آموزش ساخت, اسنشیال اویل

وارد کردن اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون محصولات پوستی شما(قسمت اول)

اسنشیال اویل ها معمولاً از اولین مواد اولیه هایی هستند که افراد هنگام شروع به کار با فرمولاسیون طبیعی مراقبت از پوست – یا به طور کلی از محصولات طبیعی استفاده می کنند! آنها معمولاً در دسترس ، مقرون به صرفه ، آسان برای استفاده هستند و مزایای فوق العاده ای را به تنهایی ارائه می دهند. اما اسنشیال اویل ها فقط برای رایحه های بی نظیرشان که می توانند مفید باشند کابرد ندارند بلکه میتوانند مکمل بسیاری از عارضای جسمی و روحی باشند! انتخاب روغن یا اسانس مناسب برای محصول شما دارای مزایای شگفت انگیز درمانی است. و ترکیبی از هر دو عامل – رایحه و مکمل درمان – جایی است که شما این فرصت را دارید که مهارتهای فرمولاسیون های گیاهی خود را واقعا تقویت کرده و گسترش دهید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به وارد کردن اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون محصولات پوستی بپرداریم.

اهمیت رایحه در محصولات شما

رایحه محصولات شما بسیار مهم است! در حالی که برخی از مشتریان ابتدا یک محصول را بو می کنند ، قبل از آن ،آن را روی پوست خود آزمایش می کنند و برخی دیگر ابتدا آن را آزمایش می کنند ، سپس رایحه را استشمام میکنند ، اما این واقعیت همچنان باقی است که عطذ محصولات شما اولین چیزی است که به چشم مشتریان می آید و روی آنها تاثیر میگذارد. (همانطور که ظاهر و بسته بندی محصولات شما مهم است).محصولی که خوب کار می کند اما بوی خوبی نمی دهد ، ارتباط عاطفی زیادی ایجاد نمی کند – و مردم ، هرچقدر هم که محصول شما به پوست آنها احساس لطافت بدهد ، تا رایحه خوبی دریافت نکنند با کار  شما ارتباط قوی نمیگیرند. بوها به دلیل سیم کشی عصبی مغز ما بسیار موثر هستند. بو بوسیله سیستم لیمبیک در مغز مرتبط و کنترل می شود – این  قسمت از مغز مرکز لذت است. آنچه را که دوست داریم و دوست نداریم کنترل می کند ، بر احساس و اندیشه ما تأثیر می گذارد و بخش مهمی از نحوه قضاوت درباره چیزها است. رایحه باعث ایجاد واکنش احساسی فوری می شود که کاملاً متفاوت از سایر ورودی های حسی است .به این معنی که رایحه اغلب عامل تعیین کننده بین فروش یا قرار دادن محصولی در قفسه است.

به همان اندازه که رایحه مهم است ، قدرت واقعی از انتخاب اسنشیال اویل هایی حاصل میشود که عطر و خواص درمانی را ارائه می دهند. هیچ عنصر دیگری در مراقبت از پوست شما وجود ندارد که مزایای سلامتی جسمی ، روانی ، احساسی و روحی را که روغنهای ضروری ارائه می دهند ، ارائه دهد.

بنابراین ، اگر هدف این است که اسنشیال اویل انتخابی هم رایحه ای دل انگیز و زیبا و هم سلامتی ما را بهبود بخشد ….، چگونه این کار را انجام دهیم؟

وارد کردن اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون محصولات پوستی

برای دخیل کردن حس خوب و عملکرد های درمانی اسنشیال اویل ها، باید حتما استراتژی مناسبی در انتخاب اسنشیال اویل مناسب داشته باشید که نه تنها رایحه مناسب با محصول شما باشد بلکه اثرات درمانی مناسب را نیز ارایه دهد.

هنگام انتخاب اسنشیال اویل مناسب برای استفاده در فرمولاسیون مراقبت از پوست باید به سوالات زیر توجه کنید:

وارد کردن اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون محصولات پوستی ؟

هدف محصول چیست؟

بازار هدف کیست؟

محصول را برای چه نوع پوستی می سازیم؟

محصول باید روی چه مشکلاتی تمرکز کند؟

آیا موارد منع مصرفی وجود دارد که باید از آن مطلع باشیم؟

چه خواص درمانی به حل این مشکلات و ارائه راه حل مورد نیاز و متناسب با نوع پوست خاص کمک می کند؟

کدام اسانس ها با معیارهای مورد نظر شما مطابقت دارند؟

با جمع آوری این اطلاعات ، در نظر گرفتن خواص رایحه درمانی(آروماتراپی) مهم است:

کدام اسانس ها دارای رایحه ای هستند که بیشتر دوست دارید؟

عطر/اسانس مورد علاقه شما چیست؟

وقتی در مورد هدف محصولات ، مخاطبان و مشکلاتی که باید حل شوند فکر می کنید کدام یک بیشترین اهمیت را می دهد؟

برای چه  رایحه درمانی تلاش می کنید؟ به عنوان مثال ، رایحه نشاط آور و با طراوت ، زمینی و آرامش بخش ، تند و رازآلود؟

کدام اسانس دارای ویژگی هایی است که شما در اینجا به دنبال آن هستید؟

آیا می توانید بین آنهایی که در شروع به کار در مورد خواص درمانی آنها فکر کرده اید و اسنشیال اویل هایی که به دنبال خواص رایحه آنها بوده اید ، تطبیقی ​​پیدا کنید؟

در غیر این صورت ، برخی مصالحه ها باید در یک طرف یا طرف دیگر انجام شود. یک چیز مسلم است ، شما در حال حاضر با آگاهی بیشتر و در جایی با راهکارهای انتخاب مناسب از اسانس های احتمالی شروع می کنید. شما آنها را عمداً انتخاب کرده اید زیرا با آنچه شما به دنبال آن هستید مطابقت دارد و در حال پیدا کردن ترکیبی هستید  که از نظر درمانی و رایحه ای برای شما مفید است.

میکس اسنشیال اویل ها و وارد کردن اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون محصولات پوستی

 وارد کردن اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون محصولات پوستی

یکی از نکاتی که برای افراد تولید کننده موثر واقع شده است این است که یک اسنشیال اویل  را انتخاب کنید که بیشترین اثر را داشته باشد ، اسانسی که به نظر شما دارای رایحه ای فوق العاده (روغن مورد علاقه شما) است و یک اسنشیال اویل صرفاً برای ارتقا سلامت روحی انتخاب کنید. به این ترتیب ، شما قدرت شهود خود را ترکیب کرده و محصولات خود را با اشتیاق که هنگام ساخت آنها احساس می کنید ، تقویت می کنید. و حتی در فروش آن محصولات نیز موفق تر خواهید بود و سپس ، البته ، با استفاده از اسانس هایی که چالش درمانی یا سلامتی جسمی را برطرف می کنند. با در نظر گرفتن این سه مورد ، ترکیبی که ایجاد می کنید در واقع در همه سطوح – احساسی ، روحی و جسمی کار می کند.این مورد نه فقط برای اثر بخشی بلکه برای ماندگاری بیشتر اسانس در محصول شما حایز اهمیت است.برای منظور پیشنهاد میکنم حتما مقاله مربوط به نت های مختلف اسنشیال اویل ها را مطالعه کنید.

توجه: باید مطمئن شوید که استفاده از اسنشیال اویل ها که انتخاب می کنید بی خطر است و برای استفاده منع مصرف ندارد و رقیق سازی ها صحیح و ایمن هستند. اسنشیال اویل ها ابزارهای قدرتمندی هستند و باید با احترام و مراقبت از آنها استفاده کرد!

ناحیه اطراف چشم و لب شما  به دیل پوست نازک تر نسبت به اسنشیال اویل ها حساسیت بیشتری نشان می دهد. اگر قبلاً از محصولات (خانگی) با درصد کمی اسانس استفاده کرده اید و به آنها واکنش نشان نداده اید ، می توانید از آنها استفاده کنید. اگرچه من هنوز توصیه می کنم ابتدا تست پچ را انجام دهید.

محصولات صورت برای من یک منطقه خاکستری هستند. پوست صورت شما نیز بسیار ظریف است و وقتی از سرم یا ماسک صورت استفاده می کنید ، به نواحی حساس لب و چشم نزدیک نشوید.

در عین حال ، خواص بی نظیر اسنشیال اویل ها می تواند برای پوست صورت شما بسیار مفید باشد. به عنوان مثال ، اسانس شمعدانی و یلانگ یلانگ معمولاً برای متعادل کردن چربی پوست استفاده می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید که کدام اسنشیال اویل ها روی پوست شما تأثیر مثبت دارند ، می توانید این مقاله را در مورد ده اسنشیال اویل که دارای مزایای پوستی ، مویی و سلامتی هستند رابررسی کنید.

یک قدم جلوتر رفتن

بدیهی است که این تنها یک قطره بسیار کوچک در دانش وسیع اسنشیال اویل ها است – و ما شما را تشویق می کنیم که درباره کاربردها ، مزایا و ملاحظات ایمنی آنها مطالعه کرده و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید! بسیار مهم است که بدانید با اسنشیال اویل ها چه کار می کنید و همچنین با آنها چه کار نکنید ، بنابراین می توانید از مزایای مطلوب سلامتی بدون ایجاد صدمه یا جراحت تصادفی بهره ببرید. اگر می خواهید با استفاده از اسنشیال اویل ها در محصولات خود به شیوه ای متفکرانه  و قدرتمند شروع کنید ، دریافت اطلاعات مناسب مهم است .بنابراین با ادامه این سری مقالات همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *