اسنشیال اویل, روغن های گیاهی, محصولات گیاهی

خرید روغن جوجوبا : اهمیت و مزایا

خرید روغن جوجوبا

احتمالا با روغن جوجوبا در یکی از مجلات زیبایی یا وبلاگ های مورد علاقه خود یا برخی آموزش های یوتیوب برخورد داشته اید و یا شاید تنها نام آن را شنیده باشید. اگر کنجکاو هستید که در مورد این روغن طبیعی و فواید آن برای پوست و صورتتان بیشتر بدانید ، این مقاله برای شماست. در ادامه در مورد روغن جوجوبا و خرید روغن جوجوبا به طور کامل بحث خواهیم کرد.

روغن جوجوبا چیست و چه کاربردی دارد؟

روغن جوجوبا که مدت‌ها توسط بومیان آمریکا به دلیل فواید بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت، یک روغن بسیار مغذی است که از دانه‌های گیاه جوجوبا تولید می‌شود. روغن جوجوبا حدود پنجاه درصد از وزن دانه جوجوبا را تشکیل می دهد !

موم یا روغن مایع تولید شده توسط غلاف های کوچک شبیه به استرهای طبیعی ترمیمی است که توسط غدد چربی در پوست ما تولید می شود! این استرها روغن را نرم کننده مفیدی برای محصولات زیبایی می کنند. هدف آنها نرم کردن، پاکسازی و آماده سازی پوست است. برای افرادی که پوست خشک و چرب دارند خرید روغن جوجوبا به شدت توصیه می شود زیرا سبوم تولید شده روی پوست و همچنین بافت چربی را کنترل می کند.

جوجوبا همچنین حاوی ترکیبات خاصی به نام توکوفرول است که فرم هایی از ویتامین E است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و آنها را از بدن دفع می کند. از این رو، خرید روغن جوجوبا به داشتن پوستی سالم و جوان‌تر کمک می‌کند. در قسمت های بعدی به طور مفصل در مورد فواید و کاربردهای روغن جوجوبا برای پوست صحبت خواهیم کرد.

روغن جوجوبا از کجا می آید؟

اصطلاح جوجوبا ، هم برای گیاه و هم برای عصاره های آن استفاده می شود. گیاه جوجوبا (نام علمی Simmondsia Chinensis) درختچه ای بومی مکزیک، آریزونا جنوبی و کالیفرنیای آمریکا می باشد. این گیاه دوپایه ایی است و تولید گل می تواند تا سه سال طول بکشد. گل های جوجوبا ماده، پس از گرده افشانی، سفت شده و کپسولی تشکیل می دهد که دانه تولید می کند. سپس کپسول در آفتاب خشک می‌شود و باز می‌شود تا دانه‌های بالغی که حاوی روغن جوجوبا هستند، ظاهر شود.

فواید خرید روغن جوجوبا برای پوست و صورت

روغن جوجوبا هنگامی که روی پوست استفاده می شود فواید بی شماری دارد، به همین دلیل است که در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی استفاده می شود. برخی از متخصصان پوست و زیبایی از این روغن به عنوان معجون معجزه آسا یاد می کنند و آن را بسیار مفید می دانند.

پاک کننده طبیعی

احتمالا پاکسازی روغن را شنیده باشید. ایده این است که به جای صابون یا دیگر شوینده‌های صورت با مواد شیمیایی خشن از روغن‌ها برای پاکسازی صورت و از بین بردن کثیفی و آلودگی روی پوست استفاده کنید. می توانید با خرید روغن جوجوبا به پاکسازی ملایم پوست خود کمک کنید. برای این منظور ابتدا صورت خود را با آب گرم و یک پارچه نرم بشویید. سپس چند قطره روغن جوجوبا را با دست تمیز روی صورت بمالید. با گذشت مدتی از استفاده این روغن خواص بی نظیر آن بر پوست خود را مشاهده خواهید کرد.

حفط رطوبت پوست

روغن جوجوبا یک مرطوب کننده به شمار می آید. این بدان معنی است که با بستن پوست با یک سد محافظ به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. این موضوع نه تنها پوست را هیدراته، انعطاف پذیر و مرطوب نگه می دارد، بلکه با جلوگیری از تجمع باکتری در منافذ، از عفونت باکتریایی و آکنه جلوگیری می کند.

روغن جوجوبا به دلیل توانایی آن در حفظ رطوبت، به پاک کننده های صورت اضافه می شود. اگر می خواهید بدون از دست دادن رطوبت طبیعی پوستتان، آلودگی ها را به طور موثر پاک کنید و آرایش را پاک کنید، می توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید. این روغن خاصیت حالت دهندگی هم دارد که پوست را نرم و جوان می کند، خطوط ریز را به حداقل می رساند و باعث انعطاف پذیری پوست می شود.

خواص آنتی باکتریال با خرید روغن جوجوبا

روغن جوجوبا حاوی خواص ضد قارچی و همچنین ضد میکروبی است که باکتری‌ها را از بین می‌برد و از ایجاد بسیاری از عفونت ها جلوگیری می کند. با تشکیل یک سد محافظ، از تجمع باکتری ها بر روی پوست جلوگیری می کند و در نتیجه مانع از ایجاد آکنه و سایر عفونت های باکتریایی می شود.

خرید روغن جوجوبا

سرشار از خواص آنتی اکسیدانی

ویتامین E وقتی روی پوست استفاده می شود به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. روغن جوجوبا حاوی ویتامین E است. این بدان معناست که این روغن جادویی می تواند از پوست شما در برابر استرس ناشی از قرار گرفتن روزانه در معرض سموم و سایر آلاینده ها محافظت کند.

خرید روغن جوجوبا برای درمان آفتاب سوختگی

روغن جوجوبا خواص درمانی بسیار خوبی دارد و بومیان آمریکا از آن برای التیام زخم های پوستی استفاده می کنند. rs یک ماده محبوب در کرم های ضد آفتاب است و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده شود. همچنین می توان از آن برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرد. جوجوبا ضمن التیام بخشیدن به پوست سوخته، آنها را تسکین می دهد، که به کاهش درد پس از آفتاب سوختگی هم کمک می کند. آسیب ناشی از نور خورشید می تواند پوست را خشک و پوسته پوسته کند. به طور کلی، استفاده از روغن جوجوبا روی پوست پس از یک روز گذراندن زیر آفتاب داغ و سوزان ایده خوبی است.

پاک کننده آرایش عالی

علاوه بر فواید دیگر، روغن جوجوبا می تواند به عنوان یک پاک کننده آرایش عالی نیز استفاده شود. به سادگی چند قطره روغن جوجوبا را روی یک پد پنبه ای بریزید و از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید. از اینکه آرایش به راحتی خودش را پاک می کند ، شگفت زده خواهید شد. همچنین می‌توانید از پاک‌کننده آرایش طبیعی غنی‌شده با روغن جوجوبا استفاده کنید، زیرا پوست شما را بدون خشک کردن تمیز می‌کند و حتی باعث رطوبت بیشتر پوست می شود.

روغن جوجوبا به عنوان روغن ماساژ بدن

روغن جوجوبا خواص زیادی دارد که آن را به یک روغن ماساژ ایده آل تبدیل می کند. اغلب با انواع دیگر روغن ترکیب می شود تا روغن های ماساژ برای درمان شرایط خاص تهیه شود. به عنوان مثال، می توان آن را با روغن نعناع برای تسکین درد و روغن اکالیپتوس برای تسکین استرس ترکیب کرد. روغن جوجوبا یک پایه مغذی پوست را تشکیل می‌دهد که روغن‌های ضروری به آن اضافه می‌شود تا روغن‌های ماساژ بدن ایده‌آل را به دست آورند که سیستم را بازسازی و متعادل می‌کند، بدن را آرام می‌کند و در عین حال به روح جلا می دهد !

آکنه را درمان می کند

روغن جوجوبا دارای عوامل ضد التهابی است. این عوامل ، همراه با خواص درمانی، ضد میکروبی و مرطوب کنندگی آن، دلیل خوبی به ما می دهد تا باور کنیم که روغن جوجوبا وقتی روی پوست مالیده می شود می تواند آکنه های خفیف را درمان کند.

تولید سبوم را کنترل می کند

روغن جوجوبا شبیه سبوم تولید شده توسط غدد چربی ماست. به همین دلیل به کنترل تولید سبوم کمک می کند. پوست ما فقط زمانی که پوست خشک است، چربی بیش از حد تولید می کند. هنگامی که پوست خود را با روغن جوجوبا ماساژ می دهید، پوست شما به طور طبیعی تسکین می یابد و این یک سیگنال یا پیامی به مغز می فرستد که غدد مجبور نیستند چربی بیش از حد تولید کنند. این کار از چرب و کدر به نظر رسیدن پوست جلوگیری می کند. برای پاکسازی عمیق پوست و تنظیم تولید سبوم، می توانید از پاک کننده گل رز و یاس غنی شده با روغن جوجوبا نیز استفاده کنید. روغن دانه جوجوبا با حالت دهنده عمیق پوست را نرم و جوان می کند، خطوط ریز را به حداقل می رساند و باعث انعطاف پذیری پوست می شود.

سنتز کلاژن را تقویت می کند

کلاژن یک پروتئین موجود در پوست است که به بهبودی کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که سطح کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد. ماساژ صورت با روغن جوجوبا ممکن است سنتز کلاژن را تقویت کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.

خواص ضد پیری با خرید روغن جوجوبا

ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا می توانند علائم پیری مانند ظاهر چین و چروک و خطوط ریز روی پوست را با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کاهش دهند.

خرید روغن جوجوبا برای مردان

روغن جوجوبا به طور گسترده ای در بسیاری از محصولات زیبایی که توسط خانم ها استفاده می شود به نحوی به کار گرفته می شود ، اما مزایای این روغن محدود به جنسیت خاصی نیست. همانطور که در بخش قبل ذکر شد، روغن جوجوبا برای کنترل آکنه و جوش ها عالی است. از آنجایی که سبوم طبیعی پوست را کنترل می کند، تولید سبوم غدد چربی شما را کنترل می کند. از چربی پوست و مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. اساساً پوست را فریب می دهد تا این باور را داشته باشد که چربی کافی تولید کرده است، در نتیجه باعث می شود پوست چربی کمتری تولید کند. همچنین روغن جوجوبا یک مرطوب کننده عالی است و روند پیری را کند می کند. به طور خلاصه، تمام مزایای ذکر شده در بخش قبلی در مورد مردان نیز صدق می کند.

خرید روغن جوجوبا

عوارض و خطرات خرید روغن جوجوبا

هر نوع دارو و یا حتی روغن ضروری علاوه بر خواص بی نظیر می تواند مجموعه ای از عوارض جانبی خاص خود را برای برخی افراد به دنبال داشته باشد . با این حال، در مورد روغن جوجوبا، از آنجایی که ضد حساسیت است، می توان گفت که عوارض جانبی جوجوبا بسیار نادر است. موارد نادری وجود دارد که روغن جوجوبا باعث واکنش های آلرژیک مانند کهیر و خارش می شود. برای جلوگیری از چنین عوارض جانبی، ابتدا یک تست کوچک قبل از اعمال آن انجام دهید.

سوالات متداول در مورد روغن جوجوبا

روغن جوجوبا چه فوایدی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم روغن جوجوبا فواید بی‌شماری دارد، از جمله فواید سلامتی و زیبایی. اما روغن جوجوبا بیشتر به خاطر فواید زیبایی که دارد در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. بیشتر برای درمان آکنه، آفتاب سوختگی، پسوریازیس و ترک خوردگی لب ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بسیاری از افراد از این روغن به دلیل خاصیت ضد پیری آن استفاده می کنند. به این ترتیب می توان گفت که روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن های ضروری برای پوست و صورت می باشد.

آیا روغن جوجوبا برای مو مفید است؟

اگرچه روغن جوجوبا بیشتر برای صورت و پوست استفاده می شود، روغن جوجوبا برای رشد مجدد مو نیز بسیار مفید است. خرید روغن جوجوبا برای تشویق رشد مو در افرادی که طاس هستند استفاده می شود و یکی از ترکیبات رایج در شامپوها است. ممکن است از شکستگی مو جلوگیری کرده و موهای شما را تقویت کند. روغن جوجوبا همچنین می تواند خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر را درمان کند و به شما در کاهش شوره سر کمک کند.

آیا روغن جوجوبا برای صورت مفید است؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن ها برای صورت می باشد. این روغن دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E و B است که سطح کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و پوست را جوان تر نشان می دهد. همچنین روغن جوجوبا دارای خواص ضد میکروبی است که باکتری ها را درمان می کند و یک سپر محافظ روی پوست ایجاد می کند. آکنه را درمان می کند و از پوست در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کند. اما مهمتر از همه، غیر کومدون زا است، به این معنی که منافذ را مسدود نمی کند و در مقایسه با سایر روغن های گیاهی کمتر چرب است.

چگونه از روغن جوجوبا استفاده کنیم؟

می توانید از روغن جوجوبا به عنوان پاک کننده پوست یا پاک کننده آرایش استفاده کنید و چند قطره آن را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را به آرامی روی پوست بکشید. همچنین می توانید از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید و به سادگی روغن را با استفاده از نوک انگشتان تمیز روی پوست بمالید. روغن جوجوبا همچنین می تواند برای درمان شوره سر و کمک به رشد مجدد موها با ماساژ دادن آن به پوست سر با استفاده از نوک انگشتان روی موها استفاده شود. همچنین می توانید از محصولات زیبایی طبیعی که حاوی روغن جوجوبا هستند به عنوان یک عنصر کلیدی استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *