مطالب دیگر

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه

بیش از 90 اسنشیال اویل مختلف وجود دارد و هرکدام طیف وسیعی از فواید سلامتی و تغییر سبک زندگی خود را دارند. ما در مورد پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه که هم هباید در خانه خود داشته باشند بحث خواهیم کرد.

اسنشیال اویل  لیمو

اسانس لیمو یک ماده کاملا طبیعی است که به عنوان یک اسانس با خواص دارویی در منزل به کار می رود. این ماده با استفاده از یک فرآیند “کلد پرس” از پوست لیموترش تازه استخراج می شود .

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه

اسانس لیمو را می توان رقیق کرده و به صورت موضعی بر روی پوست شما قرار داد ، همچنین در هوا پخش و استنشاق کرد.اسانسی که با خستگی مبارزه می کند ، به افسردگی کمک می کند ، پوست شما را پاکسازی میکند ، ویروس ها و باکتری های مضر را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد .

بصورت کلی اسنشیال اویل لیمو:

پوست را بهبود می بخشد – روغن لیمو به دلیل مزایای پوستی فراوان شناخته شده است:

اسانس لیمو به دلیل داشتن ویتامین سی فراوان خواص آنتی اکسیدانی داشته و به روشن شدن پوست کمک میکند.

همچنین سبب از بین رفتن جای لک و آکنه میشود

به کاهش آکنه ، تغذیه پوست خشک و کم آب کمک می کند. همچنین برای درمان تاول ، بریدگی و زخم شناخته شده است.

هضم غذا را بهبود می بخشد – روغنی که از مرکبات لیمو حاصل می شود ، ماده غذایی مناسب برای بهبود هضم غذا است. بهبود سرعت هضم و تسریع سیستم ایمنی بدن.

حالت تهوع را برطرف می کند – روغن لیمو برای تسکین حالت تهوع شناخته شده است ، معمولاً در بین خانم های بارداری که دچار تهوع صبحگاهی می شوند ، یک داروی طبیعی و موثر برای بیماری سفر و سایر بیماری های مربوط به حالت تهوع است.

خانم های باردار حتما قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند

سلامت دهان و دندان را تقویت می کند – روغن لیمو به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی شناخته شده است و برای بهبود سلامت دهان و دندان مناسب است.

بهترین موارد استفاده برای اسنشیال اویل لیمو

– استفاده در اسپری آب با رقت مناسب و پخش آن در محیط  به منظور القای حس شادابی و سرزندگی

– ضد عفونی کننده دست خانگی

-سرم های پوستی جوان کننده ،روشن کننده و ضدلک

-ساخت شمع های آروماتیک

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه: اسنشیال اویل نعناع فلفلی

روغن نعناع مشهور به عنوان یکی از همه کاره ترین روغن ها ، برای معالجه بیماری ها و همچنین تقویت سطح انرژی و بهبود رشد مو و پوست استفاده می شود. علاوه بر تقویت فولیکول های رشد و کاهش درد در بدن ما ، دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی قابل توجهی است که برای کسانی که از آلرژی رنج می برند بسیار مناسب است.

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه

این روزها کپسول نعناع به عنوان یک نوع رایج برای تسکین درد یا کاهش تب یونجه و آلرژی مصرف می شود اما قدرت آن در کاهش سردرد و سایر دردها نیز می تواند از طریق روش تنفسی مصرف شود.

به طور کلی اسنشیال اویل نعنافلفلی

درد عضلات و مفاصل را تسکین می دهد – نعنا فلفلی با خواص خنک کنندگی و تقویت کنندگی و همچنین توانایی تسکین سردردهای تنشی ، برای تسکین درد عضلات و مفاصل مناسب است.

سبب کاهش آکنه و بهبود وضعیت پوست میشود-به دلیل خواص آنتی باکتریالی سبب کاهش جوش های پوست به صورت موضعی میشود

سبب ضخیم شدن مو و افزایش مجدد موها میشود-اسانس نعنا فلفلی با افزایش گردش خون سبب تحریک فولیکول های مو شده و سبب رشد موها و ضخیم تر شدن آنها میشود.

انسداد سینوس ها را از بین می برد – نعنا فلفل مزایای تنفسی زیادی دارد. استنشاق نعناع فلفلی پراکنده می تواند جلوی انسداد مخاط را گرفته و گرفتگی داخل سینوس ها را کاهش دهد.همچنین به دلیل خاصیا آنتی باکتریالی بصورت استنشاقی برای بیماری های تنفسی بسیار مفید است.

تسکین آلرژی – یکی از مزایای شناخته شده این است که نعناع فلفل آنتی هیستامین است. پاکسازی مجاری تنفسی و امکان عبور هوای تمیز از مجاری بینی.

انرژی را افزایش می دهد و تمرکز را بالا میبرد– اسنشیال اویل نعناع یک گزینه طبیعی برای برخی از نوشیدنی ها و قرص های تقویت کننده انرژی است که در افزایش سطح انرژی در بدن عالی است. استنشاق روغن طبیعی باعث می شود تا بدن برای مدت طولانی تری عملکرد بهتری داشته باشد.

بهترین موارد استفاده برای اسنشیال اویل نعناع

– در شامپوها با رقت مناسب (برای رشد مجدد مو و احساس خنکی) ریخته شود

– به صابون ها اضافه شود برای جوش های پوستی

– پاک کننده سطح

-استفاده در اسانس سوز و بخور گرم برای بیماری های تنفسی

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه: اسنشیال اویل اسطخدوس

امروزه اسنشیال اویل اسطوخودوس متداول ترین روغن اسانسی در جهان است ، بیش از 2500 سال پیش کشف شد و همچنان در زندگی بسیاری از افراد تا به امروز باقی مانده است. با خاصیت آنتی اکسیدانی و آرامبخشی قدرتمند ، می توان آن را در همه محصولات موجود در سراسر جهان یافت.

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه

اسطوخودوس ، این روغن به آرامش سیستم عصبی کمک می کند و می تواند سطح استرس و اضطراب را کاهش دهد. ساده ترین راه برای ترکیب روغنهای اساسی در برنامه روزانه شما این است که با پخش 4-5 قطره روغن در دیفیوزر یا ترکیب 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل با 2-3 قطره اسنشیال اویل و استفاده از آن به سینه ، شقیقه ، مچ دست و پایین پا است

روغن اسطوخودوس به دلیل خواص چند منظوره و اثرات ظریف آن ،مناسب ترین انتخاب برای شروع کسانی است که می خواهند روغن های اسانسی و رایحه درمانی را تجربه کنند.

بصورت کلی اسنشیال اویل اسطخدوس:

استرس را کاهش می دهد – برای درمان علائم میگرن ، استرس و اضطراب و همچنین بهبود افسردگی استفاده می شود.

خلق و خو را بهبود می بخشد – همچنین گفته می شود اسطوخودوس یک بهبود دهنده خوب خلق و خو است.

خواب را القا می کند – یکی از رایج ترین موارد استفاده از اسطوخودوس کمک به القای خواب است. روغن اسطوخودوس معمولاً روی ملافه ها و بالش ها پاشیده می شود تا خواب راحت و آرام شبانه داشته باشید.

سبب بهبود آکنه و جلوگیری از جوشهای پوستی میشود-اسنشیال اویل اسطخدوس به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریالی کاربرد دارد همچنین سبب بهبود سریع زخم و سوختگی های خفیف میشود

بهترین استفاده برای اسنشیال اویل اسطوخودوس

– در دیفیوزرها

– در فرمولاسیون صابون های دست ساز اضافه شود

– در شمع ها

– در ماسک های صورت خانگی

– استفاده در دستگاه بخور و یا اسانس سوز

-استفاده برای بی خوابی بعنوان مثال بر روی پد پنبه ای ریخته و کنار متکای خود بگذارید

– به فرمولاسیون بمب حمام اضافه شود

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه: اسنشیال اویل درخت چای

هنگامی که می خواهید مزایای محصولات زیبایی خود را افزایش دهید روغن درخت چای یک گزینه مناسب است. روغن درخت چای که با نام Melaleuca نیز شناخته می شود و از نام گیاهی که در از آن منشا گرفته است می آید.

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه

شما می توانید در بسیاری از این روغن در تهیه یک اسپری ضدعفونی کننده و شادی آور استفاده کنید. با سرکه ، اسنشیال اویل لیمو و آب مخلوط کرده و در محیط خانه اسپری کنید. این باعث تمیز کردن و شادابی هرچه بیشتر محیط  همزمان با پر کردن خانه با عطر دلنشین و فرح بخش است.

بصورت کلی اسنشیال اویل درخت چای

با آکنه مبارزه می کند – به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی ، درخت چای یک داروی طبیعی برای آکنه و پوست ملتهب است ، از این رو در بسیاری از محصولات تمیز کننده و مراقبت از پوست یافت می شود.

خشکی را بهبود می بخشد – روغن درخت چای علاوه بر بهبود خشکی پوست ، برای رفع خشکی پوست سر نیز بسیار مناسب است و از مواد تشکیل دهنده بسیاری از شامپوها و نرم کننده ها است.

تحریکات پوستی را تسکین دهید – روغن درخت چای در کنار سایر ویژگی های بهبودی ، می تواند تحریکات پوستی را نیز تسکین دهد. همچنین شایعه شده است که تورم را کاهش می دهد و به بهبود زخم ها و چروک ها کمک می کند.

بهترین استفاده برای اسنشیال اویل درخت چای

– در شامپوی خانگی ریخته شود

-سرم ضد آکنه پوست

-سرم ضد قارچ ناخن

-اسپری دفع حشرات و ضد عفونی کننده محیط

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه: اسنشیال اویل  اوکالیپتوس

پنج اسنشیال اویل پرکاربرد در خانه

روغن اسانسی اوکالیپتوس که از برگ درختان اکالیپتوس ساخته شده است معمولاً به دلیل خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و همچنین توانایی مقابله با عفونت و تسکین سردرد ، گلودرد و آلرژی استفاده می شود.

“روغن اساسی اکالیپتوس دارای خواص دارویی فوق العاده ای چند وجهی است. بنابراین جای تعجب نیست که به طور گسترده در بسیاری از محصولات بدون نسخه موجود در سوپرمارکت یا داروخانه محلی شما از جمله مالش قفسه سینه برای سرماخوردگی و احتقان ، داروهای سرفه و سرماخوردگی ، اسپری های گلو درد ، دهان شویه ها ، استنشاق کننده ها ، صابون ها ، کرم های بثورات و موضعی استفاده می شود..

همچنین به تقویت ایمنی و بهبود عفونت های قارچی و همچنین زخم ها کمک می کند. اسانس اکالیپتوس دارای خواص قوی است که از جمله آن می توان به ضد التهاب ، ضد اسپاسم ، ضد احتقان ، دئودورانت ، ضد عفونی کننده ، ضد باکتری و محرک اشاره کرد. “

فواید اسنشیال اویل اکالیپتوس بصورت کلی

تنفس را بهبود می بخشد – یکی از انواع روغنهای اسانسی که گفته می شود به مشکلات تنفسی کمک می کند ، اکالیپتوس به دلیل کاهش علائم آسم ، برونشیت ، سرماخوردگی و خلط آوری شناخته شده است.

سرفه ها را تسکین می دهد – اسنشیال اویل اکالیپتوس در کاهش خارش همراه با سرفه بسیار عالی است. تسکین دهنده گلودرد و کمک به تنفس راحت تر.

تغذیه مو – افزودن روغن اکالیپتوس به کمی روغن نارگیل و مالیدن آن به مو راهی عالی برای افزودن مواد مغذی اضافی به پوست سر است که به رشد مو کمک می کند.

بهترین استفاده برای اسنشیال اویل اکالیپتوس

-در شمع های آروماتیک

– در شامپوهای خانگی

– در دستگاه  بخور یا اسانس سوز

-استفاده در اسپری های خانگی برای دفع حشرات خصوصا در ترکیب با اسانس های نعنافلفلی و درخت چای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *