اسنشیال اویل

اسنشیال اویل کاج چیست و چه فوایدی به دنبال دارد ؟

اسنشیال اویل کاج

 

یکی از اسنشیال اویل هایی که امروزه مورد تئجه بسیاری از افراد قرار دارد اسنشیال اویل کاج می باشد که می تواند فواید درمانی زیادی به دبنال داشته باشد. در ادامه به خواص بی نظیر اسنشیال اویل کاج می پردازیم.

اسنشیال اویل کاج چیست؟

اسانس و یا اسنشیال اویل کاج مشتق شده از درخت کاج است که به دلیل رایحه قوی خود شناخته شده اند. مانند سایر اسنشیال اویل ها ، کاج قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. رایحه کاج و عصاره روغن نیز در اقلام روزمره به وفور یافت می شود که می تواند شامل تمیز کننده های کف و مبلمان و همچنین ضدعفونی کننده ها و خوشبو کننده هوا باشد.

با این حال ، عصاره های روغن با اسنشیال اویل ها یکسان نیستند زیرا دارای خواص دارویی یکسانی نیستند. اسنشیال اویل ها حاوی چندین ترکیب شیمیایی هستند که آنها را بسیار قوی می کند. بنابراین ، باید از اسنشیال اویل ها به طور اصولی استفاده کرد.

تاریخچه استفاده از اسنشیال اویل کاج

درخت کاج که به عنوان درخت کریسمس هم شناخته می شود ، معمولاً به دلیل داشتن چوب مرغوب ، برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد مانند استفاده به عنوان سوخت ، و همچنین برای تهیه قیر ، موادی که به طور سنتی در ساختمان و نقاشی استفاده می شود.

در داستانهای عامیانه ، ارتفاع درخت کاج باعث شهرت نمادین آن به عنوان درختی شده است که عاشق نور خورشید است و همیشه برای رسیدن به خورشید بلندتر می شود. این اعتقادی است که در بسیاری از فرهنگ ها مشترک است و از آن به عنوان “استاد نور” و “درخت مشعل” یاد می شود. بر این اساس درختان کاج در منطقه کورسیکا سوزانده می شوند تا منبع نوری با دوام ایجاد کنند. در برخی از قبایل بومی آمریکا ، این درخت “نگهبان آسمان” هم نامیده می شود.

در تاریخ ، از درخت کاج برای پر کردن تشک استفاده می شد ، زیرا اعتقاد بر این بود که آنها می توانند در برابر کک و شپش افراد را محافظت کنند. در مصر باستان ، میوه های کاج ، که بیشتر با نام آجیل کاج شناخته می شوند ، در برنامه های آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند. در یونان باستان ، اعتقاد بر این بود که کاج توسط پزشکانی مانند بقراط برای درمان بیماریهای تنفسی استفاده می شده است. برای کاربردهای دیگر ، از درخت کاج به دلیل توانایی آن در کاهش علائم سرماخوردگی ، تسکین التهاب و سردرد ، تسکین زخم ها و عفونت ها و تسکین ناراحتی های تنفسی استفاده می شد.

امروزه همچنان از اسنشیال اویل کاج برای مزایای درمانی مشابه استفاده می شود. همچنین در عطرهای آرایشی ، لوازم آرایشی ، صابون ها و شوینده ها رایحه ای رایج شده است.

مزایای اسنشیال اویل کاج

اسنشیال اویل کاج دارای خواص درمانی زیادی است. موارد زیر مزایای متعدد آن را به طور کلی نشان می دهد :

  • آرایشی: ضد التهاب ، آنتی اکسیدان ، خوشبو کننده ، انرژی زا ، پاک کننده ، مرطوب کننده ، شاداب کننده ، آرامش بخش ، تحریک کننده گردش خون ، صاف کننده
  • خوش طعم: آرامش بخش ، شفاف کننده ، خوشبو کننده ، انرژی زا ، تقویت کننده تمرکز ، شاداب کننده ، ضد حشره ، نشاط آور ، تقویت کننده
  • دارویی: ضد باکتری ، ضد عفونی کننده ، ضد قارچی ، ضد التهابی ، ضد باکتری ، ضد درد ، ضد احتقان ، سم زدا ، دیورتیک ، انرژی زا ، مسکن ، تسکین دهنده ، تحریک کننده ، تقویت کننده سیستم ایمنی
اسنشیال اویل کاج چیست و چه فوایدی به دنبال دارد ؟

طبق باورهای عمومی ، اسنشیال اویل کاج دارای اثرات پاک کنندگی ، تحریک کنندگی ، نشاط آور است. هنگامی که بوی اسنشیال اویل کاج در محیط پراکنده می شود ، مشخص می شود که خواص تصفیه کنندگی و شفاف کنندگی آن با پاکسازی ذهن از استرس ، ایجاد انرژی در بدن برای از بین بردن خستگی ، افزایش تمرکز و ارتقاء چشم انداز مثبت ، بر روحیه تأثیر مثبت می گذارد. این ویژگیها اسنشیال اویل کاج را برای مدیتیشن بسیار ایده آل کرده است.

جلوگیری از ایجاد عفونت ها

استفاده موضعی از اسنشیال اویل کاج ، مانند لوازم آرایشی ، خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی به تسکین بیماری های پوستی که با خارش ، التهاب و خشکی مشخص می شوند ، مانند آکنه ، اگزما و پسوریازیس کمک می کند. این خواص همراه با توانایی آن در کنترل تعریق زیاد ، ممکن است به جلوگیری از عفونت های قارچی کمک کند. همچنین شناخته اسنشیال اویل کاج به طور موثر از ساییدگی های جزئی مانند بریدگی ، خراشیدگی و گزش در برابر ایجاد عفونت محافظت می کند.

کندکردن روند پیری با اسنشیال اویل کاج

 خواص آنتی اکسیدانی اسنشیال اویل کاج آن را برای استفاده در فرمولاسیون طبیعی که برای کاهش علائم پیری از جمله خطوط ریز ، چین و چروک ، افتادگی پوست و لکه های پیری مناسب است ، ایده آل می کند. علاوه بر این ها ، خاصیت تحریک کنندگی گردش خون باعث گرم تر شدن بدن می شود.

رشد بهتر موها

اسنشیال اویل کاج دارای خاصیت ضد میکروبی است که باعث پاک شدن باکتری ها و همچنین کاهش تجمع چربی اضافی ، از بین رفتن پوست مرده می شود. این ویژگی به جلوگیری از التهاب ، خارش و عفونت کمک می کند ، که به نوبه خود صافی و درخشندگی طبیعی مو را افزایش می دهد. رطوبت را از بین می برد و از شوره سر محافظت می کند و برای حفظ سلامت پوست سر و تارها را تغذیه می کند. اسنشیال اویل کاج یکی از روغن هایی است که به عنوان محافظ در برابر شپش شناخته می شود.

افزایش ایمنی بدن با اسنشیال اویل کاج

اسانس کاج که از نظر دارویی مورد استفاده قرار می گیرد و همانطور که اشاره کردیم دارای خواص ضد میکروبی است که با از بین بردن باکتری های مضر ، هم در هوا و هم در سطح پوست ، از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند. با پاکسازی مجاری تنفسی از بلغم و تسکین سایر علائم سرماخوردگی ، سرفه ، سینوزیت ، آسم و آنفولانزا ، خواص خلط آور و ضد احتقان آن باعث تنفس راحت تر و بهبود عفونت ها می شود.

روغن ماساژ

روغن کاج که در برنامه های ماساژ استفاده می شود ، ماهیچه ها و مفاصل را تسکین می دهد. اسنشیال اویل کاج با تحریک و افزایش گردش خون ، به درمان خراش ، بریدگی ، زخم ، سوختگی کمک می کند ، زیرا باعث بازسازی پوست جدید و کاهش درد می شود. همچنین گفته می شود که اسنشیال اویل کاج به رفع خستگی عضلات هم کمک می کند.

علاوه بر این ها ، اسنشیال اویل کاج با خواص خود به دفع آلاینده ها مانند آب اضافی ، بلورهای اورات ، نمک ها و چربی ها به سم زدایی بدن کمک می کند. این ویژگی به حفظ سلامت و عملکرد دستگاه ادراری و کلیه ها کمک می کند. این اثر همچنین به تنظیم وزن بدن هم کمک می کند.

خوشبو کردن هوا و رایحه درمانی با اسنشیال اویل کاج

عصاره روغن کاج اغلب در خوشبو کننده هوا برای منازل ، ادارات و وسایل نقلیه و در انواع محیط ها استفاده می شود. از سوی دیگر ، روغنهای معطر ممکن است در آروماتراپی برای ایجاد فضای نشاط آور هم استفاده شوند. استنشاق روغن هایی مانند کاج نیز ممکن است در موارد بیماری هایی مانند سرماخوردگی اثرات پاک کنندگی داشته باشد.

ضد میکروبی

برخی از طرفداران ادعا می کنند که اسانس کاج اگر به صورت موضعی روی پوست اعمال شود به عنوان ضد میکروبی ، مشابه روغن درخت چای عمل می کند. از نظر تئوری ، این روغن می تواند برای عفونت های جزئی پوست و سوختگی استفاده شود.

کاهش التهاب با اسنشیال اویل کاج

اسانس کاج همچنین دارای اثرات ضد التهابی است. اسنشیال اویل کاج می تواند علائم بیماریهای التهابی پوست مانند آکنه ، اگزما و روزاسه را برطرف کند. همچنین باعث تسکین درد ناشی از شرایط مربوط به سلامتی ، مانند آرتروز و درد عضلانی هم می شود. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

حل مشکلات پوستی

یکی از مهمترین فواید روغن اسنشیال اویل کاج ، نقش احتمالی آن در درمان مشکلات مختلف پوستی است. متخصصان پوست اغلب این روغن را برای درمان پسوریازیس ، خارش ، جوش ، اگزما ، بیماری های پوستی ، پوست ضعیف ، گال ، زخم و کک تجویز می کنند. استفاده از اسنشیال اویل کاج به صورت متداوم می تواند پوستی متعادل ، صاف ، تازه و درخشان به شما بدهد و همچنین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان برای رادیکال های آزاد که تأثیر منفی بر پوست شما دارند ، عمل کند. رادیکال های آزاد به سلول های سالم پوست حمله کرده و باعث جهش می شوند و در نتیجه باعث پیری زودرس ، چین و چروک و افتادگی پوست می شوند. اسانس کاج می تواند با این اثرات منفی مبارزه کند.

ساخت عطر با اسنشیال اویل کاج

اسانس کاج همچنین دارای اسطوخودوس است و عطر و بوی شیرینی به لوازم آرایشی می بخشد. همچنین برای تهیه عطر و محصولات معطر استفاده می شود. علاوه بر این ، معمولاً روغن کاج را به عنوان بخشی از صابون ها و حتی محصولات پاک کنندگی می بینید.

افزایش متابولیسم

اسنشیال اویل کاج همچنین ممکن است متابولیسم را افزایش داده و سطح فعالیت شما را افزایش دهد. همچنین به دلیل توانایی بالقوه در درمان مشکلات روده ، در تصفیه بدن مفید است. اسنشیال اویل کاج ادرارآور است و از طریق ادرار کردن آب اضافی را از بدن شما خارج می کند. با تحریک تعداد و دفعات ادرار ، اسید اوریک ، آب اضافی ، نمک و چربی بیشتری را از بدن خود حذف می کنید. اسانس کاج در موارد مسمومیت غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند بدن را تحریک کرده و سموم را با سرعت بیشتری از طریق ادرار دفع کند.

اسنشیال اویل کاج چیست و چه فوایدی به دنبال دارد ؟

از بین بردن استرس با اسنشیال اویل کاج

مزایای روغن کاج برای سلامتی نیز ممکن است شامل برخی از مزایای احساسی باشد. اسنشیال اویل کاج می تواند احساس انرژی ایجاد کند و برای از بین بردن استرس موثر به نظر می رسد. همچنین از آن برای رفع خستگی و شادابی روح استفاده می شود.ماساژ منظم با اسانس کاج می تواند به شما وضوح ذهنی بدهد و اضطراب و تنش عصبی را از بین می برد. در نهایت ، نشان داده شده است که برای افرادی که از ضعف تمرکز و از دست دادن حافظه رنج می برند اسنشیال اویل کاج می تواند بسیار مفید باشد. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است ، اما به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ ها برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته است.

مراقبت از چشم

توانایی بالقوه اسنشیال اویل کاج در خنثی سازی رادیکال های آزاد از طریق ظرفیت آنتی اکسیدانی آن نیز تأثیر مثبتی بر سلامت چشم دارد. دژنراسیون ماکولا ، آب مروارید و تعدادی دیگر از بیماریهای مربوط به بینایی به دلیل وجود رادیکالهای آزاد می باشد که باعث تخریب سلول ها می شود. اسانس کاج با بهبود سلامت چشم و محافظت از آنها در برابر نارسایی های طبیعی ناشی از افزایش سن ارتباط دارد.

کاهش التهاب

اسنشیال اویل کاج برای کاهش التهاب کیسه صفرا و از بین بردن سنگ کیسه صفرا بسیار مفید است. روغن کاج نیز به دلیل رایحه قوی و دلپذیر به بسیاری از محصولات خانگی اضافه می شود که شامل اسپری اتاق ، مایعات فرار و خوشبو کننده اتاق هستند.

مصرف خوراکی اسنشیال اویل کاج می تواند خطرناک باشد زیرا احتمال آسیب به کلیه وجود دارد. همچنین نباید برای افرادی که از اختلالات کلیوی رنج می برند تجویز شود. علاوه بر این ، اسانس کاج می تواند باعث تحریک پوست های بسیار حساس شود ، بنابراین باید فقط به صورت رقیق استفاده شود. کودکان و افراد مسن نباید از اسنشیال اویل کاج استفاده کنند زیرا ممکن است باعث فشار خون بالا و سوزش شود.

استفاده از اسنشیال اویل کاج

با انتشار روغن کاج ، چه به تنهایی و چه به صورت مخلوط ، محیط های داخلی با از بین بردن بوی کهنه و باکتری های مضر موجود در هوا ، مانند مواردی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند ، پاک و تمیز می شوند. برای خوشبو کردن و طراوت بخشیدن به اتاق با رایحه تند ، تازه ، گرم و آرامش بخش اسانس کاج ، 2-3 قطره به یک پخش کننده دلخواه اضافه کنید. این موضوع به کاهش یا رفع احتقان بینی/سینوس کمک می کند.

 از طرف دیگر ، می توان از اسنشیال اویل کاج با روغنهای ضروری دیگر که دارای رایحه چوبی ، رزینی ، علفی و مرکبات هستند استفاده کرد. به طور خاص ، اسنشیال اویل کاج با روغن های ترنج ، چوب سدر ، سیترونلا ، مریم گلی ، گشنیز ، سرو ، اکالیپتوس ، کندر ، گریپ فروت ، اسطوخودوس ، لیمو ، مرزنجوش ، میر ، نیاولی ، نرولی ، نعناع هندی ، رزنسرا ، رزماری ، چوب صندل ، سنبلچه ، درخت چای و آویشن ترکیب مناسبی بوجود می آورد.

برای ایجاد اسپری اسنشیال اویل کاج ، کافی است روغن کاج را در یک بطری اسپری شیشه ای پر از آب رقیق کنید که می تواند در اطراف خانه ، ماشین یا هر محیط داخلی دیگر که مدت زمان قابل توجهی در آن سپری می شود ، پاشیده شود. این روشهای ساده پخش کننده برای کمک به پاکسازی محیط های داخلی ، ارتقاء هوشیاری ذهنی ، وضوح و مثبت بودن و افزایش انرژی و بهره وری مورد استفاده قرار می گیرد که باعث می شود اسنشیال اویل کاج برای کارهایی که نیاز به تمرکز و آگاهی بیشتری دارند ، مانند پروژه های کاری یا مدرسه ، تمرینات مذهبی یا معنوی و رانندگی ، ایده آل باشد. انتشار اسنشیال اویل کاج همچنین به تسکین سرفه کمک می کند ، چه با سرماخوردگی یا سیگار کشیدن زیاد مرتبط باشد. همچنین اعتقاد بر این است که علائم خماری را کاهش می دهد.

ترکیبات ماساژ غنی شده با اسنشیال اویل کاج نیز دارای اثرات یکسانی بر ذهن هستند که به افزایش وضوح ، کاهش استرس های روانی ، تقویت توجه و بهبود حافظه کمک می کند. برای یک ترکیب ساده ماساژ ، 4 قطره روغن کاج را در 30 میلی لیتر از لوسیون بدن یا روغن حامل رقیق کنید ، سپس آن را در مناطقی که دچار سفتی یا درد ناشی از فعالیت بدنی ، مانند ورزش یا فعالیت در فضای باز است ، ماساژ دهید. این استفاده روی پوست های حساس به اندازه کافی ملایم است و اعتقاد بر این است که باعث تسکین درد ماهیچه ها و همچنین بیماری های جزئی پوستی می شود. علاوه بر این ، برای تسکین نقرس ، آرتریت ، جراحات ، خستگی ، التهاب و احتقان نیز مشهور است. برای استفاده از این دستور العمل به عنوان یک ترکیب طبیعی بخار که تنفس راحت تر را تسکین می دهد و گلو درد را تسکین می دهد ، آن را در گردن ، قفسه سینه و قسمت فوقانی کمر ماساژ دهید تا به کاهش احتقان و راحتی دستگاه تنفسی کمک کند.

برای سرم آبرسان ، پاک کننده ، شفاف کننده و تسکین دهنده صورت ، 1-3 قطره اسانس کاج را در 1 قاشق چایخوری روغن حامل سبک مانند بادام یا جوجوبا رقیق کنید. این ترکیب دارای ویژگی های تصفیه کننده ، صاف کننده و سفت کننده هستند. خواص آنتی اکسیدانی آن باعث ایجاد پوستی صاف ، نرم ، متعادل و جوان می شود ، در حالی که خواص ضد درد آن برای کاهش درد و تورم مشهور است.

برای ترکیب متعادل کننده و سم زدایی که برای افزایش انرژی و همچنین عملکرد و سرعت متابولیسم نیز مشهور است ، 5-10 قطره اسانس کاج را در 30 میلی لیتر (1 اونس) روغن حامل رقیق کرده و به وان پر شده اضافه کنید. با آب گرم این به از بین بردن باکتری ها و ویروس های ایجاد کننده عفونت که ممکن است روی پوست باشند ، کمک می کند.

برای افزایش سلامت مو و پوست سر با از بین بردن باکتری های عامل قارچ و تسکین خارش ، کافی است 10-12 قطره روغن کاج را در ½ فنجان شامپوی معمولی رقیق کنید. اعتقاد بر این است که این ترکیب ساده شامپو به خلاص شدن سر از شر شپش کمک می کند.

عوارض جانبی اسنشیال اویل کاج

مانند سایر اسنشیال اویل ها ، اسنشیال اویل کاج فقط برای استفاده خارجی است. قبل از استفاده از این روغن برای اهداف درمانی ، مشورت با پزشک ضروری است. به ویژه به زنان باردار و شیرده توصیه می شود که از اسانس کاج بدون توصیه پزشک استفاده نکنند ، زیرا ممکن است بر ترشحات هورمونی خاصی تأثیر بگذارد و مشخص نیست که آیا این اثرات در این مراحل رشد برای نوزادان قابل انتقال است یا خیر. این روغن باید همیشه در محلی نگهداری شود که برای کودکان ، به ویژه افراد زیر 7 سال ، غیرقابل دسترسی باشد.

توصیه می شود کسانی که از بیماری های زیر رنج می برند ، با پزشک مشورت کنند: سرطان ، بیماریهای قلبی ، اختلالات پوستی ، فشار خون بالا یا بیماریهای مربوط به هورمون. همچنین به افرادی که از داروهای تجویزی استفاده می کنند ، تحت عمل جراحی بزرگ قرار می گیرند یا در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی ، حمله قلبی یا تصلب شرایین هستند ، توصیه می شود حتما قبل از استفاده از اسنشیال اویل ها با پزشک مشورت کنند.

قبل از استفاده از اسنشیال اویل کاج ، آزمایش پوستی توصیه می شود. این کار را می توان با رقیق کردن 1 قطره اسانس در 4 قطره روغن حامل و استفاده از مقدار کمی از این ترکیب بر روی ناحیه کوچکی از پوست که حساس نیست ، انجام داد. روغن کاج هرگز نباید در نزدیکی چشم ها ، بینی و گوش ها و یا در مناطق حساس دیگر پوست استفاده شود. عوارض جانبی احتمالی روغن کاج شامل تحریک خفیف دستگاه تنفسی است.

کسانی که برای مدیریت خلق و خو ، رفتارها یا اختلالات به دنبال مراقبت های پزشکی هستند ، باید این روغن ضروری را به عنوان یک درمان مکمل و نه جایگزین درمان ها یا نسخه های دارویی استفاده کنند. در صورت واکنش آلرژیک ، استفاده از محصول را متوقف کرده و بلافاصله برای ارزیابی سلامت و اقدامات درمانی مناسب به پزشک ، داروساز یا متخصص آلرژی مراجعه کنید. برای جلوگیری از عوارض جانبی ، قبل از استفاده با پزشک متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *