مطالب دیگر

خرید اسانس طبیعی

در حال حاضر، خرید اسانس طبیعی با استقبال بی نظیری رو به رو شده است. این اسانس ها که با عنوان اسنشیال اویل نیز شناخته می شوند، خاصیت درمانی دارند؛ از این جهت می توان از آن ها برای کاهش استرس و مشکلات عصبی به صورت استشمامی استفاده کرد.

معرفی انواع اسانس‌ها و کاربردهای آن‌ها

امروزه، در هر محصول خوراکی و غیر خوراکی با اسانس های مختلفی رو به رو هستیم. اسانس، در واقع یک ماده افزودنی است که تداعی کننده عطر قوی گیاهان، مرکبات و … خواهد بود. به دلیل بوی قوی این مواد به آن ها عطر مایه نیز گفته می شوند. در حال حاضر می توان اسانس ها را به دو دسته خوراکی و غیر خوراکی تقسیم کرد.

اسانس های خوراکی در بسیاری از مواد غذایی یافت می شوند و بوی و عطر بی نظیری را به آن ها می بخشند. اسانس های غیر خوراکی نیز به منظور بهبود رایحه مواد صنعتی، نظیر: محصولات آرایشی و بهداشتی، ادکلن ها، صابون ها، شمع و … مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد افزودنی را بر اساس ترکیبات تشکیل دهنده نیز می توان به انواع مختلفی نظیر: اسانس های طبیعی و صنعتی تقسیم کرد.

خرید اسانس طبیعی: چرا انتخاب اسانس‌های طبیعی مهم است؟

اسانس های طبیعی، به عنوان افزودنی های گران قیمت شناخته می شوند؛ دلیل این امر را می توان خواص درمان آن ها دانست. اسانس های طبیعی از تقطیر سازی گیاهان و دانه های طبیعی نظیر: رازیانه، میخک، آویشن، رزماری و … تهیه می شوند و به آن ها اسنشیال اویل نیز می گویند. اسنشیال اویل ها، خواص درمانی بیشتری نسبت به روغن های طبیعی دارند و گزینه ایده آلی برای آروماتراپی هستند.

از اسانس های طبیعی می توان برای درمان مشکلات شایع مو، نظیر: ریزش مو، تقویت فولیکول، رشد مجدد مو و … استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که استفاده مستقیم از این اسانس ها به دلیل غلظت بالا می تواند آلرژی زا باشد؛ از این جهت، معمولا آن ها را با روغن های حامل مصرف می کنند.

گزینه‌های مختلف برای خرید اسانس صنعتی: معرفی و مقایسه

اسانس های صنعتی، افزودنی هایی هستند که غالباً با استفاده از مواد پتروشیمی و روغن های معدنی متشکل از نفت تهیه می شوند. این اسانس ها با عنوان افزودنی های سنتزی نیز شناخته می شوند و خاصیت درمانی ندارند؛ به همین دلیل از آن ها تنها به منظور افزایش رایحه و رنگ محصولات صنعتی استفاده می کنند.

توجه داشته باشید که اسنشیال اویل ها و اسانس های صنعتی، قابلیت خوراکی ندارند و استفاده بیش از اندازه آن ها به صورت مستقیم، عوارض خطرناکی را نمایان می سازد. از جمله عوارض مصرف بیش از حد این اسانس ها می توان به بروز خشکی شدید پوستی، اگزما، سرگیجه و حالت تهوع و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که اسانس های سنتزی، عطر قوی تر و قیمت ارزان تری نسبت به اسنشیال اویل ها دارند.

خرید اسانس آرامش بخش و کاهش استرس با استفاده از روغن‌های معطر

اسانس های طبیعی به دلیل خاصیت درمانی، گزینه های ایده آلی برای کاهش استرس و اضطراب هستند. توجه داشته باشید که خوردن این اسانس ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از مفید ترین اسنشیال اویل ها برای کاهش استرس را می توان اسانس اسطوخودوس معرفی کرد. این اسانس با رایحه دلنشین خود، به عنوان یک آرامش بخش قوی شناخته می شود.

اسانس های گل سرخ، یلانگ یلانگ، ترنج، بابونه و … نیز تاثیر چشمگیری در کاهش مشکلات عصبی و روانی خواهند داشت. با خرید اسانس ضد استرس می توانید بدون مصرف دارو های شیمیایی و تحمل عوارض آن ها، آرامشی وصف نشدنی را در وجود خود تجربه کنید. به منظور استفاده از این اسانس ها برای رایحه درمانی، تنها کافیست تا چند قطره از اسنشیال اویل ها را بر روی بالش خود بچکانید و عطر خوش آن ها را استشمام کنید.

خرید اسانس صنعتی

خرید اسانس محصولات آرایشی و بهداشتی: میزان خطرات و عوارض آن برای پوست و مو

محصولات آرایشی و بهداشتی مرغوب که زیر نظر وزارت بهداشت هر کشور تهیه می شوند، دارای اسانس های معطر طبیعی هستند؛ از این جهت، هیچ گونه آلرژی و عوارضی را ایجاد نخواهند کرد. اسانس های مخصوص محصولات آرایشی و بهداشتی دارای خاصیت ضد التهابی هستند و تاثیر چشمگیری در درمان بسیاری از بیماری های پوستی دارند. از دیگر خواص این اسانس ها می توان به قابلیت ضد باکتریایی، جلوگیری از عفونت های ویروسی، بهبود ارگانیسم و … اشاره کرد.

بسیاری از این اسانس ها دارای خاصیت آبرسانی هستند و از پوست در برابر شرایط محیطی خشک، محافظت می کنند. اسانس های کندر، گل سرخ، هویج، کاکائو، لوندر، درخت چای و … به بهبود بافت پوست کمک کرده و جوانی و شادابی را به همراه می آورند. این اسانس ها در بیش از ۹۵ درصد محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارند.

خرید اسانس عطر و ادکلن: اسانس ها چه ارتباطی با میزان ماندگاری عطر ها دارند؟

اسانس های عطری، قابلیت مصرف خوراکی ندارند و معمولا به صورت صنعتی تولید می شوند. در صنایع عطر سازی به منظور رقیق کردن این اسانس ها از الکل استفاده می کنند. این اسانس ها، ارتباط مستقیمی با میزان ماندگاری عطر ها دارند. به گونه ای که هر چه نسبت اسانس به الکل بیشتر باشد، عطر، رایحه قوی تری دارد.

عطر ها بر اساس میزان غلظت اسانس به پرفیوم، ادو پرفیوم، ادو تویلت، ادکلن و ادوفرش تقسیم می شوند. پرفیوم ها با داشتن ۳۰ درصد اسانس عطر، قوی ترین رایحه و ادوفرش ها با داشتن ۳ درصد اسانس، ضعیف ترین رایحه را دارند. هر چه میزان اسانس در عطر ها بیش تر باشد، ماندگاری آن ها نیز افزایش می یابد.

راهنمای خرید اسانس های طبیعی و صنعتی و راه های تشخیص اصل و فیک آن ها

اسانس ها، افزودنی های گران قیمتی هستند؛ زیرا برای تهیه هر قطره آن ها باید از تعداد بالایی گل یا گیاه استفاده کنند؛ از این جهت، نخستین راه تشخیص اصل و فیک بودن اسانس ها را می توان قیمت آن ها دانست. از سوی دیگر برای خرید اسانس ها، حتما درصد خلوص حک شده بر روی محصول را بررسی کنید. شما می توانید از یک آزمایش ساده نیز برای تشخیص اصل و فیک اسانس ها کمک بگیرید.

بدین منظور بر روی کاغذ، یک قطره از اسانس را بچکانید و منتظر خشک شدن آن بمانید. اگر محل چکاندن اسانس، حالتی روغنی داشته و آثار آن بر روی کاغذ باقی مانده باشد، اسانس مورد نظر فیک است. اسانس های اصل و خالص، هیچ گونه رد چربی از خود باقی نمی گذارند و به سرعت تبخیر می شوند.

قیمت اسانس‌های مختلف بر چه اساسی تعیین می شود؟

اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت یک اسانس را می توان مقدار دانه، گل یا گیاه مورد نیاز برای تهیه یک قطره از آن دانست. به طور مثال: برای تهیه یک قطره اسانس گل رز خالص به ۶۰ شاخه نیاز داریم. هر چه مقدار گیاه مصرفی بیشتر باشد، قیمت اسانس نیز بیشتر است. همچنین روش تقطیر گیاهان شامل: پرس سرد و پرس گرم نیز بر قیمت آن ها تاثیر می گذارد.

امکان سفارش آنلاین اسانس های مختلف: بررسی مزایا و معایب خرید اسانس آنلاین

خرید اسانس های طبیعی به صورت آنلاین، فرایندی دشوار است؛ زیرا که شما نمی توانید اسانس را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهید. ممکن است اسانس های صنعتی با کیفیت پایین را به عنوان اسانس های مرغوب به شما ارائه دهند؛ از این جهت باید از صحت عملکرد فروشگاه اینترنتی مربوطه مطمئن شوید. مجموعه اینترنتی آیدا نچرالز، ارائه دهنده اسانس های طبیعی خالص و اسانس صنعتی مرغوب در ایران است که کیفیت محصولات خود را تضمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *