اسانس, اسانس ادکلن, اسانس عطر

بلو شنل

blue chanel perfume

blue chanel

چرا بلو شنل داشته باشیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هر عطر برای یک مدل شخصیت طراحی شده است؟ بدون شک عطری که ما استفاده میکنیم روی قضاوت دیگران از شخصیت ما تاثیر میگذارد.
مثلا بلو شنل با رایحه ی جذاب خود نماد جسارت و غیر قابل پیش بینی بودن است.
طوری که برند شنل شعار ” غیرقابل پیش بینی باشید” را برای این عطر برگزیده است.
این عطر دوست داشتنی که در بطری آبی تیره و مرموزش جای گرفته هنوز هم بسیار پرطرفدار است.
و هنوز هم میتواند نظرهارا به خود جلب کند. ،Jacques Polge که عطاری فرانسوی است خالق این آشنای قدیمی می باشد.
چرا بلو شنل پرطرفدار است؟ چه رایحه ای دارد؟
در ادامه به معرفی این عطر می پردازیم:

رایحه ی بلو شنل چیست؟


عطر بلو شنل رایحه ای پیچیده دارد که به راحتی نمیتوان آن را توصیف کرد.
وقتی آن را روی پوستتان اسپری میکنید، هنرنمایی رایحه ی مرکبات، نت های چوبی و تندی ادویه را استشمام میکنید. که البته تندی آن اذیت کننده نیست و حتی به دلنشین کردن این عطر کمک کرده است.
بلو شنل دارای طبعی خنک است و برای فصل های گرم رایحه ای دلپذیر دارد.

هرم بویایی


نت های بالا: نعنا، لیمو، ترنج
نت میانی: اسطوخودوس، شمعدانی، آناناس
نت های پایه: لوبیا تونکا، چوب صندل سفید، سدر، چوب عنبر، ایزوسوپر 

ماندگاری بلو شنل

عطر بلو شنل از آن دسته عطر هایی می باشد که نیازی نیست با آن دوش بگیرید!
زیرا رایحه ای قوی و ماندگار دارد. اگر تنها چند پاف از آن در محل نبض هایتان روی گردن و مچ و پشت گوش اسپری کنید کافیست.
ماندگاری آن بستگی به نوع پوست، غلظت آن و شرایط محیطی دارد اما به طور کلی بین ۶ الی ۹ ساعت ماندگاری دارد.

شکل ظاهری ادکلن

عطر بلو شنل

ازهمان ابتدا که برند شنل تاسیس شد همواره روی سادگی و شیک بودن محصولات خود تاکید داشت.
پس انتظار یک طراحی عجیب و غریب یا پرزرق و برق را نداشته باشید.
بطری عطر بلو شنل یک مکعب شیشه ای به رنگ آبی تیره می باشد. و برند blue de chanel در قسمت جلویی آن حکاکی شده است.
درب بطری همرنگ خود بطری است و اطراف آن فلزی است. بالای درب لوگوی برند شنل با فلز نقره حکاکی شده است.
همچنین درب بطری آن مغناطیسی است و بدون نیاز به فشار روی بطری عطر فیکس میشود.
در یک کلام طراحی شیک و ساده ای دارد و خلاقیت زیاد و یا چیز عجیب و غریبی در ظاهر بطری بلو شنل دیده نمیشود.

نسخه های مختلف blue de chanel

سه مدل مختلف از ادکلن بلو شنل وجود دارد که هرکدام خصوصیات مربوط به خودشان را دارند.

ادوتویلت بلو شنل (blue de chanel EDT)

ادوتویلت به عطری گفته میشود که درآن ۵ الی ۱۵ درصد اسانس روغنی معطر استفاده شده است. و در مقایسه با ادوپرفیوم و پرفیوم غلظت کمتری دارد.
معمولا در ادوتویلت ها روی نت های ابتدایی متمرکز میشوند.
ادوتویلت بلو شنل اولین فرمول عطر بلو شنل بود که در سال ۲۰۱۰ ارائه شد همینطور این ادوتویلت محبوب ترین و همه پسند ترین نسخه ی عطر بلو شنل است.
رایحه چوبی و با طراوت آن برای مردان جوان بسیار جذاب است. زیرا حس جنب و جوش و جوانی را انتقال میدهد.
از طرفی برای استفاده روزمره به خصوص در فصل تابستان بسیار مناسب است.
با اولین اسپری حس سرزنده و شاداب بودن منتقل میکند. که به علت وجود عطر زنجبیل رگه هایی از تندی درآن حس میشود. و به مرور صابونی میشود.
ماندگاری آن بین ۶ الی ۸ ساعت می باشد.
نت های اولیه: لیمو ترش، نعنا، گریپ فروت
نت های میانی: یاس، زنجبیل، جوز هندی
نت های پایه: سدر، صندل، مشک، رایحه دودی
این ادوتویلت پخش بوی خیلی خوبی دارد و شاید نقطه مثبت آن نسبت به دیگر نسخه ها همین باشد.
شیشه های ادوتویلت بلو شنل در ابعاد ۱۰۰ میلی لیتر و ۵۰ میلی لیتر تولید میشوند.

ادوپرفیوم بلو شنل( blue chanel EDP)

این ادوپرفیوم در سال ۲۰۱۴ ارائه شد که از لحاظ شدت و غلظت با نسخه ادوتویلت مقداری متفاوت است.
نت های اولیه با رایحه ی گریپ فروت، لیمو، نعنا و ترنج آغاز میشوند و بعد از مدتی نت های میانی جایگزین میشوند.
در نت های میانی عطر خربزه، یاس و جوز هندی با پیچ و تاب تند رایحه زنجبیل مخلوط شده است.
و در انتها رایحه ی سدر، چوب صندل و پاچولی باقی می ماند.
ماندگاری ادوپرفیوم بلو شنل ۸ تا ۹ ساعت است.
این ادوپرفیوم برای قرار های مهم و مجالس رسمی یک انتخاب شیک و جذاب است. و نسبت به نسخه قبلی رایحه ای سنگین تر و پخته تر دارد.

پرفیوم بلو شنل (blue chanel perfume)


بلو شنل پرفیوم سومین نسخه عطر محبوب بلو شنل است. که در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد.
غلظت بالایی نسبت به مدل های قبلی دارد.
هرم بویایی این پرفیوم بدین صورت است:
نت های اولیه: پوست لیمو، ترنج، درمنه، نعنا
نت میانی: لوندر، شمعدانی، آناناس، نت های سبز
نت های پایه: چوب سدر سفید، لوبیا تونکا، چوب کهربا، ایزوسوپر
از آنجایی که پرفیوم غلظت اسانس بیشتری نسبت به ادوپرفیوم و ادوتویلت دارد در نتیجه ماندگاری آن نیز بیشتر است  و ۱۲ تا ۱۶ ساعت روی پوست باقی می ماند.
از لحاظ ظاهری تفاوتی که این نسخه با مدل های قبلی دارد این است که نوشته های روی شیشه به رنگ طلایی حکاکی شده اند و کلمه پرفیوم در پایین شیشه قرار دارد.
همچنین قیمت پرفیوم بلوشنل نسبت به مدل های دیگر  بالاتر است یک بطری پرفیوم بلو شنل  ۲۰۰ دلار قیمت دارد.
حال با توجه به مشخصات داده شده میتوانید تصمیم بگیرید که کدام نسخه بلو شنل برایتان مناسب تر است.
اگر همچنان سر در گمید و نمیدانید کدام مدل را انتخاب کنید بهتر است ادوتویلت را امتحان کنید زیرا تاکنون محبوب ترین نسخه ی بلو شنل بوده است و هر سلیقه ای را راضی میکند.

برند شنل


برند شنل یکی از برند های  شناخته شده و لوکس در جهان است که در سال ۱۹۱۰ توسط گابریل شنل به وجود آمد.
محل تولد این برند فرانسه و در شهر پاریس است.
شنل بیشتر به خاطر طراحی های شکیل، کلاسیک و ساده خود محبوبیت دارد. لباس و عطر یکی از جذاب ترین محصولات برند شنل می باشد.
داستان عطر های شنل از سال ۱۹۲۱ شروع شد.
اولین عطر های این برند chanel N°5  و کوکو مادمازل بودند که برای بانوان طراحی شده بود.
و طبق گفته ها نماد ظرافت و زنانگی بودند.
بیشتر عطر های برند شنل ابتدا برای بانوان طراحی میشد اما بعد از فوت کوکو شنل مدیریت این برند به کارل لگرفلد رسید و عطرهای مردانه نیز در تولیدات شنل قرار گرفتند.
عطرهای شنل خیلی زود جای خودرا میان مردم سراسر جهان باز کردند و محبوبیت زیادی به دست آوردند.
البته استفاده از چهره های محبوبی چون مرلین مونرو برای تبلیغات این برند بی تاثیر نبود.
اکنون برند شنل بیش از ۱۳۳ مدل عطر در مجموعه اش دارد، که  blue de chanel یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین عطرهای این برند است.
این برند فرانسوی با عطارهای مشهوری چون ژاک پولژ، اولیویه پولژ، هنری رابرت و کریستوفر شلدرِیک همکاری‌ دارد.

ژاک پولژ کیست؟


ژاک پولژ Jacques Polge یکی از سرشناس ترین عطرساز های جهان به شمار می آید. او در شهر گرس فرانسه به دنیا آمد.
جالب است بدانید grasse پایتخت عطر دنیاست.
و ژاک زندگی در شهر گرس را الهام بخش حرفه خود می داند.
او با تلاش و پشتکاری که داشت موفق شد به یکی از بهترین عطارهای برند شنل تبدیل شود.
ژاک پولژ می گوید:
“عطر مانند شاعری است که در سکوت برای شما شعر می‌خواند”
همچنین معتقد است که عطرها در کمال پیچیدگی و مرموز بودن باید قابل درک باشند. 
ژاک پولژ در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شد اما خوشبختانه اکنون پسر او، الیور پولژ، راه پدرش را در پیش گرفته است و همانند او استعداد بی نظیری در طراحی عطر دارد.

تفاوت بلو شنل فیک و اصلی


متاسفانه به همان اندازه که این عطر معروف است همانقدر هم نسخه جعلی دارد!
در ادامه چند مورد از تفاوت های نمونه ها ی فیک و اصلی را بررسی میکنیم.
البته باید گفت که نسخه های فیک قوی هم وجود دارند که به راحتی قابل تشخیص نیستند.
و موارد زیر به شناسایی بعضی از نسخه های فیک کمک میکند.
اول به بررسی باکس عطر می پردازیم.
نوشته های روی باکس اصلی برجسته و طوسی رنگ هستند و سفید نیستند.
در بالای جعبه لوگوی چنل به صورت برجسته حکاکی شده است.
که البته این موارد در نسخه های کپی قوی نیز رعایت میشوند.
در مورد مقایسه بطری عطر باید گفت که رنگ بطری با بدنه آن باید همسان باشد.
یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های نمونه فیک و اصلی این عطر درپوش آن است.
عطر اصلی درپوش آهنربایی دارد که به راحتی در جای خود قرار میگیرد. و هر جوری که درب آن بسته شود لوگوی چنل در راستای افقی و بدنه بطری قرار میگیرد.
آخرین تفاوت نمونه های جعلی و اصلی این است که در نسخه های اصلی لوگوی برند در قسمت داخلی و انتهای درب بطری حکاکی شده است. که این مورد در نسخه های فیک دیده نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *