آموزش ساخت, عطر مو

عطر مو

ساخت عطر موی خانگی با اسنشیال اویل ها

این دستور العمل برای عطر مو باعث می شود شما عاشق این باشید که چقدردرست کردن آن آسان و ساده است! زیبایی طبیعی می تواند لذت بخش و سرگرم کننده باشد!

عطر مو

آیا در مورد آن شنیده اید؟ من حتی تا همین اواخر نمی دانستم که وجود دارد. مطمئناً، می‌توانم به یاد بیاورم که در نوجوانی روی موهایم عطر می‌پاشیدم یا آن‌ها را روی برس مو می‌زدم تا آن‌ها را به موهایم بمالم، اما هرگز متوجه نبودم که محصولی وجود داشته باشد که صرفاً برای خوشبو کردن موها ساخته شده باشد.

هر چه بیشتر در مورد آن فکر کرده ام، بیشتر متوجه شده ام که عطر مو چقدر کابردی است. مو مطمئنا حامل قوی برای انواع بوها است. این امر زمانی واضح است که کسی از کنارش می‌گذرد و بوی شامپوی تارهای مویش استشمام می شود، یا در آن لحظاتی که متوجه می‌شویم موهای خودمان بوی پیاز کبابی یا سیر حاصل از پختن می‌دهد (می‌دانم که من تنها کسی نیستم که چنین چیزی را تجربه می‌کنم!) . پس چرا محصولی برای ایجاد حس خوب برای موهایمان ایجاد نکنیم؟

اسپری کردن یک عطر موی طبیعی یک راه عالی برای شاداب کردن موهای شسته نشده یا افزایش زیبایی به موهای تازه تمیز شده است. خواه مثل من هفته ای یکبار موهای خود را بشویید یا هر روز شامپو بزنید، می توانید از این دستور عمل  بهره مند شوید!

اما چرا ما از عطرو ادکلن معمولی برای موهایمان استفاده نمی کنیم؟

مشکل استفاده از عطرهای تجاری بر روی موهای ما (همانطور که نسخه جوانتر من انجام می داد) این است که آنها حاوی مقدار زیادی الکل هستند که می تواند موها را بسیار خشک کند. ناگفته نماند که اکثر عطرها (و عطرهای مو) موجود در بازار مملو از رایحه های مصنوعی و سنتزی هستند که در واقع مواد پتروشیمیایی و مواد شیمیایی نامشخص است.

بنابراین، چگونه می‌توانیم از مواد طبیعی برای ساختن عطر مو استفاده کنیم؟

بله، شما دقیقا می دانید که من چه چیزی را می خواهم بگویم: ما قرار است خودمان را بسازیم!و البته از اسنشیال اویل ها برای این منظور استفاده کنیم…

برای اینکار باید از مخلوط اسنشیال اویل های با نت اولیه(تاپ نت)، نت میانی و نت پایه را برای داشتن رایحه‌ای ماندگار و ماندگار در هنگام ساخت عطرهای مو طبیعی خود ترکیب کنید.

عطر موی خانگی با اسنشیال اویل ها

آنچه شما نیاز خواهید داشت:

اسنشیال اویل ها

ماده حامل انتخابی (ژل آلوئه ورا،روغن نارگیل بدون بو یا روغن جوجوبا)

آب مقطر، یا گلاب(عصاره گل محمدی)

توجه: اگر از گلاب خانگی ساخته شده از گلبرگ های واقعی گل محمدی استفاده کنید، مخلوط شما باید در یخچال نگهداری شود و احتمالاً ماندگاری کوتاهی خواهد داشت. ممکن است به نصف کردن مواد داخل دستور فکر کنید.

از کدام اسنشیال اویل ها استفاده کنید؟

خیلی خوشحالم که پرسیدی، زیرا ساختن یک رایحه ای با ماندگاری کمی بیشتر از کنار هم قرار دادن “کمی-این و کمی-آن” است.(در ادامه متوجه میشوید!!)

 در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1-اسنشیال اویل هایی را انتخاب کنید که برای مو مغذی باشند. اگر قرار است از اسنشیال اویل ها استفاده کنید، چرا علاوه بر بوی عالی، از فواید آنها  برای مو نیز بهره نمی‌برید؟ بعنوان مثال از اسنشیال اویل های رزماری،نعناع فلفلی لوندر درخت چای و آویشن

2. حتما نت های اولیه، میانی و پایانی را در ترکیب خود بگنجانید. هر اسانسی بر اساس سرعت پخش عطر دارای یک طبقه بندی “نت” است. نت‌های اولیه رایحه‌هایی هستند که ابتدا در یک ترکیب متوجه آن می‌شوید و اغلب در عرض یک یا دو ساعت ناپدید می‌شوند. نت های میانی حدود 2 تا 4 ساعت ماندگاری دارند و نت های پایانی برای مدت طولانی (گاهی یک روز یا بیشتر!) باقی می مانند. نسبت ایده آل برای عطرسازی 30% نت های اولیه، 50% میانی و 20% پایانی است. میتوانید طبقه بندی نت های اسنشیال اویل ها را در اینجا ببینید.

در مرحله بعد، ما باید نوع حامل مورد استفاده را تعیین کنیم.

من مطمئن هستم که شما می دانید که روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند! بنابراین، اگر بخواهیم اسنشیال اویل ها که ماهیت روغنی دارند  را در آب مخلوط کنیم، روغن ها هنگام اسپری به درستی رقیق نمی شوند و می توانند باعث تحریک شوند. چند نوع حامل مختلف وجود دارد که می توانیم برای حل این مشکل از آنها استفاده کنیم:

 روغن های حامل

مزایا: روغن های حامل بدون الکل هستند، بنابراین مطمئناً هیچ آسیبی به موها وارد نمی شود. آنها همچنین سبب درخشندگی و تقویت موهای شما میشوند.

معایب: بسته به روغن حامل مورد استفاده، ممکن است بر بوی کلی اثر بگذارند یا باعث سنگین یا چرب به نظر رسیدن موها شوند (من پیشنهاد می کنم از جوجوبا استفاده کنید زیرا سبوم طبیعی پوست سر را تقلید می کند. روغن جوجوبا ارگانیک را میتوانید از اینجا تهیه کنید.). هنگامی که این مخلوط روی مو اسپری می شود، بیشتر شبیه یک محصول موی خوب است تا یک عطر.

ژل آلوئه ورا

مزایا: بین تمام تجربیات و ازمون و خطای من، آلوئه ورا گزینه بهتری برای امولسیون کردن  اسنشیال اویل ها و آب است و به هیچ وجه بر بوی آن تأثیر نمی‌گذارد. آلوئه همچنین سبب حالت دهنده و درخشندگی مو اضافه کند.

معایب: بسته به مارک مورد استفاده، ممکن است مخلوط نیاز به یخچال داشته باشد یا نسبت به سایر گزینه ها ماندگاری کوتاه تری داشته باشد. هنگامی که این مخلوط روی مو اسپری می شود، بیشتر شبیه یک محصول موی خوب است تا یک عطر.

همه این فرمولاسیون ها به مقداری تکان دادن نیاز دارند تا مخلوط شوند، اما ترکیبی که با روغن های حامل (جوجوبا) ساخته شده است، به وضوح به بیشترین تکان دادن نیاز دارد!

حالا بیایید عطر مو درست کنیم!

مواد تشکیل دهنده:

45 قطره اسنشیال اویل  (توصیه می‌شود: 14 قطره نت‌های اولیه، 22 قطره نت‌های میانی، 9 قطره نت‌های پایانی. برای کمک به انتخاب نت‌های مناسب، اینجا کلیک کنید.)

2 قاشق چایخوری حامل(روغن نارگیل بدون بو ، ژل آلوئه ورا، یا روغن جوجوبا)

103و نیم میلی لیتر(یا سی سی) آب مقطر یا گلاب

روش:

  1. 45 قطره اسنشیال اویل ها را با هم ترکیب کنید تا بوی دلخواه به دست آید. رایحه هنگام رقیق شدن، و همچنین با نشستن بر روی روغن حامل در هفته های آینده در بطری عطر شما مقداری تغییر می کند. (حتماً ترکیب خود را یادداشت کنید تا بتوانید آن را به راحتی دفعه بعدی خود تکرار یا تغییر دهید!)
  2.            2 قاشق چایخوری از ماده حامل انتخابی خود را اضافه کنید. مخلوط کنید تا خوب ترکیب شود.
  3.           3.5 اونس یا 103 ونیم میلی لیترآب مقطر (یا گلاب) را اضافه کنید و مخلوط کنید.
  4. ترکیب حاصل را به یک بطری شیشه ای تیره که محکم بسته می شود انتقال دهید. در جای خشک و خنک نگهداری کنید یا در صورتی که مواد انتخابی شما نیاز به نگهداری در دمای گمتر دارد در یخچال نگداری کنید.
  5. برای استفاده:

قبل از هر بار استفاده به آرامی تکان دهید تا مخلوط شود. به اندازه دلخواه روی موها اسپری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *