کند.

نفس کشیدن در رایحه اسانس اسطوخودوس می تواند به مدیریت حاد حملات میگرن کمک کند. یک مطالعه معتبر در سال 2013 نشان داد که افراد پس از 15 دقیقه استنشاق اسنشیال اویل اسطوخودوس ، کاهش قابل توجهی در درد را گزارش کردند.

برای این منظور می توانید اسنشیال اویل اسطوخودوس رقیق شده(به میزان دو تا سه درصد) را به پوست بمالید ، از پخش کننده اسانس استفاده کنید یا اسنشیال اویل  رقیق شده را به حمام گرم اضافه کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

هنگام شروع روز ، هر روز از آن به عنوان عطر استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری سرحال بمانید.

بسیاری از مردم از روغن اسطوخودوس به عنوان مرهم لب استفاده می کنند. ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری تست پچ را انجام دهید تا عوارض جانبی ناخواسته ای از آن ایجاد نشود.

افزودن مقدار کمی روغن اسانسی اسطوخودوس به سایر کرم ها یا پمادهای پوست می تواند سبب تسکین پوست شده و بهبود آنرا تا حد زیادی افزایش دهد.

چند قطره اسنشیال اویل اسطوخودوس به شقیقه خود بمالید که سبب تسکین میگرن ، سردرد ، افسردگی ، فشار عصبی و استرس عاطفی شود.

برای افزایش گردش خون و ترمیم ، چند قطره روغن اساسی اسطوخودوس را روی ناحیه کبود شده یا روی سوختگی بمالید. همچنین می توانید برای تسکین تحریکات پوستی و آفتاب سوختگی استفاده شود.

چند قطره از روغن معطر را در پد پنبه ای بریزید و آن را کنار روبالشت و ملافه های خود بگذارید. این کار خواب خوب شما را در طول شب تضمین می کند.

عوارض جانبی احتمالی و احتیاط های مصرف اسنشیال اویل اسطخدوس

اسنشیال اویل اسطوخودوس ممکن است در برخی افراد باعث تحریک پوست یا واکنش آلرژیک شود. اگر پس از استفاده از اسطوخودوس دچار حالت تهوع ، استفراغ یا سردرد شدید ، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید.

از آنجا که مصرف اسنشیال اویل اسطوخودوس می تواند اثرات سمی داشته باشد ، این اسانس نباید بلعیده  شود مگر اینکه تحت نظارت پزشک متخصص باشد.

بعضی منابع ذکر میکنند که میتوان از اسنشیال اویل خالص اسطخدوس بصورت موضعی روی پوست استفاده کرد .در صورتیکه این یک فرضیه غلط بوده وهمواره بعد از رقیق سازی استفاده شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *