اسنشیال اویل, روغن های گیاهی, محصولات گیاهی

اسنشیال اویل یاس : اهمیت و مزایا

اسنشیال اویل یاس

گل های یاس سفید خوش بو ، علاوه بر اینکه به عنوان تزئینات زینتی برای معطر کردن خانه ها و قرار دادن روی موها، به عنوان گلدسته در مراسم عروسی استفاده می شود، قسمتی مفید به شکل اسانس نیز ارائه می دهد. این اسانس که از شکوفه های یاس به دست می آید ، با رایحه ای دوست داشتنی و شیرین، از زمان های بسیار قدیم برای رایحه درمانی، زیبایی و محصولات آرایشی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، مانند سایر اسانس های مشتق شده از گل ها مانند اسطوخودوس، گل رز، شمعدانی، روغن یاسمن در کاهش افسردگی و برای ویژگی های تقویت کننده آن مفید است. در ادامه به خواص بی نظیر اسنشیال اویل یاس می پردازیم.

اسنشیال اویل یاس چیست؟

اسنشیال اویل یاس از گل یاس استخراج می شود و دارای نام های علمی مختلفی از جمله Jasminum grandiflorum (یاس سلطنتی) و Jasminum officinale (یاسمن معمولی) است. اسانس مورد نظرعمدتاً از نوع دوم یاس استخراج می شود. اجزای اصلی آن عبارتند از: بنزوئیک اسید، بنزآلدئید، بنزیل استات، بنزیل الکل، ایندول، بنزیل بنزوات، سیس-3-هگزنیل بنزوات، سیس-جاسمون، سئوزول، اوژنول، فارنسول، ژرانیول، لینالول، متیل آنترانرولات، متیل آنترانول، گاما ترپینئول، نورولیدول، ایزوفیتول و فیتول.

یاس ، گل بسیار معروفی است. رایحه ای قوی و در عین حال شیرین، دلپذیر و رمانتیک دارد. گل یاس اغلب با عشق همراه است. قهرمانان رمان‌ها و فیلم‌های عاشقانه را اغلب می‌توان یافت که قهرمانان خود را با نام «یاسمین» خطاب می‌کنند. از دیرباز، یاس الهام بخش شاعران نیز بوده است. این گل فقط در شب شکوفا می شود و اطراف را با عطر بی نظیر و جذاب خود پر می کند.

فواید اسنشیال اویل یاس برای سلامتی

این گل می تواند فواید بسیار بیشتری از بوی شیرین و تداعی های عاشقانه برای افراد داشته باشد. در ادامه به برخی از فواید بی نظیر اسنشیال اویل یاس برای سلامتی می پردازیم.

کاهش سرفه

حتی زمانی که از سرفه یا سرماخوردگی رنج می برید ، خاصیت خلط آور اسانس یاس می تواند به شما کمک کند تا خواب راحتی داشته باشید. این اسانس می تواند پهراپس سرفه را تسکین دهد و به پاکسازی تجمع عفونت در مجاری تنفسی کمک کند. همچنین ممکن است با از بین بردن احتقان از مجاری بینی و تنفسی، خروپف را از بین ببرد. با عملکرد اسانس یاس در سیستم بدن شما، در طول شب بی‌وقفه از سرفه و خروپف دوری خواهید کرد.

کاهش و یا از بین بردن افسردگی

تحقیقات مشترک توسط دپارتمان های گیاه شناسی ، نشان می دهد که روغن و یا اسنشیال اویل یاس رایحه بسیار جذابی دارد. رایحه اسانس یاس دارای اثری خوشایند و نشاط بخش بر ذهن است و ممکن است به طور فعال با افسردگی مبارزه کند. این موضوع باعث می شود انسان احساس خوشبختی کند و به طور بالقوه احساسات عاشقانه و شاعرانه را بیدار کند ، همانطور که در تاریخ ادبی و موسیقی انجام داده است! اثر معطر اسنشیال اویل یاس، ترشح برخی هورمون‌ها از جمله سروتونین را در بدن تحریک می‌کند که منجر به افزایش انرژی و خلق و خوی بهتر می‌شود.

کاهش جوش و لکه با اسنشیال اویل یاس

آیا نگران آثار جای زخم و لکه های باقی مانده از جای جوش، آکنه یا سایر زخم ها هستید؟ باید اسنشیال اویل یاس را امتحان کنید. از آنجایی که این روغن دارای سیکاتریزان می باشد، می تواند به محو شدن آثار جوش و لکه های بعد از آن کمک کند. همچنین می تواند به از بین بردن ترک های چربی که اغلب در مادران باردار اتفاق می افتد کمک کند.

جلوگیری از عفونت با اسنشیال اویل یاس

طبق مطالعات اخیر ، گل یاس دارای خواص ضد ویروسی است. به همین ترتیب اسنشیال اویل یاس نیز می تواند ضد عفونی کننده قوی باشد. ترکیبات آن مانند بنزآلدئید، بنزوئیک اسید و بنزیل بنزوات ممکن است دارای خواص بالقوه میکروب کش، باکتری کش، قارچ کش، ضد میکروب و ضد ویروسی باشند. هنگامی که به صورت خارجی روی زخم ها اعمال می شود، ممکن است از سپتیک شدن آنها جلوگیری کند و به طور موثر عفونت های احتمالی ناشی از کزاز را از بین ببرد. همچنین می‌تواند کاربردهای داخلی داشته باشد و هنگام استنشاق، عفونت‌های سیستم تنفسی را کاهش می‌دهد و سرماخوردگی و سرفه را تسکین می‌دهد.

افزایش تمایلات جنسی

طبق تحقیقات انجام شده در مجله بین المللی داروسازی و علوم زیستی، اسانس و یا اسنشیال اویل یاس دارای خواص تقویت کنندگی جنسی است. این روغن ممکن است میل جنسی و احساس میل جنسی شما را تقویت کند. استفاده از گل یاس در اکسسوری های عروس و دکور اتاق تازه عروس ها به دلیل عطر و بویی که دارد هم دیده می شود. همچنین به درمان مشکلاتی مانند انزال زودرس، سردی، ناتوانی جنسی و سایر اختلالات جنسی هم کمک می کند.

درمان بی خوابی با اسنشیال اویل یاس

خواص اسنشیال اویل یاس آن را به ابزاری ایده آل برای القای خواب طولانی، آرام و تبدیل می کند. عملکرد آن به عنوان یک خلط آور، آرام بخش و ضد اسپاسم ترکیبی برای کمک به شما در داشتن یک خواب آرام شبانه است. با کاهش علائم بی خوابی ، می توانید در کار و زندگی شخصی خود عملکرد بهتری داشته باشید.

اسنشیال اویل یاس

مراقبت های پوستی با اسنشیال اویل یاس

اسنشیال اویل یاس برای مدت طولانی با مراقبت از پوست، به ویژه از نظر درمان پوست های خشک، شکننده یا دهیدراته مرتبط بوده است. با این حال، از آنجایی که اثرات غیرحساس‌کننده خاصی دارد، استفاده از آن روی زخم‌های ترک‌خورده یا باز روی پوست همیشه خوشایند نیست، زیرا می‌تواند باعث واکنش آلرژیک یا تحریک شود. همانطور که گفته شد، اسنشیال اویل یاس هنوز هم اغلب برای درمان اگزما و درماتیت استفاده می شود.

کمک به دوره های قائدگی

خاصیت emmenagogic برای تسکین آن دسته از زنانی است که از قاعدگی نامنظم، انسدادی یا دردناک یا یائسگی نابهنگام رنج می برند. خاصیت روغن یاسمن سیکل های قاعدگی را تنظیم می کند و دوره های قاعدگی را با درد کمتری همراه می کند و همچنین به عقب انداختن یائسگی کمک می کند. همچنین از سایر مشکلات مرتبط با قاعدگی مانند خستگی، ناراحتی، حالت تهوع و نوسانات خلقی جلوگیری می کند. تنظیم قاعدگی نیز یک راه عالی برای متعادل کردن سطوح هورمونی بدن به شمار می آید. همچنین اسنشیال اویل یاس کمک می کند تا سایر عملکردهای بدن به صورت سیستماتیک کار کنند تا بدن شما را سالم نگه دارد.

ممکن است شیردهی را تسهیل کند

اسانس یاس باعث افزایش ترشح شیر از سینه ها می شود و بنابراین برای مادران شیرده و نوزادان آنها بسیار مفید است. طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، تغذیه با شیر مادر فواید بسیاری برای نوزادان تازه متولد شده به همراه دارد.

سهولت زایمان با اسنشیال اویل یاس

اسنشیال اویل یاس باعث تسهیل و تسکین زایمان و کاهش درد زایمان می شود. این ویژگی در شرایط امروزی که زایمان طبیعی یک اتفاق نادر است و بیشتر موارد با سزارین انجام می شود، می تواند بسیار مفید باشد. برای بسیاری از زنانی که استفاده از اسانس یاس را انتخاب می کنند، متوجه می شوند که روند بهبودی درد کمتری دارد و دوره پس از زایمان نیز کوتاه تر شده است. علاوه بر این ها ،اسنشیال اویل یاس می تواند انقباضات را تقویت کرده و زمان زایمان نوزاد را کوتاه کند. بسیاری از زنان از افسردگی پس از زایمان رنج می برند، اما اسانس یاس به دلیل خواص ضد افسردگی و نشاط بخشی که دارد، با این وضعیت مبارزه می کند.

ممکن است اسپاسم را آرام کند

اسانس یاس برای درمان و تسکین اسپاسم بسیار مفید است. تسکین سریع سرفه های اسپاسمودیک، گرفتگی عضلات، احتقان، آسم، تنگی نفس و حتی وبا اسپاسمودیک را فراهم می کند. همچنین گرفتگی روده و دردهای ناشی از اسپاسم در سایر قسمت های بدن را کاهش می دهد. اسپاسم می تواند خطرناک، مخرب و حتی کشنده باشد، بنابراین هر ماده ای که می تواند این وضعیت جدی را به سرعت کاهش دهد باید مورد احترام قرار گیرد.

اثر آرام بخش با اسنشیال اویل یاس

اسنشیال اویل یاس ممکن است بدن، ذهن و روح را آرام کند و در عین حال احساسات مثبت و سازنده را به وجود بیاورد. همانطور که توسط یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2008 پیشنهاد شد، یاس دارای خواص آرام بخش بالقوه ای است که باعث تسکین اضطراب، استرس، آزار، عصبانیت و افسردگی و همچنین از انواع التهابات می شود. اگرچه تحقیقات بیشتری در این مورد باید انجام شود، اما این خواص آرام بخش و ضد التهابی نیز با درد و ناراحتی آرتریت و نقرس مرتبط هستند.

می تواند از رحم محافظت کند

این روغن می‌تواند برای سلامت رحم مفید باشد زیرا رحم را تقویت می‌کند و ترشح هورمون‌های خاصی را افزایش می‌دهد که سلامت و عملکرد مناسب اندام را تضمین می‌کند. همچنین ممکن است با محدود کردن جریان استروژن به محافظت از رحم در برابر تومورها، به ویژه پس از یائسگی، کمک کند.

نحوه استفاده از اسنشیال اویل یاس

راه های ساده زیادی برای استفاده از روغن یاس وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اگر احساس خستگی و فرسودگی می کنید، می توانید از اسنشیال اویل یاس در پخش کننده استفاده کنید تا روحیه خود را تقویت کنید. عطر روغن یاس را استشمام کنید تا اثری آرام بخش داشته باشید. می توانید 2-3 قطره از روغن را در یک حمام گرم بریزید. 3 قطره روغن یاس را با یک اونس روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن برای ماساژ استفاده کنید.

احتیاط: زنان باردار باید تا زمان زایمان از مصرف این روغن خودداری کنند.این روغن بسیار آرام بخش است و بنابراین باید از مصرف دوزهای سنگین اجتناب شود. باز هم، کسانی که به یاس آلرژی دارند، مانند هر روغن ضروری ساخته شده از یک آلرژن شناخته شده، باید از استفاده از آن اجتناب کنند. ترکیب: اسانس یاس به خوبی با اسانس های ترنج، چوب صندل، گل رز و مرکبات مانند پرتقال، لیمو، لیموترش و گریپ فروت ترکیب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *