روغن های گیاهی, مطالب دیگر

خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا

خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا
خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا

اگر به دنبال یک روغن طبیعی برای مراقبت از پوست هستید که هم سبب تغذیه  پوست ، لب ها و موهای شما شود و هم از آنها محافظت کند ، روغن جوجوبا بهترین است. “روغن جوجوبا” غنی از ویتامین های تقویت کننده زیبایی A ، E و D ، به علاوه آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ، در واقع یک استر مومی است که دارای خواص قابل توجهی مشابه با سبوم پوست ما است. این بدان معنی است که این “روغن” بسبب سبکی می تواند نفوذ عمیقی داشته باشد و برای حداکثر تغذیه به لایه های زیرین پوست برسد. جوجوبا همچنین به طور طبیعی ضد باکتری ، ضد قارچ ، ضد ویروس ، ضد درد و ضد التهاب است. بنابراین روغن جوجوبا بهترین گزینه برای هر نوع پوستی ، از جمله خشک، حساس و مستعد به  آکنه است. در ادامه به خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا می پردازیم.

روغن جوجوبا چیست؟

گیاه جوجوبا گیاهی چند ساله است که در آمریکای شمالی رشد می کند. این گیاه  در آب و هوای سخت بیابانی رشد می کند همچنین دانه این گیاه دارای بسیاری از خواص درمانی است.
از دانه گیاه جوجوبا می توان روغن درست کرد. روغن جوجوبا آنقدر ملایم است که می تواند به عنوان روغن حامل برای مخلوط شدن با سایر اسنشیال اویل ها استفاده شود. همچنین می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید.

بسیاری از افراد از روغن جوجوبا به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. شواهد بسیاری وجود دارد که از استفاده از روغن جوجوبا خالص به عنوان دارویی برای آکنه ، خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی پشتیبانی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست خود به مطالعه خود ادامه دهید.

1.خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا : روغن جوجوبا یک مرطوب کننده طبیعی است


روغن جوجوبا دارای منابع ارزشمندی برای مرطوب کنندگی پوست و مو است . این بدان معنی است که برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست شما با ایجاد یک مانع بصورت طبیعی جلوگیری می کند. همین امر سبب می‌شود از ایجاد عفونت های باکتریایی ، آکنه و شوره سر جلوگیری کند.

2.روغن جوجوبا ضد باکتری است

روغن جوجوبا دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. در حالی که تست های آزمایشگاهی نشان داده اند که روغن جوجوبا همه گونه های باکتریایی یا قارچی را از بین نمی برد ، بلکه باکتری ها و قارچ های خاصی را که می توانند باعث سالمونلا ، عفونت E. coli و کاندیدا شوند را از بین می برد.

3.خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا : روغن جوجوبا آنتی اکسیدان است

روغن جوجوبا حاوی اشکال طبیعی ویتامین E است. این ویتامین برای پوست شما به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند. این بدان معنی است که روغن جوجوبا می تواند به پوست شما کمک کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه روزمره با آلاینده ها و سموم دیگر مقابله کند.

4.روغن جوجوبا سبب باز کردن منافذ پوست می‌شود

اگرچه روغن جوجوبا یک روغن گیاهی است ، اما آرایش آن بسیار شبیه غدد چربی پوست (سبوم) است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند و پوست شما نمی تواند تفاوت آن دو را تشخیص دهد.

این باعث می شود که روی پوست شما کمتر جمع شده و مانع از مسدود شدن منافذ پوست شما شود و منجر به کاهش جوش های سرسیاه(کمدون) و بروز آکنه  شود.

5.خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا : روغن جوجوبا ضد حساسیت است

از نظر مولکولی ، روغن جوجوبا یک موم است. اگرچه می تواند به پوست شما جذب شود ، اما موم بودن آن به شما اجازه می دهد یک لایه روغن تسکین دهنده ای در سطح پوست ایجاد کند.

برخلاف سایر اسنشیال اویل های گیاهان ، روغن جوجوبا معمولاً تحریک کننده نیست و ایجاد واکنش آلرژیک نادر است.

6. روغن جوجوبا به تولید سبوم کمک می کند

روغن جوجوبا تولید سبوم پوست را تنظیم می کند زیرا یک منبع  مورد اعتماد سبوم است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند.

وقتی روغن جوجوبا را روی پوست خود قرار می دهید ، پوست شما آرام و مرطوب می شود. این یک سیگنال به فولیکول های مو و عرق شما ارسال می کند که پوست شما برای آبرسانی به سبوم اضافی نیاز ندارد.

این باعث می شود پوست چرب به نظر نرسد و از بروز آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

7.خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا : روغن جوجوبا به افزایش سنتز کلاژن پوست کمک میکند

آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا  به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند. کلاژن پروتئین ساختاری پوست است که با افزایش سن میزان ساخت آن کاهش می یابد  چراکه با افزایش سن ساختار صورت شما تغییر می کند. برای داشتن پوستی زیبا شما حداقل یک به یک مطالعه منبع معتبر از  آنتی اکسیدان های برای بهبود سنتز کلاژن نیاز دارید که روغن جوجوبا تا میتواند این نیاز را برآورده کند

8. روغن جوجوبا به تسریع ترمیم زخم کمک می کند.

روغن جوجوبا با ترکیبات خود سبب تحریک ترمیم زخم می شود . تحقیقات نشان می دهد که روغن جوجوبا سلول های پوستی شما را ترغیب می کند تا پس از جدا شدن یا بریدگی  روبه بهبودی روند.
همین موضوع دلیل توانایی روغن جوجوبا در درمان آکنه و اسکار آکنه باشد. این خواص ترمیم کننده زخم می تواند به غلظت ویتامین E طبیعی موجود در روغن جوجوبا نیز مرتبط باشد.

9. خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا : روغن جوجوبا به تسکین اگزما ، پسوریازیس و سایر بیماری های خشک کننده پوست کمک می کند.

روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد. استفاده موضعی روغن جوجوبا به رفع خشکی ، پوسته پوسته شدن ، خارش و علائم مربوطه کمک می کند.

افرادی که بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارند ، میتوانند از خواص این روغن طبیعی استفاده کنند.

10.روغن جوجوبا به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند

روغن جوجوبا یک ماده محبوب در برخی از محصولات ضد آفتاب طبیعی است. یک منبع معتبر نشان می دهد که ویتامین E ، اگر با سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شود ، می تواند از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت کند. روغن جوجوبا حاوی هر دو است. آسیب های ناشی از آفتاب می تواند پوست شما را کم آب کرده و پوسته پوسته شود. روغن جوجوبا ویتامین E را بازیابی می کند ، رطوبت پوست را می افزاید و باعث تسکین علائم آفتاب سوختگی می شود.

11.خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا : روغن جوجوبا به درمان آکنه کمک می کند


حداقل یک آزمایش بالینی نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند باعث جلوگیری از آکنه شود. روغن جوجوبا دارای عوامل ضد التهابی تسکین دهنده ، خواص درمانی ، مرطوب کننده و ضد میکروبی طبیعی است. این خواص نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند به شما کمک کند تا از شیوع آکنه جلوگیری کرده و همچنین باعث بهبودی آن شود.

12. روغن جوجوبا به کاهش  خطوط و چین و چروک صورت کمک می کند


 روغن جوجوبا سبب بهبود قابلیت ارتجاعی پوست میشود. این بدان معنی است که قدرت آنتی اکسیدانی روغن جوجوبا باعث کند شدن علائم پیری در هنگام استفاده موضعی روی پوست کمک کند.

13.روغن جوجوبا سبب کم رنگ شدن جای زخم می شود

مدتهاست که متخصصین، ویتامین E را برای کمک به زخم توصیه می کنند.

اگر می خواهید ویتامین E را به عنوان داروی جای زخم امتحان کنید ، روغن جوجوبا می تواند در روند بهبودی مفید باشد.

خواص طبیعی ترمیم زخم روغن جوجوبا همراه با محتوای ویتامین E ، می تواند ظاهر زخم را به حداقل برساند.

استفاده از خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا


 برخلاف اسنشیال اویل ها، روغن جوجوبا نیازی به رقیق سازی ندارد و می توان آن را مستقیماً روی پوست قرار داد. قبل از استفاده از روغن جوجوبا یا هر محصول آرایشی و بهداشتی ، برای اولین بار باید تست پچ کنید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید. با انجام این مراحل می توانید تست پچ را انجام دهید: روی بازو داخلی خود ، سه یا چهار قطره روغن جوجوبا بزنید. ناحیه را با باند بپوشانید و 24 ساعت صبر کنید. باند را برداشته و پوست خود را بررسی کنید. اگر هیچ نشانه ای از کهیر ، قرمزی یا تحریک وجود ندارد ، می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید

نحوه استفاده ازخواص منحصر به فرد روغن جوجوبا ه نتیجه دلخواه شما بستگی دارد. می توانید از آن به عنوان مرهم لب برای آرامش لب های خشک و ترک خورده استفاده کنید و یا می توانید آن را به عنوان سرم ضد پیری در تمام قسمت های پوست صورت خود قبل از خواب بمالید.

شما همچنین می توانید روغن جوجوبا را به عنوان ماسک با سایر مواد طبیعی ضد آکنه در درمان و بهبود آکنه مخلوط کنید.

استفاده از خواص منحصر به فرد روغن جوجوبا بر خلاف اکثر مواد تشکیل دهنده دیگر ، در اطراف ناحیه چشم شما بی خطر است ، که این ماده را به عنوان یک پاک کننده محبوب آرایشی تبدیل کرده است.
از آنجا که روغن جوجوبا قادر است تا اعماق پوست نفوذ کند ، می تواند به شما کمک کند مواد فعال مانند سالیسیلیک اسید و رتینول و اسنشیال اویل ها را همراه با آن رقیق کرده  و از آنها بر روی پوست خود بهره مند شوید .
روغن جوجوبا یک روغن مناسب برای مو نیز هست. مثلا قبل از شستشو برای موهای خشک یا پوست سر تحریک شده میتواند مفید باشد.چراکه روغن جوجوبا موها را به خوبی مرطوب و هیدراته نگه می دارد همچنین حاوی ویتامین های مختلفی در آن است که باعث تقویت و تغذیه مو می شود.
برای بهرهمندی از خواص منحصربه فرد این روغن مهم است که آنرا از منابع معتبر خریداری کنید.

 روغن جوجوبا به روش پرس سرد تعداد بیشتری از آنتی اکسیدان های گیاه را نسبت به  ساخت به روش فرآیند های صنعتی پرس داغ   ، حفظ می کنند. آنتی اکسیدان های اضافی ممکن است به افزایش فواید روغن جوجوبا در مراقبت از پوست کمک کنند.

روغن جوجوبا دارای خواص درمانی متنوعی است که ممکن است در درمان بیماری های پوستی مانند آکنه ، اگزما و پسوریازیس موثر باشد.

با استفاده از آن به عنوان پاک کننده ، مرطوب کننده یا درمان لک می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. این ماده به طور معمول در هرجای بدن ، از جمله صورت ، بدون رقیق شدن قابل استفاده است.

در صورت بروز بثورات یا واکنش آلرژیک دیگر ، مصرف آن را قطع کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *