آموزش ساخت, صابون دست ساز

آموزش رایگان صابون سازی

بسیاری از محصولاتی که می خرید را به راحتی می توانید در خانه درست کنید. حتما تا به حال ماسک مو یا صورت دست ساز خانگی را امتحان کرده اید. جالب است بدانید با آموزش رایگان صابون سازی حتی صابون را هم می توان در خانه درست کرد و برخلاف تصورات، فرمول ساخت صابون خانگی بسیار ساده است و با چند قلم مواد می توانید صابون مناسب تایپ پوستی خود و خانواده را تهیه کنید.

یا حتی فراتر از این با آموزش ساخت صابون گیاهی در منزل کسب درآمد کنید. همزمان با همه گیری کرونا طی سه سال گذشته مشاغل خانگی رونق خاصی گرفتند و جای خود را در میان آنلاین شاپ ها باز کردند. در این بین آموزش ساخت صابون برای فروش به عنوان یک هنر جدید اوج گرفت و برای علاقه مندان به کار در منزل بازار کار خوبی ایجاد شد. اگر علاقه مند به آموزش رایگان صابون سازی هستید با ما همراه باشید.

 چگونگی رفع آلودگی ها با صابون

اگر ذرات صابون را یک مولکول دو سر در نظر بگیریم یه طرف آب دوست و طرف دیگر آب گریز است. کشش سطحی آب مانع از ورود ذرات کثیفی به آب می شود. صابون این کشش سطحی را از بین می برد و ذرات چربی را در خود حل می کند. برای آموزش رایگان صابون سازی در منزل سه روش معمول وجود دارد.

ساخت صابون با استفاده از قلیا

هیدروکسید سدیم یا قلیاب صابون پزی در آموزش رایگان صابون سازی پایه بسیاری از صابون های خانگی به حساب می آید. صابون هایی که به این روش تهیه می شوند ماندگاری بالایی دارند. اما کار با قلیاب در خانه می تواند خطرناک باشد. برخورد قلیاب که به آن سود سوز آور هم می گویند با پوست ایجاد سوختگی می کند. از طرفی بخاراتی که هنگام مخلوط شدن قلیاب با آب به وجود می آید سمی است و چشم ها را می سوزاند.

برای ساخت صابون با قلیاب، هیدروکسید سدیم را به آب اضافه کنید و صبر کنید تا تمام قلیاب در آب حل شود و دما به 35  درجه سانتی گراد برسد. حتما در محیطی کار کنید که تهویه مناسب دارد تا بخارهای آلوده وارد دستگاه تنفسی نشود .

متخصصان آموزش رایگان صابون سازی تأکید دارند از وسایل حفاظتی مثل عینک، ماسک و دستکش مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید. حین کار از حضور کودکان در محل خودداری کنید و مواد خام را دور از دسترس کودکان و در خارج از محیط خانه نگهداری کنید. بعد از اضافه کردن اسانس معطر، محلول را قبل از سرد شدن داخل قالب بریزید. 24  ساعت زمان بدهید تا صابون خشک شود. صابون هایی که از این طریق تهیه می شوند بلافاصله بعد از خشک شدن قابل استفاده نیستند. صابون را یک ماه در هوای آزاد قرار دهید تا اثرات سود سوز آور از بین برود. استفاده زود تر از موعد با ایجاد التهاب در پوست همراه است.

ساخت صابون بدون قلیا:

 در صورتی که به دنبال آموزش رایگان صابون سازی هستید،روش ساده تر و ایمن تر صابون سازی استفاده از پایه صابون آماده به جای قلیاب است. دستورالعمل های بدون قلیاب را در خانه راحت تر می توان انجام داد. مشارکت کودکان در این روش صابون سازی خطری ندارد و حتی سرگرم کننده است.

روش های ساخت صابون در منزل انعطاف پذیر است. با توجه به نوع پوست خود و اعضای خانواده روغن های موجود در فرمولاسیون صابون دست ساز را تغییر دهید تا به صابون خانگی دلخواه برسید. اگر مبتدی هستید ساده ترین راه برای شروع صابون سازی در منزل خرید پایه صابون است که از گلیسیرین تهیه شده و بدون خطر است.

یک قابلمه یا ماهیتابه قدیمی که دیگر استفاده نمی کنید را برای صابون سازی کنار بگذارید و برای پخت غذا از آن استفاده نکنید. یک ظرف مندرج تهیه کنید تا کار اندازه گیری مواد راحت تر پیش برود. یک ملاقه چوبی برای هم زدن مواد لازم داریم تا مخلوط اسانس و پایه صابون یکدست باشد. در آخر به قالب صابون احتیاج داریم که در اشکال مختلف عرضه می شود.

  • پایه صابون را ذوب کنید. طبق روند آموزش رایگان صابون سازی پایه صابون که تهیه کرده اید را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید و ظرف را در ماکروویو قرار دهید، یک دقیقه زمان کافی است تا گلیسیرین آب شود. اگر پایه صابون به طور کامل ذوب نشده بود، 30 ثانیه دیگر به مواد زمان بدهید تا کاملا ذوب شود.

برای ذوب کردن پایه صابون از روش بنماری هم می توانید استفاده کنید. یک قابلمه یا کتری پر از آب را روی گاز قرار دهید. وقتی آب به جوش آمد ظرف گلیسیرین را بالای بخار آب بگذارید و اجازه دهید تا مواد ذوب شود. در این مرحله به هیچ وجه مواد را هم نزنید چون باعث تشکیل حباب می شود. اجازه دهید مواد خود به خود ذوب شوند، فقط گاهی مواد جامد درشت را جا به جا کنید تا پایه صابون کاملا آب شود. در آموزش رایگان صابون سازی با همه فوت های کوزه گری کار آشنا می شوید

  • حالا نوبت خوش بو شدن صابون است. از بین روغن های معطر فراوانی که وجود دارد یکی را انتخاب کنید و به پایه اضافه کنید. با چند بار آزمایش و خطا میزان دقیق مواد را متوجه می شوید برای شروع حدود یک قاشق چایخوری روغن معطر اضافه کنید. پایه صابون را به غلظت کافی برسانید تا به راحتی با عطر مخلوط شود، از طرفی دما آنقدر زیاد نباشد که ترکیبات فرار عطری بخار شوند. برای این کار وقتی پایه آب شد ابتدا ظرف را از روی حرارت مستقیم بردارید بعد روغن معطر را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا جایی که مواد خوب با هم ترکیب شوند. اگر حین کار پایه سرد و سفت شد، ظرف را مجدد روی حرارت کم قرار دهید تا روان شود. با آموزش رایگان صابون سازی طی این مراحل برای شما راحت تر است و به نتیجه دلخواه می رسید
  • قالب مناسب انتخاب کنید. با احتیاط مواد را درون قالب بریزید. کمی سرعت چاشنی کار کنید تا مواد سرد و سفت نشود. قالب را روی سطح صاف قرار دهید و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود. تا زمانی که صابون به طور کامل خشک نشده است به آن دست نزنید. 24 ساعت زمان بدهید و بعد صابون را به سادگی از قالب در بیاورید و صابون شما از همین الان قابل استفاده است. اگرچه صابون هایی که با این روش درست می شوند ماندگاری بالایی ندارند ولی به دلیل وجود گلیسیرین در ترکیبات خاصیت نرم کنندگی بالایی دارند.

از صابون، صابون بساز: آموزش رایگان صابون سازی به همین دو روش ختم نمی شود. اگر صابونی درخانه دارید که مورد استفاده نیست به سادگی آن را به یک صابون دیگر تبدیل کنید. صابون را رنده کنید و در ماکروویو یا به روش بنماری ذوب کنید.حالا با اضافه کردن مواد دلخواه ، عطر و رنگ صابون قبلی را تغییر دهید. می توانید از روغن های معطر مختلف استفاده کنید یا با اضافه کردن رنگ غذا صابون فانتزی درست کنید. ترکیب به دست آمده را در قالب مورد نظر بریزید و بلافاصله بعد از خشک شدن صابون دست ساز شما قابل استفاده است. به همین سادگی!

پرفروش ترین صابون های خانگی

خوشبختانه درآمد صابون سازی بالا است، از طرفی برای تهیه مواد اولیه و ابزار مورد نیاز، سرمایه زیادی صرف نمی شود. بعد از گذراندن دوره آموزش رایگان صابون سازی باید سلیقه مشتری های خود را بشناسید. پرفروش ترین صابون های دست ساز موارد زیر هستند.

  • صابون لیمو، التیام بخش پوست حساس: عطر لیمو خاصیت ضد استرس دارد. با اضافه کردن روغن علف لیمو، صابون خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب پیدا می کندکه مناسب انواع تایپ پوستی به ویژه پوست حساس است. علاوه بر این عطر خوش لیمو محبوبیت این صابون را بیشتر می کند.
  • صابون اسطوخودوس، دوست پوست های خشک: اگر پوست شما خشک است، صابون اسطوخودوس را در خانه تهیه و امتحان کنید. یک قاشق چایخوری روغن معطر اسطوخودوس به ترکیب صابون اضافه کنید و از عطر خوش و نرمی صابون شخصی خود لذت ببرید. با آموزش رایگان صابون سازی از طریق ساخت این صابون های مشتری پسند، کسب درآمد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *