محصولات گیاهی

کرم گیاهی دست ساز و خانگی

در ادامه به کرم گیاهی دست ساز و خانگی می پردازیم که می تواند به زیبایی هرچه بیشتر سلامت پوست شما کمک کند.

آیا تا به حال درباره کرم های دست ساز شنیده اید ؟

امروزه استفاده از کرم های دست ساز تا حد بالایی مورد توجه قرار گرفته است . چرا که با گذر زمان مردم متوجه شده اند که برای داشتن زیبایی مداوم و همیشگی باید از مواد طبیعی و گیاهی برای پوست خود استفاده کنند .

کرم های گیاهی می توانند در انواع مختلفی برای تاثیر گذاری بر روی پوست ارائه شوند . از مزایای کلی این کرم ها می توان به روشنی پوست ، رفع کک و مک ، از بین رفتن جوش های صورت ، نرمی و لطافت پوست ، کنترل چربی پوست با کمترین قیمت ممکن اشاره کرد .

کرم گیاهی دست ساز و خانگی: کرم گیاهی دست ساز جیست ؟

کرم دست ساز گیاهی یک مرطوب کننده است که کاملا از مواد طبیعی ساخته شده است و می تواند تاثیر بالایی بر روی روشنی پوست شما ، از بین رفتن کک و مک صورت شما ف از بین رفتن جوش های شما ، مرطوب بودن پوست شما و… داشته باشند که در ادامه به بحث درباره آنها خواهیم پرداخت . اما از اصلی ترین مزیت های کرم گیاهی دست ساز می توان به تقویت سلول های پوست اشاره کرد . چرا که کرم های گیاهی معمولا از موادی ساخته می شوند که سرشار از ویتامین و تامین کننده های تغذیه پوست هستند .

کرم گیاهی دست ساز و خانگی: کرم های گیاهی دست ساز چه چیزی ساخته شده اند ؟

مروطب کننده های گیاهی به دلیل ساخت از مواد طبیعی بیشتر از روغن ها ساخته شده اند . همچنین از موادی مانند وازلین ، روغن های طبیعی مانند روغن نعنا ، روغن دارچین ، روغن نارگیل ، روغن جوجوبا و… و روغن های معدنی نیز در ساخت آنها استفاده شده است . استفاده از این روغن ها در کرم گیاهی باعث می شود تا آب نتواند از پوست شما خارج شود و در نهایت پوست شما از خشکی در امان خواهد بود و تا حد بالایی با لطافت رو به رو خواهد شد .

چرا باید از کرم گیاهی دست ساز استفاده بکنیم ؟

برای استفاده از کرم گیاهی دست ساز دلایل بسیار زیادی وجود دارد . که ما در اینجا به چندتا از انها اشاره کردیم : 

1 ــ کرم گیاهی دست ساز و خانگی: جوان سازی پوست شما با استفاده از کرم گیاهی :

افراد بسیاری هستند که برای جوان سازی پوست خود ار ماسک های مختلف گرفته تا عمل های مختلف استفاده می کنند . چرا که زیبایی برای خوانم یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی است . اما ایا می دانید یکی از مهم ترین عامل های زیبایی و جوان سازی پوست استفاده از کرم گیاهی دست ساز است ؟

کرم گیاهی می تواند تا حد بالایی روی پوست صورت تاثیر گذار باشد و به عنوان یک عامل برای کقابله با چین و چروک صورت به پا خیزد . همچنین می تواند باعث شاداب شدن پوست شما شود . به همین دلیل است که گفته می شود استفاده از مرطوب کنند طبیعی نه تنها مفید است بلکع برای زیبایی شما الزامی است .

کرم های گیاهی می توانند در فصول سر که عاملی کشنده برای پوست شما به حساب می آیند به کمک شما بیایند و باعث مرطوب بودن پوست شما با مواد طبیعی و بدون ضرر باشند .

2 ــ در امان نگه داشتن پوست شما از خشکی :

توجه داشته باشید همانطور که گفته شد کرم های گیاهی از موادی ساخته شده اند . که می توانند تا حد بالایی پوست شما در برابر خشکی در امان نگه دارند . اما این تنها در صورتی امکان پذیر است که شما از کرم گیاهی دست ساز مورد علاقه خود استفاده منظم ، مداوم وپیوسته داشته باشید . تا مواد کرم گیاهی بتواننند روی پوست شما تاثیر گذاری دائم داشته باشند و باعث حفظ پوست شما از پوسته پوسته شدن و خشکی بشنود .

قابل به ذکر است که اگر شما راهی مناسب برای نجات پوستتان از خشکی پیدا نکنید . در طول زمان پوست شما در اثر خشکی با لک و تییر رنگ رو به رو خواهد شد . و فکر می کنم این می تواند یکی از ناخوشایند ترین اتفاقاتی باشد که می تواند برای یک خانم رخ بدهد . پس پیشنهاد می کنم برای داشتن یک چهره و پوست صاف و یکنواخت بدون هیچگونه لک و خشکی از کرم های گیاهی استفاده بکنید .

3 ــ کرم گیاهی دست ساز و خانگی: درمان جوش های صورت و جلوگیری از ایجاد جوش در صورت :

افراد بسیاری هستند که به دلیل داشتن نوع پوست بد از جوش های فراوان در پوست خود ازار می بینند و شاید نتوانسته باشند طعم زیبایی را بچشند . البته نا گفته نباشد که ممکن است این جوش ها در اثر استفاده از مواد آرایشی بد هم در پوست شما به وجود بیاید .

ممکن است شما تعجب کنید اگر بگویم که مرطوب نگهداشتن مداوم پوست با مواد طبیعی می تواند از جوش زدن شما تا حد بسیار بالایی جلوگیری کند . چرا مرطوب نگهداشتن پوست نه تنها از خشک بودن شدید پوست جلوگیری می کند بلکه می تواند تا حد بالایی از چرب بودن پوست شما هم جلوگیری کند .

توجه داشته باشید هنگامی که پوست شما در حالت خشکی شدید قرار می گیرد غده های چربی پوست شما برای جبران این خشکی شروع به فعالیت می کنند تا بتوانند برای پوست شما چربی اضافه تولید کنند . این چربی اضافه در پوست شما شاید باعث از بین رفتن خشکی سطحی پوستتان بشود اما باعث به وجود آمدن آکنه های بسیاری نیز در پوستتان می شود چرا که منافذ پوست شما با چربی پوشیده شده و نمی تواند نفس بکشد در نهایت پوست شما جوش می زند .

اما اگر شما از کرم گیاهی دست ساز برای رفع خشکی پوست خود استفاده کنید . پوست دیگر به ساخت چربی مشغول نمی شود . و در نهایت منافذ پوست شما باز بوده و پوستتان از هر گونه جوش و آکنه در امان خواهد بود .

4 ــ کرم گیاهی دست ساز و خانگی: مراقبت بالا از پوست برای افرادی که دارای پوست های بیمار هستند :

توجه داشته باشید افراد بسیاری هستند که دارای پوست های بیمار و تحریک پذیر هستند . از این بیماری ها می توان به اگزما ، لکه های خارش پذیر ، قرمزی و… اشاره کرد. این افراد اگر از مواد شیمیایی یا اسانس دار برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنند تا حد بالایی با سوزش ، تشدید بیماری و درد رو به رو خواهند بود . به همین دلیل پیشنهاد می شود این افراد برای درمان پوست خود از کرم های گیاهی به خصوص کرم های گیاهی آرام بخش مانند کرم گیاهی بابونه یا کرم گیاهی آلوئه ورا استفاده بکنند .

چرا که این کرم ها از موادی کاملا طبیعی ساخته شده اند و می توانند تا حد بالایی از پوست شما حتی در صورت وجود هر گونه بیماری نیز محافظت کنند . و شما در نهایت یک ظاهر کاملا مطلوب خواهید داشت .

کرم گیاهی دست ساز و خانگی: نکات مورد توجه برای استفاده از کرم گیاهی دست ساز :
  • استفاده از کرم های گیاهی تا حد بالایی آب رسانی پوست شما را افزایش می دهند و می تواند از پوسته پوسته شدن و کک و مک در پوست شما جلوگیری کند . این به دلیل به وجود آمدن لایه ای محافظت کننده بر روی پوست در طول تمام روز است . به همین دلیل توصیه می شود تا از کرم های گیاهی مصرف روزانه داشته باشید .
  • شما باید بعد از هر بار که پوستتان با مواد شوینده ای همچون ریکا ف تاید ، صابون و.. برخورد دارد . از کرم های گیاهی استفاده کنید چرا که یکی از بدترین دشمنان پوست شما و یکی از مهم ترین عامل های پیری پوست مواد شوینده به حساب می آید . که می توانند خشکی زیادی را برای پوست شما به ارمغان بیاورند .
  • قبل از اینکه بخوابید از کرم گیاهی دست ساز استفاده کنید . چرا که در تمامی شب شما در حال استراحت هستید . و پوستتان می تواند بدون هیچگونه عامل مزاحمی مواد طبیعی موجود در کرم گیاهی و مخصوصا ویتامین های موجود را برای تقویت سلول های پوست و تغذیه رسانی آنها جذب کند .
  • قبل از اینکه از خانه بیرون بروید حتما از کرم گیاهی دست ساز استفاده بکنید. مخصوصا اگر هنگام ظهر یا در فصل زمستان قصد به بیرون رفتن دارید زیرا برخورد مستقیم پوست شما با آفتاب و برخورد پوست شما به صورت مستقیم با سرما به عنوان عامل های اصلی پیری زود رس پوست به حساب می آیند .
  • در فصل زمستان سعی کنید از کرم دست ساز گیاهی نسبت به قبل استفاده بیشتری داشته باشید . زیرا سرما باعث می شود تا غده های پوستی شما نتواند عرق کند . در نهایت پوست شما تا 3 برابر بیشتر از قبل خشک می شود و این موضوع می تواند حتی به بیماری های پوستی ختم شود .

استفاده از کرم گیاهی در هنگام آرایش :

توجه داشته باشید آرایش در بین خانم ها یک عمل پرطرفدار است . اما باید توجه داشته باشید به گونه ای آرایش کنید . که زیبایی های لحظه ای باعث زشتی دائمی شما نشود . در اصل استفاده از مواد آرایش گفته شده است همیشه باید اول مواد رقیق مانند سرم و روغن را استفاده بکنید . سپس از کرم استفاده کنید . البته کرم ضد افتاب که همیشه باید در آخر استفاده شود .

اما نکته مورد نظر درباره مرطوب کننده های طبیعی یعنی کرم های گیاهی تفاوت نوع استفاده از آنها است . شما می خواهید مواد موجود در مرطوب کننده های طبیعی تا حد بالایی جذب پوستتان شوند پس باید در ارایش و برای جلوگیری از جذب مواد شیمیایی موجود در لوازم ارایشی خود اولین چیزی که روی پوست خود می زنید کرم گیاهی دست ساز باشد .

کرم گیاهی دست ساز و خانگی: زمان درست برای استفاده از کرم گیاهی دست ساز :

توجه داشته باشید در مطالب قبلی گفته شد که بعد از هر شستوشوی دست و صورت خود باید از کرم گیاهی استفاده کنید . اما زمان استفاده از مرطوب کننده گیاهی بسیار مهم است . برای مثال شما هنگامی که از حمام می ایید یا دست و صورت خود را شسته اید باید از کرم گیاهی دست ساز استفاده بکنید .

اما نه هنگامی که صورت شما هنوز خیش است یا آب بر روی پوست شما وجود دارد . زیرا این باعث لیز خوردن کرم بر روی پوست شما می شود . اما استفاده از کرم روی پوست خشک هم زیاد مفید نیست . بلکه بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده گیاهی دقیقا بین این دو یعنی زمانی است که پوست شما نمناک باشد .

بیشتر زمانی پوست شما در حالت نمناک قرار می گیرد که پوست خود را با حوله خشک می کنید . پس سعی کنید بلافاصله پس از خشک کردن پوست خود کرم گیاهی استفاده کنید .

کرم گیاهی دست ساز و خانگی: به چه میزان باید از کرم گیاهی دست ساز استفاده کنیم ؟

توجه داشته باشید مقدار مشخصی برای استفاده کرم های گیاهی روی بدن و صورت شما وجود ندارد . بلکه شما برای اینکه بفهمید دقیقا چه مقدار استفاده برای شما مناسب است باید آزمون و خطا انجام دهید . تا در نهایت میزان دقیق برای استفاده همیشگی دستتان بیاید .

زیرا اگر شما از کرم گیاهی به مقدار بالا روی پوست خود استفاده کنید . نمی توانید آن را به راحتی روی پوست خود پخش کنید . در نهایت در پوست خود احساس سنگینی خواهید کرد .

کرم گیاهی دست ساز و خانگی: چگونه کرم گیاهی را روی پوست خود بمالیم ؟

توجه داشته باشید نکته های فراوانی در نوع استفاده از کرم های گیاهی وجود دارد . کهمی توانم به یکی از مهم ترین آنها یعنی نوع مالیدن کرم اشاره کنم با اینکه ممکن است برای بسیاری از افراد این موضوع غیر قابل توجه باشد . با افزایش سن هر فرد گرانش زمین پوست شما را به طرف پایین می کشد . به همین دلیل طبق پژوهش های پزشکی ثابت شده است که شما باید کرم را به سمت بالا روی پوست خود بمالید .

این کار مانند معکوس کردن تاثیر گرانش زمین روی پوست شما است . شاید این کار به اندازه کافی تاثیر گذار نباشد . اما می تواند اوضاع را بهتر کند و اثر گذاری کرم را برای جلوگیری از پیری پوست بالا ببرد . چرا که این روش می تواند گردش خون را در پوست شما بالا برده و باعث جذب بالای مرطوب کنندگی کرم توسط پوست شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *