صابون دست ساز, مواد اولیه

مواد اولیه ساخت صابون گیاهی مورد دلخواه شما

ساخت صابون گیاهی

در این مقاله به چگونگی درست کردن صابون گیاهی و طرز تهیه صابون گیاهی به روش های متفاوت می پردازیم . همچنین در ادامه به انواع صابون گیاهی می پردازیم . تا شما بتوانید در انتخاب مواد اولیه صابون دست ساز گیاهی خود آگاهی کامل داشته باشید . اگر میخواهید بهترین صابون دست ساز گیاهی را طبق میل خود برای خواصی که مورد نظرتان است درست کنید .این مقاله می تواند کمک به بزرگی به شما در ساخت صابون گیاهی بکند .

ساخت صابون گیاهی

ساخت صابون گیاهی  :

هنگامی که صحبت از صابون دست ساز گیاهی می شود مطمن هستم که اولین چیزی که در ذهن شما می آید طولانی بودن درست کردن صابون گیاهی است . اما بهتر است بدانید که این تفکر کاملا اشتباه است . زیرا هر شخصی در صورت آگاهی های کاملی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده شده است. به راحتی می تواند یک صابون دست ساز گیاهی را در کمتر از یک ساعت درست کند .

اما اگر به دنبال چرایی درست کردن صابون دست ساز گیاهی هستید . می توانم دلایل زیر را برای شما بیان کنم :

چرا باید از صابون دست ساز گیاهی صورت استفاده کنیم ؟

اطمینان از بی زیان بودن صابون گیاهی صورت :

شما با استفاده از صابون دست ساز گیاهی می دانید صابون گیاهی شما از مواد ارگانیگ و طبیعی ساخته شده نه مواد شیمیایی حتی اگر خودتان صابون دست ساز گیاهی را درست نکرده باشید . اما بازهم می دانید که این مواد طبیعی مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی کنند . تنها خاصیت های مواد استفاده شده از هر صابون با صابون دیگر متفاوت است .

ساخت صابون گیاهی: پرداخت هزینه کم برای خرید صابون گیاهی صورت :

برای خرید صابون دست ساز گیاهی یا درست کردن صابون گیاهی مبلغی که پرداخت می کنید حداکثر نصف هزینه خرید یک صابون شیمیایی از یک فروشگاه است .

صابون گیاهی صورت طبق سلیقه خودتان :

شما پس از آشنایی با چگونگی ساخت صابون دست ساز گیاهی در این مقاله می توانید از مواد دلخواه و مورد علاقه خودتان برای درست کردن صابون گیاهی به آن اضافه کنید . و خاصیت های مورد علاقه خودتان را به آن اضافه کنید . تنها کافی است با انواع صابون دست ساز گیاهی آشنا شده و بدانید کدام یک از آنها برای پوست شما مفید است .

ساخت صابون گیاهی: سمی بودن مواد استفاده شده در صابون گیاهی صورت :

پوست هر انسان به گونه ای عمل می کند . که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی سم ها موجود را به خود جذب کند . به همین دلیل است که استفاده از صابون شیمیایی برای صورت مضر است . زیرا پوست در معرض مواد شیمیایی ، سموم را به عضلات و بافت های بدن جذب می کند .و باعث به خطر انداختن سیستم ایمنی بدن شما می شود . اما صابون دست ساز گیاهی بدن شما را از ایجاد حساسیت ، صدمه به سیستم ایمنی بدن ، عفونت های ویروسی و باکتری ها ، آلرژی ها و… حفظ می کند .

چرا نباید از صابون های شیمیایی استفاده کنیم :

خوب برای اینکه خیلی خلاصه به شما بگویم چرا نباید از صابون های شیمیایی استفاده کنید . ترجیح میدهم تنها مواد اولیه این صابون ها و مضرات آنها را برای شما بیان کنم

مواد اولیه استفاده شده در صابون های شیمیایی و مضرات آنها :

  • بنزیل استات : سرطان زا برای پانکراس ، چشم ها و ریه ها
  • اتانول : تحریک دستگاه تنفسی ، اختلال در دید افراد در طولانی مدت
  • بنزالدهید : عاملی خطرناک برای سیستم عصبی ، عاملی برای استفراغ ، پایین آمدن فشار خون و سرگیجه
  • تریکلوزان : از بین برنده باکتریهای مفید بدن .
  • سولفات سدیم : از بین برنده رطوبت پوست ، تغییر دهنده مواد ژنتیکی بدن

ساخت صابون گیاهی

مواد اولیه ساخت صابون گیاهی :

مواد اولیه صابون دست ساز گیاهی برخلاف مواد اولیه صابون های شیمیایی همه مواد طبیعی هستند که نمی توانند ضرری به پوست شما وارد کنند . البته مواد اولیه صابون گیاهی به صابونی دست ساز گیاهی بستگی دارد که شما می خواهید درست کنید .

ممکن است شما بخواهید صابون گیاهی رزماری ، بابونه ، ان جی ، گل ختمی و… درست کنید . و باید برای هر کدام از این صابون ها از مواد اولیه خاص خود استفاده کنید . صابون های گیاهی می توانند با طیف های گسترده ای از چربی ها و رایحه ها ساخته شوند .

برای مثال شما ممکن است برای درست کردن صابون گیاهی از روغن نارگیل ، روغن کرچک ، روغن زیتون ، کره انبه ، روغن آووکادو ، کره کاکائو و… استفاده کنید . اما باید توجه داشته باشید بیشتر از نوع مواد اولیه صابون کیفیت مواد اولیه صابون مهم است . بهترین راه حل برای استفاده از مواد اولیه با کیفیت برای درست کردن صابون گیاهی استفاده از مواد ارگانیک است . مواد اولیه صابون را به صورت کلی می توان به صورت زیر معرفی کرد :

وسایل مورد نیاز برای درست کردن صابون دست ساز گیاهی چیست ؟

برای درست کردن صابون گیاهی وسایل مورد نیاز و همیشگی را می توان لیوان ، مخلوط کن ، ترازوی اندازه گیری دیجیتال ، قاب های صابونی ، یک بطری بزرگ ، قابلمه ، سرکه سفید و یک کاسه و کاغذ پوستی معرفی کرد .

درست است که بیشتر افرادی که این متن را میخوانند این وسیله ها را در خانه دارند . اما باید توجه داشته باشید برای درست کردن صابون گیاهی باید این وسیله جدا از وسیله های آشپزی شما باشند . تا موادی از صابون دست ساز گیاهی در غذاهای شما وجود نداشته باشد .

مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت صابون گیاهی چیست ؟

  • مخلوط قلیاب صابون پزی
  • روغن زیتون برای هر صابون حدود 455 گرم
  • روغن نارگیل برای هر صابون حدود 455 گرم
  • روغن های متفاوت و مورد علاقه شما قبیل روغن کرچک ، روغن زیتون ، روغن نارگیل و…
  • گیاهان خشک شده طبق سلیقه خودتان قبیل گیاه بابونه ، گل ختمی و…
  • آب حدود 345 گرم برای هر صابون
  • سرکه

توجه داشته باشید در ادامه این متن و مطالعه متن های دیگر شما با آشنایی با انواع صابون دست ساز گیاهی و خواص آنها می توانید تصمیم بگیرید از چه موادی برای افزودن خواص و تاثیر گذاری بیشتر در صابون خود استفاده کنید . در اینجا تنها به مواد مورد نیاز و حتمی اشاره شده است .

ساخت صابون گیاهی: انواع صابون دست ساز گیاهی :

برای مثال شما برای درست کردن صابون گیاهی در هر کدام از موارد زیر به مواد اولیه متفاوتی نیاز دارید . و این ها تنها قسمتی از انواع صابون دست ساز گیاهی هستند . در ادامه متن بعد از توضیح طرز تهیه صابون گیاهی به انواع صابون های گیاهی و خاصیت های آنها نیز خواهیم پرداخت .

  • صابون دست ساز گیاهی رزماری
  • صابون دست ساز گیاهی حنا
  • صابون دست ساز گیاهی گوگرد
  • صابون دست ساز گیاهی جوانه گندم
  • صابون دست ساز گیاهی گل ختمی
  • صابون دست ساز گیاهی زیتون
  • صابون دست ساز گیاهی هفت گیاه
  • صابون دست ساز گیاهی بادام
  • صابون دست ساز گیاهی رازیانه
  • صابون دست ساز گیاهی سدر
  • صابون دست ساز گیاهی کره کاکائو
  • صابون دست ساز گیاهی گزنه و…

ساخت صابون گیاهی

انواع روش های درست کردن صابون گیاهی :

شما برای درست کردن صابون گیاهی می توانید از روش های اصلی درست کردن صابون گیاهی یعنی روش گرم و روش سرد استفاده کنید . همانطور که از نام این روش ها برای ساخت صابون دست ساز گیاهی مشخص است . تفاوت این دو روش در درست کردن صابون گیاهی تنها استفاده از گرما است .

البته باید توجه داشته باشید هنگامی که شما از روش سرد برای درست کردن صابون گیاهی استفاده می کنید . این صابون دست ساز گیاهی در مدت زمان طولانی ساخته می شود . اما هنگامی که شما از روش گرم برای درست کردن صابون گیاهی استفاده می کنید . این صابون دست ساز گیاهی در مدت کوتاه تری مثلا چند روز درست می شود.

ساخت صابون گیاهی: طرز تهیه صابون گیاهی دست ساز :

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( قبل از شروع هر کاری باید مطمئن شوید که محوطه کار شما تمیز باشد . زیرا در صورت کثیف بودن محوطه درست کردن صابون گیاهی صورت ممکن است . آلودگی به صابون دست ساز گیاهی انتقال پیدا کند . و باعث آلودگی و آسیب رساندن به پوست شما شود . ))

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( قبل از این شروع به کار کنید مطمئن شوید که کودکان در نزدیکی و اطراف محوطه درست کردن صابون گیاهی صورت حضور نداشته باشند . زیرا در هنگام درست کردن صابون گیاهی ممکن است . بویی از مخلوط کردن روغن ها به همراه قلیاب صابون پزی به وجود بیاید که در صورت استنشاق کودکان برای آنها ضرر داشته باشد . ))

اولین مرحله درست کردن صابون گیاهی صورت :

در اولین مرحله طرز تهیه صابون گیاهی شما باید روغن مایع ها را به اندازه مورد نیازتان با ترازو اندازه گیری کنید . زیرا اگر بیشتر از حد روغن مایع در صابون شما وجود داشته باشد . باعث تحریک کردن غده های پوستی شما می شود .

پس از اندازه گیری روغن مایع ها آنها روی اجاق گاز قرار در یک قابلمه قرار می دهید . تا به مقدار کمی داغ شوند . اما به عنوان یک نکته در طرز تهیه صابون گیاهی باید مراقب باشید . روغن مایع ها به مقدار بسیار کم حرارت پیدا کنند . و پس از این که روغن مایع ها مقداری گرم شدند شما باید حرارت اجاق گاز را کم کنید .

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( برای اندازه گیری روغن مایع هایتان از لیوان های مشخص و مخصوص استفاده کنید . تا همیشه با این لیوان ها مقدار روغن ها را برای درست کردن صابون گیاهی اندازه بگیرید . توصیه می شود روی این لیوان ها برچسب بزنید . تا همیشه بدانید . که این لیوان ها مخصوص به چه ماده ای هستند . در این صورت امکان دارد که ر طول روز اشتباه از این لیوان ها برای نوشیدنی استفاده کنید .البته پیشنهاد می شود در صورت امکان برای ساخت صابون دست ساز گیاهی از لیوان یکبار مصرف استفاده کنید . تا به هیچ عنوان به مشکلی بر نخورید . ))

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( توصیه می شود برای وسایل مورد استفاده طرز تهیه صابون گیاهی بیشتر از لیوان های بسیار بزرگ استفاده کنید . تا موادی که به آنها نیاز دارید . و در این لیوان ها میریزید . از لیوان ها سرازیر نشوند . ))

دومین مرحله درست کردن صابون گیاهی صورت :

در دومین مرحله طرز تهیه صابون گیاهی شما باید آب را در یک لیوان ریخته و کم کم مقدار مشخص شده ای از مخلوط قلیاب صابون پز که در اختیار دارید را به آن اضافه کنید . و همزمان در هنگام اضافه کردن این مخلوط به آب با یک قاشق مخلوط را هم بزنید .

نکته طرز ساخت صابون گیاهی :

(( بهتر است برای اجرای مراحل مختلف طرز تهیه صابون گیاهی از دستکش و قاشق فلزی یا در صورت امکان از قاشق چوبی استفاده کنید . تا بدن شما امکان کمتری برای برخورد با مواد داشته باشد . زیرا این ماده ها ممکن است در صورت مایع بودن و قبل از ترکیب کامل در صورت برخورد با پوست باعث سوختگی سطحی شوند . ))

سومین مرحله درست کردن صابون گیاهی :

در سومین مرحله طرز تهیه صابون گیاهی صورت شما باید روغن داغ شده را با مخلوط قلیاب مخلوط کنید .و به مدت طولانی آنها را هم بزنید . سپس باید این مواد را برای درست کردن صابون گیاهی روی حرارت کم قرار دهید و حدود هر 15 دقیقه یک بار آن را چک کنید تا مطمئن شوید که مواد درحال سفت شدن است . و میزان مخلوط شما برای تهیه صابون دست ساز گیاهی به اندازه کافی بوده است .

نکته طرز ساخت صابون گیاهی :

(( کل مدت زمانی که محلول شما باید روی حرارت برای سفت شدن قرار بگیرد تایمی حدود 35 دقیقه تا 55 دقیقه است . یعنی چیزی کمتر از یک ساعت . البته این تایم برای درست کردن صابون گیاهی در نوع های متفاوت ، متغیر است . شما هنگامی حس کردید صابون به مقدار کافی سفت شده است . آن را از روی حرارت بردارید . ))

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( دقت داشته باشید اگر از مواد اولیه سازنده صابون دست ساز گیاهی شما روی سینک یا در مکانی دیگر از آشپز خانه ریخته باشد . شما می توانید آن را با سرکه و آب شستشو بدهید . تا لکه ای از این مواد در آشپزخانه شما باقی نماند .و به صورت خنثی از بین برود . ))

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( قبل از اینکه شما حرارت صابون دست ساز گیاهی خود را خاموش کنید . می توانید در دقایق آخر حرارت دهی خود رنگ مجاز نیز به صابون اضافه کنید . تا صابون دست ساز گیاهی زیبایی و جلوه خاص به خود بگیرد .))

چهارمین مرحله ساخت صابون گیاهی :

شما در این مرحله از طرز تهیه صابون گیاهی صورت باید حرارت را به صورت کامل خاموش بکنید . و ظرف مواد صابون دست ساز گیاهی خود را از روی حرارت بردارید . دقت داشته باشید صابون هایی که به عنوان صابون دست ساز گیاهی عطری شناخته می شوند در این مرحله از طرز تهیه صابون گیاهی خود عطر مخصوصی مثل عطر پرتقال ، کاکائو ، اسطوخودوس و… به آن اضافه شده است .

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( توجه داشته باشید همانطور که گفته شد هنگامی که حرارت را خاموش می کنید می توانید به صابون دست ساز گیاهی خود عطر اضافه کنید .

اما اگر میخواهید از روغنی دلخواه مثل روغن اسطوخودوس یا روغن کرچک و… در صابون دست ساز گیاهی خود اضافه کنید . نباید آن را در مخلوط روغن های اصلی برای داغ شدن استفاده کنید . بلکه باید دقیقا در همین زمان که حرارت را خاموش می کنید . این روغن را به صابون دست ساز گیاهی خود اضافه بکنید . ))

پنجمین مرحله درست کردن صابون گیاهی :

در این مرحله از طرز تهیه صابون گیاهی سرعت بسیار مهم است . شما باید بعد از خاموش کردن حرارت و اضافه کردن عطر یا روغن مورد علاقه خود با سرعت خیلی بالایی قبل از سرد شدن و سفت شدن مواد صابون دست ساز گیاهی آنها را قالب بریزید . تا بتوانند به شکل قالب دربیایند .

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( شما برای درست کردن صابون گیاهی می توانید از قالب های سیلیکونی ، مقوایی و پلاستیکی استفاده کنید . اما بهتر است برای صابون دست ساز گیاهی از قالبی استفاده کنید . که بتوانید به تعداد دفعات بیشتری نیز از آنها استفاده کنید . زیرا قالب های مقوایی را تنها می توان یک بار نهایتا دو بار برای درست کردن صابون گیاهی استفاده کرد . ))

نکته طرز ساخت صابون گیاهی :

(( بهتر است در قالب ها از کاغذ پوستی استفاده کنید . استفاده از کاغذ پوستی در قالب ها باعث می شود تا مواد صابون دست ساز گیاهی شما به قالب نچسبد .و شما بتوانید به راحتی صابون دست ساز گیاهی خود را از قالب در بیاورید . ))

نکته طرز تهیه صابون گیاهی :

(( بعد از اینکه مواد صابون دست ساز گیاهی را در قالب ریختید . بهتر است قالب ها را در یک جای خنک نگهداری کنید . تا با سرعت بالاتری مواد صابون دست ساز خود را ببندند و حالت بگیرند . ))

ششمین مرحله ساخت صابون گیاهی :

شما در این مرحله که آخرین مرحله طرز تهیه صابون گیاهی شمرده می شود .قالب ها را به مدت 24 ساعت در یک جای خنک قرار می دهید . اما اگر باز هم دیدید که مواد صابون دست ساز گیاهی شما به مقدار کافی سفت نشده است مدت بیشتری این مواد را در قالب و در یک جای خنک قرار می دهید . اما سپس به آرامی صابون دست ساز گیاهی را از قالب ها در می آورید .و مورد استفاده قرار می دهید .

خوب تبریک می گویم شما با یکی از روش های درست کردن صابون گیاهی آشنا شدید .

ساخت صابون گیاهی

خواص صابون های گیاهی :

صابون های گیاهی خواص مختلف صابون های گیاهی
صابون رزماری جلوگیری از ریزش مو ، جلوگیری از تبدیل موی نازک به ضخیم ، رفع خارش پوست سر ، تقویت کننده مو ، تحریک ریشه مو برای رشد
صابون حنا ضد شوره ، نرم کننده پوست های خشک ، ضد قارچ های پوستی ، ضد حساسیت ، ضد باکتری پوستی ، تقویت کننده موی سر
صابون گوگرد صابون ضد لک گیاهی ، دارای خاصیت ضد آکنه ، ضد جوش ، درمان کننده قوی برای جوش های بلوغ ، جز صابون های گیاهی روشن کننده پوست
صابون جوانه گندم صابون ضد لک گیاهی ، صابون ضد جوش ، از بین برنده چربی های زائد پوست ، تقویت کننده پوست صورت ، ویتامینه کردن پوست ، ایجاد خاصیت ارتجاعی در پوست
صابون گل ختمی صابون ضد لک گیاهی ، جز صابون های گیاهی روشن کننده پوست ، صابون ضد حساسیت ، صابون ضد خارش پوستی ، نرم کننده پوست صورت ، درمان قطعی برای کک و مک
صابون زیتون درمان قطعی برای پوست های حساس ، مخصوص شستوشو برای پوست هایی که دارای سوختگی ( سوختگی ناشی از افتاب ) هستند ، نرم کننده پوست و موی سر ، جز صابون های روشن کننده
صابون هفت گیاه برطرف کننده شوره سر ، جلوگیری از ریزش مو ، رفع موخوره مو ، از بین برنده چربی مو ، تقویت کننده پیاز مو ، شاداب کننده پوست ، صابون ضد لک گیاهی ، از بین برنده خارش پوست سر و بدن
صابون 12 گیاه صابون مخصوص برای برطرف کردن موخوره مو ، از بین برنده چربی مو ، جلوگیری از ریزش مو ، رفع شوره سر ، تقویت پیاز مو
صابون بادام صابون ضد لک گیاهی ، صابون ضد جوش ، برطرف کننده جوش های سر سیاه ، نرم کننده برای پوست های خشک ، ضد حساسیت پوستی ، دارای مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین A و B ، جز صابون های روشن کننده
صابون رازیانه صابون ضد لک گیاهی ، جز صابون های روشن کننده پوست ، جلوگیری از رشد بی رویه موهای زائد پوست
صابون زردآلو جز صابون های روشن کننده پوست ، صابون لایه بردار پوست صورت ، شفاف کننده پوست صورت
صابون سفید اب صابون ضد لک گیاهی ، برطرف کننده کک . مک ، برطرف کننده جوش صورت ، نرم کننده پوست های خشک ، مخصوص پوست های حساس
صابون کره کاکائو مخصوص پوست های خشک ، جلوگیری از ترک های پوستی ، نرم کننده پوست ، صابون ضد لک گیاهی ، جلوگیری از آسیب دیدگی پوست ، مرطوب کننده پوست صورت
صابون گزنه نرم کننده قوی برای مو ، تقویت کننده موی سر
صابون کتیرا حالت دهنده مخصوص برای موهای فر ، جلوگیری از ریزش موهای سر ، برطرف کننده موخوره سر ، تقویت کننده موی سر ، ضد شوره
صابون آلوئه ورا مخصوص برای پوست های خشک ، ترمیم کننده پوست ، جز صابون های روشن کننده ، صابون ضد لک گیاهی ، مخصوص پوست های حساس ، التیام بخش و آرامش بخش پوست
صابون لایه بردار دریایی احیای سریع سلول های پوست ، جز صابون های روشن کننده ، صابون ضد لک گیاهی ، ضد پیری پوست ، از بین برنده آلودگی های سطحی پوست ، از بین برنده سلول های مرده پوست ، تامین املاح و مواد معدنی مورد نیاز پوست
صابون هفت عصاره صابون ضد لک گیاهی ، جز صابون های روشن کننده ، از بین برنده جوش های صورت ، برطرف کننده کک و مک ، شاداب کننده پوست صورت ، مرطوب کننده پوست صورت
صابون همیشه بهار مخصوص پوست های خشک و حساس ، برطرف کننده ترک های پوستی ، صابون ضد لک گیاهی ، جلوگیری از عرق سوز شدن بدن ، جز صابون های روشن کننده
صابون بابونه صابون ضد لک گیاهی ، صابون ضد عفونی کننده پوست ، شفاف کننده ، التیام دهنده و آرامش بخش پوست ، رفع کننده التهاب های پوستی ، از بین برنده جوش های زیر پوستی ، مخصوص برای پوست های چرب ، جز صابون های روشن کننده
صابون کالاندو مخصوص برای پوست های خشک ، ضد حساسیت پوستی ، صابون ضد لک گیاهی ، جز صابون های روشن کننده ، مخصوص برای بهبود سوختگی های ادراری در نوزاذان
صابون زرد چوبه مرطوب کننده بسیار قوی برای پوست ، باعث ایجاد ویتامین E در بدن ، ضد باکتری و ضد قارچ ، دارای خاصیت آنتی اکسیدان ، احیای پوست ، جز صابون های روشن کننده ، برطرف کننده جوش های صورت ، پاک کننده سلول های مرده ، از بین برنده لایه های مرده پوست ، صابون ضد لک گیاهی
صابون ان جی تشکیل شده از گیاه های بابونه ، همیشه بهار ، بادام تلخ ، خیار ، جوانه گندم ، گلیسیرین ، ختمی ، سدر ، حنا ، رازیانه و کلد کرم ، صابون ضد لک گیاهی ، از بین برنده جوش های صورت ، جز صابون های روشن کننده ، نرم کننده پوست صورت
صابون خاویار صابون ضد لک گیاهی ، جز صابون های روشن کننده ، از بین برنده کک و مک پوست ، شفاف کننده پوست تا حد بالا ، التیام دنده پوست صورت
صابون گل انار از بین برنده لایه های مرده پوست ، شاداب کننده پوست صورت تا مقدار بالا ، صابون ضد لک گیاهی ، جز صابون های روشن کننده پوست ، بسته شدن منافذ باز پوست ، ضد پیری زود رس ، احیای پوست و سلول ها
صابون سدر و مورد مخصوص برای پوست های جرب ، استفاده برای پوست های معمولی ، ضد شوره موی سر ، ضد خارش های پوستی ، جلوگیری از التهابات پوستی ، صابون ضد لک گیاهی ، مانع از ریزش مو ، تقویت کننده پیا مو ، جز صابون های روشن کننده ، صابون ضد جوش ، صابون ضد آکنه
صابون گل ختمی مخصوص برای پوست های خشک ، ضد حساسیت پوستی ، ضد خارش های پوستی ، صابون ضد لک گیاهی ، جز صابون های روشن کننده ، جلوگیری از کک و مک
صابون گلیسیرینه مخصوص برای پوست های خشک ، نرم کننده بسیار قوی برای پوست ، جز صابون های روشن کننده ،

صابون ضد لک گیاهی ، شفاف کننده پوست ، جلوگیری از چین و چروک پوست ، ضد پیری ، مرطوب کننده قوی پوست صورت

ساخت صابون گیاهی

همانطور که مشاهده کردید انواع بسیاری از صابون های گیاهی وجود دارد . و شما می توانید با توجه به خاصیت های آنها صابون مورد نیاز خود را انتخاب کنید .

اما نکته مورد نظر فهمیدن این است که صابونی برای پوست شما مناسب است ؟

اصلا شما دارای چه پوستی هستید آیا اطلاع دارید ؟

پوست ها چند نوع هستند ؟

در این قسمت برای اطلاعات بیشتر شما نسبت به پوستتان و انتخاب صابون گیاهی درست برای پوستتان انواع پوست را به شما معرفی می کنم .

ساخت صابون گیاهی: انواع پوست برای انتخاب صابون گیاهی مناسب شما :

1 ــ پوست های خشک :

پوست های خشک پوست هایی هستند که در مدت تمام روزهای سال بعد از شستن صورت حالت کشیدگی پیدا می کنند . اینگونه پوست ها معمولا از رطوبت کافی برخوردار نیستند . خوب البته خشکی در این پوست ها مسلما به دلیل نبودن چربی کافی در پوست است و کشیدگی هم به همین دلیل است . این نوع پوست معمولا حالت پوسته پوسته پیدا می کند .اما با پوست هایی که دهیتراته هستند کاملا کتفاوت است .

پس اگر شما بعد از شستوشوی پوست خود احساس می کنید پوستتان حالت کشیدگی ، پوسته پوسته شد دارد اگر پوستتان از چربی کافی در سطح خود برخوردار نیست شما دارای پوست خشک هستید .

چه صابون های گیاهی برای پوست خشک مناسب هستند ؟

تا به اینجا ما صابون های گیاهی فراوانی را به شما معرفی کردیم.و شما با خواندن خواص این صابونها میتوانید به راحتی صابون مخصوص پوست خود را پیدا کنید . اما به صورت کلی اگر شما دارای پوست خشک هستید . صابون زیر می توانند برای شما مناسب باشند .

ساخت صابون گیاهی: صابون های گیاهی مناسب پوست های خشک :

  • صابون های گیاهی عسل
  • صابون های گیاهی لیمو گلیسیرینه
  • صابون های گیاهی آلوئه ورا
  • صابون های گیاهی اسطوخودوس
  • صابون های گیاهی بادام
  • صابون های گیاهی کره کاکائو
  • صابون های گیاهی گل ختمی
  • صابون های گیاهی گلیسیرینه
  • صابون های گیاهی کالاندو
  • صابون های گیاهی زردچوبه
  • صابون های گیاهی ان جی
  • صابون های گیاهی زیتون

2 _ پوست های چرب :

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه چربی روی پوستتان مشخص و قابل دیدن است ؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که پوستتان برق میزند ؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که از جوش ها ، آکنه های پوستی و لک های پوستی آزار می بینید ؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که در طول زمان پوستتان درحال تیره شدن است ؟

خوب مسلما می توانم بگویم اگر شما جوابتان به سه تا از سوال های بالا هم بله باشد . شما دارای پوست چرب هستید . پوست های چرب همانطور که گفتم دارای چربی سطحی همیشگی و نمایان هستند . و افراد به دلیل این مقدار چربی بالا همیشه روی پوست خود از لک ها ، آکنه ها و جوش های مختلف آزار می بینند .

چه صابون های گیاهی برای پوست های چرب مناسب است ؟

برای پوست های چرب صابون های گیاهی مخصوص وجود دارد . اما همانطور که در خواص صابون های گیاهی بالا گفته شد . صابون های گیاهی هستند که مخصوص از بین بردن جوش های پوست و آکنه های پوست یا جلوگیری از به وجود آمدن آنها هستند . همچنین شما برای لک های پوستی خود که در اثر پوست چربتان به وجود آمده است می توانید از صابون ضد لک گیاهی استفاده کنید .

یا برای روشن شدن پوست خود می توانید صابون های گیاهی روشن کننده پوست استفاده کنید . درست است که در قسمت بالا بیشتر این صابون ها را بیان کرده اما سعی می کنم مقدار بیشتری از آنها را برای راحتی بیشتر شما در دسته بندی مشخص معرفی می کنم .

ساخت صابون گیاهی

ساخت صابون گیاهی: صابون های گیاهی مناسب برای پوست های چرب :

  • صابون های گیاهی گل سرخ
  • صابون های گیاهی خاک رس
  • صابون های گیاهی زغال
  • صابون های گیاهی قهوه
  • صابون های گیاهی سفید آب
  • صابون های گیاهی سدر و مورد
  • صابون های گیاهی بابونه
  • صابون های گیاهی زردچوبه
  • صابون های گیاهی ان جی
  • صابون های گیاهی گوگرد
  • صابون های گیاهی جوانه گندم
  • صابون های گیاهی رزماری
صابون های گیاهی برای درمان جوش های صورت :
  • صابون های گیاهی قهوه
  • صابون های گیاهی هفت عصاره
  • صابون های گیاهی گل سرخ
  • صابون های گیاهی سفید آب
  • صابون های گیاهی خاک رس
  • صابون های گیاهی بادام
  • صابون های گیاهی زردچوبه
  • صابون های گیاهی سدر و مورد
  • صابون های گیاهی گوگرد
  • صابون های گیاهی ان جی
  • صابون های گیاهی اسطوخودوس

صابون ضد لک گیاهی :

  • صابون ضد لک گیاهی زردچوبه
  • صابون ضد لک گیاهی گلیسیرینه
  • صابون ضد لک گیاهی گل ختمی
  • صابون ضد لک گیاهی گل انار
  • صابون ضد لک گیاهی خاویار
  • صابون ضد لک گیاهی بابونه
  • صابون ضد لک گیاهی کالاندو
  • صابون ضد لک گیاهی ان جی
  • صابون ضد لک گیاهی هفت عصاره
  • صابون ضد لک گیاهی همیشه بهار
  • صابون ضد لک گیاهی گل ختمی
  • صابون ضد لک گیاهی گوگرد
  • صابون ضد لک گیاهی جوانه گندم

صابون های گیاهی روشن کننده پوست :

  • صابون های گیاهی روشن کننده زغال
  • صابون های گیاهی روشن کننده زردچوبه
  • صابون های گیاهی روشن کننده قهوه
  • صابون های گیاهی روشن کننده زینک اکساید
  • صابون های گیاهی روشن کننده گل انار
  • صابون های گیاهی روشن کننده گلیسیرینه
  • صابون های گیاهی روشن کننده گل ختمی
  • صابون های گیاهی روشن کننده همیشه بهار
  • صابون های گیاهی روشن کننده هفت عصاره
  • صابون های گیاهی روشن کننده لایه بردار دریایی
  • صابون های گیاهی روشن کننده آلوئه ورا
  • صابون های گیاهی روشن کننده زردآلو
  • صابون های گیاهی روشن کننده زیتون

3 ــ ساخت صابون گیاهی: پوست های مختلط :

بعضی اوقات شما احساس می کنید که دارای پوستی هستید که هم خشک است و هم چرب است . یعنی متوجه نمی شوید که پوست شما پوستی چرب است یا پوستی خشک است . خب این مسلما بسیار عادی است زیرا پوست شما یک پوست مختلط است .

اینگونه پوست ها معمولا در قسمت های چانه ، پیشانی و بینی حالت چرب دارند و در این قسمت ها پوست ، پوستی چرب است . اما در دیگر قسمت های صورت مانند گونه ها ، کناره چشم ها و… پوست حالت خشکی دارد و در واقع جز پوست های خشک به حساب می آید .

خب حال سوال این است که شما باید صابون چرب استفاده کنید یا صابون خشک ؟ مسلما در جواب می گویم شما باید از صابون مخصوص پوست های مختلط استفاده کنید .

صابون های گیاهی برای پوست های مختلط :

  • صابون های گیاهی آلوئه ورا
  • صابون های گیاهی زردچوبه
  • صابون های گیاهی ان جی
  • صابون های گیاهی گل سرخ
  • صابون های گیاهی خاک رس
  • صابون های گیاهی آلوئه ورا
  • صابون های گیاهی زینک اکساید
  • صابون های گیاهی سفید آب

4 ــ پوست ها معمولی :

تصور داشته باشید چقدر عالی است اگر شما هنگام خواندن این متن به پوست خود توجه کنید و متوجه شوید که یک پوست کاملا یک دست دارید که چرب است نه خشک است . نه می توانید بگویید پوست من جز پوست های خشک است . نه می توانید بگویید پوست من جز پوست های چرب است .خوب مسلما شما دارای بهترین نوع پوستی معمولی هستید .

در پوست معمولی اگر هم لک یا جوشی وجود داشته باشد به صورت عادی دارای عمر بسیار کوتاهی هستند و به راحتی از بین می روند .

ساخت صابون گیاهی: چه صابون دست ساز گیاهی برای پوستهای معمولی مناسب است ؟

توجه داشته باشید هنگامی که دارای یک پوست معمولی هستید همانطور که گفته شد یعنی نه چربی بیشتر از حد دارد نه خشکی بیشتر از حد دارد . پس باید بسیار مراقب باشید تا با استفاده از صابون دست ساز گیاهی اشتباه پوست را به تولید چربی پیش از حد یا خشکی بیش از حد تحریک نکند .

درست است که شما می توانید با توجه به نوع پوست خود از تمامی صابون های گیاهی استفاده کنید . اما در استفاده از صابون های گیاهی مخصوص پوست های چرب و خشک بیش از حد افراط نکنید .

ساخت صابون گیاهی

صابون دست ساز گیاهی برای پوست های معمولی :

  • صابون دست ساز گیاهی قهوه
  • صابون دست ساز گیاهی زغال
  • صابون دست ساز گیاهی سفید آب
  • صابون دست ساز گیاهی آلوئه ورا
  • صابون دست ساز گیاهی زردچوبه
  • صابون دست ساز گیاهی عسل
  • صابون دست ساز گیاهی گل سرخ و…

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *