اسنشیال اویل

رقیق سازی اسنشیال اویل ها (قسمت دوم)

همانطور که در مقاله قبل گفتیم برای استفاده از اسنشیال اویل ها حتما باید آن ها رقیق کرد و عموما برای رقیق سازی از روغن های گیاهی استفاده میشود که به آن ها روغن های حامل گفته میشود. این روغن ها اکثرا بدون بو و یا دارای بوی کمی هستند و سبب استفاده موثر و حتی جذب بیشتر اسنشیال اویل ها می شوند.

در این مقاله معروف ترین روغن های حامل معرفی میشوند:

1-روغن نارگیل

Organic Food :: Cooking Oils :: Coconut Oil Cooking Oil Food Making Oil
روغن نارگیل به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل ها

روغن نارگیل یک روغن خوراکی است که در انواع تصفیه شده یا تصفیه نشده موجود است.

روغن نارگیل تصفیه نشده از نارگیل تازه حاصل می شود. با مواد شیمیایی پردازش نشده و عطر و طعم نارگیل خود را حفظ می کند.

روغن نارگیل تصفیه شده از نارگیل خشک تهیه می شود که کوپرا نیز نامیده می شود. برای از بین بردن آلاینده ها و همچنین عطر و طعم مجزا نارگیل ، سفید و معطر شده است. نارگیل تصفیه شده کاملاً طبیعی نیست و برای استفاده به عنوان روغن حامل توصیه نمی شود موارد استفاده: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مغذی پوست و پلی فنول ها است که این ماده را به روغن حامل عالی روغنهای ماساژ و مراقبت های پوستی تبدیل می کند.

2- روغن جوجوبا

12 Best Jojoba Oil Products For Your Daily Grooming Routine | SPY
روغن جوجوبا به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا حاصل می شود. رایحه ای لطیف و مغذی دارد. از نظر فنی ، جوجوبا یک روغن نیست ، بلکه یک موم با خاصیت مرطوب کنندگی قوی است. این روغن به دلیل شباهت به سبوم پوست به عنوان یک  روغن طبیعی پوست عمل می کند.استفاده از روغن جوجوبا با ایجاد تصور اینکه پوست چربی کافی تولید کرده است ، می تواند به کاهش تولید چربی پوست در افراد مستعد آکنه کمک کند.

موارد استفاده: روغن جوجوبا به راحتی جذب پوست می شود و منافذ پوست را مسدود نمی کند. این امر باعث می شود گزینه مناسبی به عنوان روغن حامل  برای روغن های ماساژ ، مرطوب کننده های صورت و روغن های حمام باشد.

3. روغن هسته زردآلو

Apricot kernel oil – shine for your hair!
روغن هسته زردآلو به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن هسته زردآلو از دانه های زردآلو تهیه می شود این روغن نرم کننده است و سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E  می باشد و به راحتی جذب پوست می شود و کمی عطر و بوی مغزدار دارد. شما می توانید روغن هسته زردآلو خوراکی یا روغن هسته زردآلو را فقط برای استفاده آرایشی خریداری کنید.

موارد استفاده: تصور می شود روغن هسته زردآلو به لطافت و آرامش پوست تحریک شده و خارش دار کمک می کند. از آن به عنوان روغن حامل برای تهیه روغن های ماساژ ، روغن حمام و مراقبت های مو استفاده کنید.

4. روغن بادام شیرین

Benefits of Sweet Almond Oil for Hair and Skin | Facts you Need to Know I  Best Carrier Oils — Isabella's Clearly
روغن بادام شیرین به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن بادام شیرین دارای رایحه ای قوی و مغذی است. این یک روغن خوراکی از مغز بادام شیرین درست شده است. این روغن سبک است و به راحتی جذب می شود و یک مرطوب کننده عالی برای خشکی پوست است.

همچنین از آن در آروماتراپی (رایحه درمانی )عمومی استفاده می شود ، اما رایحه قوی آن می تواند عطر و بوی اسنشیال اویل را پوشش دهد.

موارد استفاده: روغن بادام شیرین یکی از محبوب ترین روغن های حامل برای مراقبت از پوست است. در روغن های ماساژ ، روغن حمام و صابون های گیاهی عالی است.

5. روغن زیتون

Olive Oil – AL FAYROUZ FARMS
روغن زیتون به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن زیتون از زیتون فشرده شده حاصل می شود. این ماده بیشتر به عنوان یک روغن خوراکی سالم با رایحه ای میوه ای شناخته می شود ، اما در آروماتراپی به عنوان روغن حامل نیز استفاده می شود.

روغن زیتون فوق بکر نوع ارجح برای آروماتراپی و  مراقبت های پوست مناسب است. رایحه روغن زیتون ممکن است با رایحه برخی اسنشیال اویل ها  تداخل داشته باشد.

موارد استفاده: دارای اسیدهای چرب و استرول های گیاهی است که آن را برای تمیز کردن و مرطوب کردن پوست خشک استفاده می شود از روغن زیتون به عنوان روغن حامل برای ماساژ ، پاک کننده های صورت ، مراقبت از مو و صابون های خانگی بهره ببرید.

6. روغن آرگان

Argon oil helps cats ears. Use for dry skin too! | Aceite argan, Aceite de  argan para el cabello, Aceite de argan cabello
روغن آرگان به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن آرگان از هسته های موجود در  میوه درختان آرگان ، که بومی مراکش هستند ، تهیه می شود. این روغن خوراکی است و به طور سنتی برای تغذیه بدن از داخل و خارج استفاده می شود. رایحه ای مغزدار دارد و سرشار از ویتامین های A و E و اسیدهای چرب اشباع نشده است.

موارد استفاده: روغن آرگان می تواند به درمان خشکی پوست و مو ، چین و چروک و التهابات پوستی کمک کند. این امر آن را به یک روغن حامل عالی برای روغن های مراقبت از پوست و ماساژ عمومی تبدیل می کند.

7. روغن رزهیپ

Rosehip Oil for Eczema: Treatment, Safety, and More
روغن رزهیپ به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

رزهیپ دانه های بوته Rosa rubiginosa یا Rosa moschata است. گل هر دو بوته متفاوت از گل های رز سنتی است. وقتی این گلها می میرند و گلبرگ های خود را می ریزند ، رزهیپ ها در پشت سر می ماند. روغن رزهیپ از فشردن این دانه ها بدست می آید.گرچه روغن رزهیپ بوی گل رز نمی دهد اما رایحه ای خاکی و مغزدار دارد.

موارد استفاده: روغن رزهیپ سرشار از ویتامین های A و C است. ویتامین A یک رتینوئید طبیعی است که به مبارزه با پیری کمک می کند و هر دو ویتامین می توانند اثرات خورشید را بر روی پوست شما معکوس کنند. از آن به عنوان روغن حامل برای مراقبت های پوست خشک ، روغن های ماساژ و مرطوب کننده ها استفاده کنید.

8. روغن سیاه دانه

Black Seed Oil: Benefits, Side Effects, Dosage, and Interactions
روغن سیاه دانه به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن سیاه دانه از گیاه Nigella sativa تهیه می شود. اگرچه کمتر از روغنهای حامل دیگر شناخته شده است ، اما دارای منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و اشباع است. همچنین خاصیت ضد التهابی دارد.

موارد استفاده: روغن سیاه دانه اغلب به عنوان یک داروی محلی برای تسکین شرایط پوستی از جمله اگزما ، آکنه و پسوریازیس استفاده می شود. با توجه به این نکته ، این روغن یک انتخاب عالی برای مراقبت از صورت ، روغن ماساژ و مراقبت های عمومی پوست است.

9. روغن هسته انگور

Financial Promises of Grape Seed Oil | Financial Tribune
روغن هسته انگور به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن هسته انگور یک محصول جانبی از روند تولید شراب است. این روغن غنی از ویتامین E است ، ماده مغذی برای بهبود پوست و کاهش چین و چروک ست.

موارد استفاده: روغن هسته انگور سبک است ، به راحتی توسط پوست جذب می شود و رایحه خنثی دارد. این یک روغن حامل مناسب برای استفاده با اشنسیال اویل ها برای ساخت روغنهای بدن و روغن ماساژ است.

10. روغن آووکادو

New Zealand Avocado Oil Permeates Australia - Tridge
روغن هسته آووکادو به عنوان روغن حامل اسنشیال اویل

روغن آووکادو یک روغن سنگین ، غلیظ و خوراکی است که از میوه آووکادو تهیه می شود. رایحه ای مغزدار دارد.

روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک است ، یک اسید چرب غیر اشباع که تصور می شود به پوست خشک و آسیب دیده کمک می کند.

موارد استفاده: این روغن می تواند روغن حامل خوبی برای درمان پوست های خشک و کرم های بدن باشد – مگر اینکه با آکنه سر و کار داشته باشید. روغن آووکادو ممکن است تولید سبوم را افزایش دهد ، بنابراین اگر پوست شما مستعد آکنه است ، قبل از استفاده با متخصص پوست خود مشورت کنید.

11. روغن آفتابگردان

24 Mantra Organic
روغن آفتابگردان به عنوان روغن حامل در اسنشیال اویل

روغن آفتابگردان یک روغن خوراکی است که از دانه های آفتابگردان استخراج می شود. بوی خنثی دارد.

گفته می شود که این روغن به عنوان یک مانع پوستی در برابر سموم و میکروب هایی که باعث ایجاد عفونت می شوند ، عمل می کند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای پوست تحریک شده است.

موارد استفاده: تصور می شود که به نرم شدن پوست ، مرطوب سازی پوست و تسکین تحریک کمک می کند ، بنابراین این روغن حامل را به روغن های ماساژ خود اضافه کنید یا برای مراقبت های عمومی از پوست استفاده کنید.

چگونه روغن حامل را با روغنهای اساسی مخلوط کنیم؟

در صورت امکان ، روغن های حامل ارگانیک و ساخته شده بصورت کلد پرس  را از سازنده مورد اعتماد خود خریداری کنید. اگرچه اکثر روغن های حامل واکنش آلرژیک ایجاد نمی کنند ، شما همیشه باید قبل از استفاده تست پچ را انجام دهید.

انجام تست پچ:

مقدار کمی روغن حامل را به داخل مچ دست خود یا درست زیر گوش خود اضافه کنید.

روغن را با باند بپوشانید.

بعد از 24 ساعت دوباره به منطقه مراجعه کنید.

در صورت تحریک ، کاملاً آبکشی کرده و از استفاده مجدد آن خودداری کنید.

اگر به دانه های درخت حساسیت دارید ، نباید از روغن های مشتق شده از آنها استفاده کنید. این شامل روغن بادام شیرین ، روغن آرگان و روغن هسته زردآلو است.

هنگام رقیق سازی اسنشیال اویل ها با روغن حامل ، رعایت دستورالعمل های زیر مهم است.

اصولا رقیق سازی اسنشیال اویل ها بین 3 تا 5 درصد است اما برای عوارض جدی از درصد های بالاتر نیز استفاده میکنند.

برای بزرگسالان:

رقت 2.5 درصد: 15 قطره اسنشیال اویل خالص در هر 6 قاشق چای خوری روغن حامل

رقت 3 درصدی: 20 قطره اسنشیال اویل خالص در هر 6 قاشق چای خوری روغن حامل

رقت 5 درصدی: 30 قطره اسنشیال اویل خالص در هر 6 قاشق چای خوری روغن حامل

رقت 10 درصدی: 60 قطره اسنشیال اویل خالص در هر 6 قاشق چای خوری روغن حامل

برای کودکان:

رقت 0.5 تا 1  درصد: 3 تا 6 قطره روغن اساسی در هر 6 قاشق چای خوری روغن حامل

توجه مهم برای نگهداری اسنشیال اویل ها:

The Care and Keeping of Your Essential Oils—and How to Use Aging Oils –  Tazeka Aromatherapy

روغن های حامل را همیشه در یک مکان تاریک و خنک و ترجیحاً در یخچال نگهداری کنید. همچنین باید آنها را در یک بطری شیشه ای تیره نگه دارید.

منبع

www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *