اسانس ادکلن, اسانس عطر, مطالب دیگر

اسانس عطر ،اسانس ادکلن،خرید اسانس عطر

اسانس عطر ،اسانس ادکلن ،خرید اسانس عطر

تشخیص اینکه کدام اسانس عطر برای شما بهترین است ممکن است تجربه ناامید کننده ای باشد، به خصوص زمانی که در حال سفارش آنلاین اسانس عطر هستید. همچنین اصطلاحات خاصی وجود دارد که ممکن است در مورد خرید اسانس ادکلن و عطر برای شما گیج گننده باشد، مانند نت های عطر، ادو تویلت، ادو پرفیوم و غیره. من کاملاً می توانم شما را درک کنم. به همین دلیل این راهنمای کوتاه را ایجاد کردم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام اسانس عطر و یا اسانس ادکلن را بخرید.

طبقه بندی بویایی اسانس ادکلن  

1-اسانس ادکلن رایحه گلی Floral

 رایحه گلی مورد علاقه بسیاری از خانم ها یا حتی برخی از آقایان است. فلورال که به‌خاطر رایحه‌ی شیرین گلی‌اش شناخته می‌شود، می‌تواند در میان برنامه‌های شلوغ شما، حال و هوای تازه‌ای از یک باغ زیبا به شما بدهد. خبر خوب در مورد این رایحه این است که شما می توانید از میان مجموعه وسیع زیرخانواده های آن مانند گل میوه، دسته گل، گل چوبی و مشک گل انتخاب کنید.

2-اسانس ادکلن رایحه آروماتیکAromatic

اگر به دنبال رایحه ای هستید که بتواند حس مردانه شما را بالا ببرد، رایحه های سیتریک و تند آروماتیک می توانند این خواسته شما را برآورده کنند. ترکیب اسانس عطر مریم گلی، رزماری، زیره سبز، اسطوخودوس و سایر گیاهان با رایحه های تند علفزار، آروماتیک به رایحه مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد .

3-اسانس ادکلن رایحه شیپرا Chypre

خانواده عطرهای Chypre که به شکل شیپرا تلفظ می شود، از کلمه فرانسوی Cyprus گرفته شده است. عطرهای شیپرا  که به نام زادگاه الهه عشق، آفرودیت، نامگذاری شده است، از رایحه های خزه بلوط، برگاموت، نعناع هندی، لبدانوم و سایر گیاهان معطری تشکیل شده است که در آن جزیره به وفور یافت می شود. فرانسوا کوتی اولین عطر شیپرا  را در سال 1917 معرفی کرد که اکنون به یک امضای پیچیده در عطرسازی زنانه تبدیل شده است. شیپرا دارای عناصر گل و چوب با چرم و نت های میوه ای نیز می باشد. این رایحه غنی و ماندگار فوراً در عطرهایی مانند آرامیس Aramis ، رالف لورن پولو Ralph Lauren Polo ، عصاره میتسوکو Mitsouko Extract ، بلگراویا شیپرا Belgravia Chypre و ادو پرفیوم جیمی چو Jimmy Choo قابل شناسایی است.

4-اسانس ادکلن رایحه مرکباتcitrus

اگر به عطرهای تازه و پرطراوت علاقه دارید که برای روز مناسب هستند، عطرهای مرکبات مناسب شما هستند. تابستان با نت های جذاب لیمو، پرتقال، ترنج، گریپ فروت و ماندارین در دسترس شماست. من به شما اطمینان می دهم که در هر اسپری از طراوت مرکبات لذت خواهید برد.

5-اسانس ادکلن رایحه چرمLeather

اگر می خواهید متمایز شوید، اما به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارید، اجازه دهید رایحه عطر ،خود را برای شما برجسته کند. همانطور که گفته شد، ممکن است بخواهید گروه بویایی چرم را امتحان کنید. این گروه بوی منحصر به فردی را برجسته می کند که به طور قابل توجهی متفاوت از سایر خانواده های عطری است. خانواده عطرهای چرم از تنباکو، چوب و البته چرم تشکیل شده است.

6-اسانس ادکلن رایحه شرقی / کهربایی oriental/amber

اسانس عطرهای گرم، عجیب ،  احساسی، شرقی یا کهربا  زمانی بهترین هستند که در مناطق سرد زندگی می کنید، و می خواهید یک شوق اغوا کننده داشته باشید. مطمئناً گرما شما را در بر می گیرد زیرا این رایحه از خود مشک، وانیل و چوب بوی گیاهان، ادویه ها را آزاد می کند.

7-اسانس ادکلن رایحه چوبی woody

رایحه  چوبی با کمی رمز و راز، طبیعت متهورانه و ماجراجویانه شما را تقویت خواهد کرد. این رایحه برای برنامه شبانه شما با نت های چوب صندل، سدر، نعناع هندی و وتیور عالی است. خوشبختانه اسانس عطر چوبی همه پسند است که هم مردان و هم زنان از آن لذت می برند.

توجه: انواع مختلفی از خانواده عطرها در بازار موجود است که مطمئناً یکی از آنها با ذائقه شما مطابقت خواهد داشت. با این حال، باید از برخی باورهای غلط رایج در بویایی آگاه باشید. برخلاف تصور علاقه مندان به عطر، Fresh یک گروه بویایی نیست، بلکه یک ویژگی رایحه است. این یک نوع رایحه است و می تواند بخشی از هر بویایی باشد. این به نشان دادن ظرافت و سرزندگی طبیعی یک اسانس عطر کمک می کند.

طبقه بندی قابل توجه دیگری که باید مراقب آن باشید، نت های عطر یا لایه ای از رایحه است که ادکلن را تشکیل می دهد. سه نوع نت در یک عطر یا ادکلن وجود دارد. بیایید نگاهی بیشتر به هر یک بیاندازیم.

1-نت اولیه اسانس ادکلن

نت های اولیه اولین رایحه ای است که از ادکلن یا عطر خود استشمام میکنید. می‌توانیم بگوییم که چهره اصلی اسانس ادکلن است، زیرا از همه نت‌ها بیشتر به چشم می‌آید. این رایحه عطر عمدتاً از عناصر مرکبات، میوه های سبک و گیاهان تازه تشکیل شده است. نت های اولیه معمولا بین 5 تا 10 دقیقه روی پوست شما باقی می مانند.

2-نت میانی اسانس ادکلن

پس از استشمام نت های اولیه ، نت های میانی به مشام شما میرسند. نت‌های میانی که به عنوان قلب عطر شناخته می‌شوند، زندگی و تجسم را به عطر شما می‌بخشند. معمولاً 40 تا 80 درصد رایحه پایانی را تشکیل می دهد و در مقایسه با نت های اولیه شما را برای مدت طولانی تری همراهی می کند.

3-نت پایانی اسانس ادکلن

ثابت کننده اسانس ادکلن ، نت پایانی است. این‌ها نت‌های عطری پایانی هستند که پس از محو شدن نت‌های اولیه در کنار نت‌های میانی ظاهر می‌شوند. نت های پایانی که به عنوان پایه عطر شما عمل می کنند،به مخلوط عمق می دهند و اغلب عطر خاکی دارند.

غلظت اسانس ادکلن اغلب به عنوان یک ابزار بازاریابی به جای توصیف دقیق عطر استفاده می شود. غلظت ربطی به ماندگاری عطر شما ندارد و غلظت بالاتر به معنای کیفیت بهتر نیست.

این ممکن است گیج کننده به نظر برسد، به خصوص زمانی که شما تازه وارد صنعت عطر می شوید و یا دز خرید اسانس ادکلن تازه کار هستید. اما من به شما اطمینان می دهم که درک بهتری از تفاوت این غلظت ها با یکدیگر به شما ارائه می دهم.

تفاوت غلظت اسانس های ادکلنی و اسانس عطر

ادکلن Eau de Cologne (EDC)

ادکلن که به معنای آب از ادکلن است، توسط عطرساز یوهان ماریا فارینا در سال 1709 در شهر کلن آلمان به بازار عرضه شد.

شاید تعجب کنید که چرا اصطلاح “ادکلن” به یک اصطلاح عمومی برای عطرهای مناسب برای مردان تبدیل شده است. خوب، این می تواند بخشی از سبک فروش و بازاریابی ادکلن باشد زیرا ادکلن مردانه تر به نظر می رسد. یک ادکلن به طور کلی حاوی 4 تا 6 درصد غلظت اسانس است و تقریبا با ادو تویلت یکی است.بنابراین خانم‌ها، به این فکر نپردازید که ادکلن فقط برای آقایان است. شما هرگز نمی دانید، ممکن است با این غلظت عطر ایده آل خود را پیدا کنید.

ادو تویلت Eau de Toilette (EDT)

حال، اگر غلظت اسانس ادکلنی را می خواهید که مناسب همه موقعیت ها باشد، بدون شک همه کاره بودن ادو تویلت بهترین انتخاب شماست. نت های استفاده شده در ادوتویلت معمولا ترنج، لیمو، وتیور، مشک و زنبق هستند.غلظت ادو تویلت 7 تا 10 دررصد اسانس است.

کمی شفاف سازی؛ اگرچه ادو تویلت به عنوان غلظتی سبک تر طراحی شده است که به این معنی نیست که ماندگاری رایحه تحت تأثیر این عامل قرار می گیرد. به این معنی است که بوی اسانس ادکلن در مقایسه با همتایان ادو پرفیوم آن شدت معطر یکسانی ندارد. یکی از نمونه های خوب این موضوع، Hypnotic Poison توسط دیور است. این ادکلن برای اولین بار به عنوان یک ادو تویلت قبل از ظهور انواع ادو پرفیوم منتشر شد. با وجود این، نسخه ادو تویلت هنوز مورد حمایت بسیاری قرار می گیرد، و برخی از مصرف کنندگان سوگند یاد می کنند که در مقایسه با نسخه ادو پرفیوم، ادو تویلت روی پوستشان ماندگاری بیشتری دارد.

ادو پرفیوم Eau de Perfume (EDP)

سنگین‌تر و پیچیده‌تر از ادو تویلت، ادو پرفیوم برای مناسبت‌های رسمی‌تر مانند گردش‌های شبانه،  قرار ملاقات و عروسی مناسب است. ادو پرفیوم با نت های استاندارد عود، وانیل، سدر، چوب صندل و عنبر، دومین رده عطر برتر با غلظت 10 تا 20 درصد  را دارد.

همانطور که قبلا ذکر شد، حتی اگر عطرهای ادو پرفیوم قابل توجه تر باشند، تضمین نمی کند که ماندگاری بیشتری نسبت به ادو تویلت داشته باشند. در واقع، انواع بسیاری از ادو تویلت‌ها به دلیل ماندگاری رایحه‌شان، محبوب‌تر از همتایان ادوپرفیوم خود هستند.

پرفیوم خالص Extrait de Perfume/Pure Perfume (XDP)

پرفیوم خالص با کمترین میزان الکل در مقایسه با ادوپرفیوم و ادو تویلت، قوی ترین رایحه در بین تمام دسته های عطری محسوب می شود. نت های پرفیوم خالص معمولا از وانیل، عنبر، عود و مشک تشکیل شده است. این نت‌ها رایحه‌های تند و معطری دارند، به همین دلیل است که نسبت به ادو تویلت و ادو پرفیوم پخش بهتری دارد. این دسته از عطرها بیشترین ماندگاری را روی پوست در مقایسه با بقیه دارند.

ویژگی های ادوپرفیوم، ادکلن و ادو تویلت چیست؟

تفاوت قیمت

پیامد غلظت های متفاوت، تفاوت در قیمت ها است. این به این دلیل است که مواد اولیه بسیار گران هستند، به خصوص زمانی که طبیعی باشند. بنابراین هر چه کمتر استفاده شود، محصول نهایی ارزان‌تر است.

به همین دلیل است که ادکلن ها معمولا ارزان تر هستند. بعد ادو تویلت، ادو پرفیوم و در نهایت پرفیوم خالص قرار می گیرند.

تفاوت در ماندگاری و کاربرد

یکی دیگر از پیامدهای غلظت های متفاوت، تفاوت در ماندگاری است. ادکلن با غلظت کمتر جلوه ای تازه ایجاد می کند و رایحه ای ملایم دارد که پس از یک تا دو ساعت از بین می رود، در حالی که ماندگاری ادو تویلت سه تا چهار ساعت است. در مقابل، عصاره های ادو پرفیوم و پرفیوم خالص دارای غلظت بیشتری از مواد رایحه دار هستند. بنابراین، ادو پرفیوم معمولاً تا 6 ساعت برای آنهایی که غلظت کمتری دارند، و پرفیوم های خالص در تمام طول روز ماندگاری دارند. اگرچه بوی آنها به مرور زمان محو خواهد شد.

چگونه خود را با ادوپرفیوم، ادکلن یا ادکلن خوشبو کنید؟

در نتیجه نحوه خوشبو کردن خود با توجه به نوع ادو مورد استفاده متفاوت است. به عنوان مثال، برای حفظ اثر طراوت و تجدید بو، باید یک ادکلن را چندین بار در طول روز اسپری کرد. سبک ترین و تازه ترین رایحه ها را می توان در بطری های اسپلش نیز استفاده کرد. در روش اسپلش از عطر مستقیماً از بطری و بدون نازل اسپری استفاده می شود. اینها برای همیشه به عنوان افترشیو برای مردان استفاده می شده است. این کار مقرون به صرفه باقی می ماند و از عطر خود در مقادیر بیشتر و بیشتر استفاده کنید زیرا ادکلن ها به طور کلی ارزان تر از سایر عطرها هستند.

اسانس ادکلن

جمع بندی

اکنون که تفاوت‌ها را در هر طبقه‌بندی کشف کرده‌اید، می‌توان گفت که اطلاعات گمراه‌کننده زیادی به صورت آنلاین وجود دارد. بنابراین، باید در بررسی ادعاهای خاص در مورد عطر محتاط باشید.

ادو پرفیوم به طور خودکار کیفیت برجسته تری نسبت به ادو تویلت و ادکلن ارائه نمی دهد. شدت رایحه آنها ماندگاری عطر را برای کاربران تضمین نمی کند.

پنج نکته قبل از خرید اسانس عطر

1-قبل از خرید اسانس عطر حتما آن را روی پوست خود امتحان کنید.

قبل از خرید اسانس عطر، باید آن را روی پوست خود امتحان کنید. چرا؟ زیرا تعامل اسانس عطر با پوست شما می تواند به معنای واقعی کلمه بوی اسانس ادکلن را تغییر دهد! بله شما درست خواندید. بنابراین حتی اگر ادکلن را با استفاده از مراحل 2-4 تجزیه و تحلیل کنید و دوست داشته باشید، باز هم بسیار مهم است که مطمئن شوید پس از استفاده از آن روی پوست خود همچنان آن را دوست دارید. قبل از هر چیز این قانون را به خاطر بسپارید!

2-به نوت ها توجه کنید و رابطه عمیق تری با اسانس عطر خود داشته باشید.

عطرسازان زبان خاص خود را هنگام توصیف رایحه عطرهای خود دارند. «نوت ها» در زبان عطرساز، رایحه‌هایی را توصیف می‌کند که با استفاده از یک عطر می‌توان آن را حس کرد،و همانطور که گفته شد  به سه گروه اولیه، میانی و پایانی (گاهی اوقات به عنوان سر، قلب و پایه شناخته می‌شود)طبقه بندی میشوند. نت اولیه اسانس عطر بلافاصله پس از استفاده از عطر احساس می شود. نت میانی کمی دیرتر احساس می شود. و نت پایانی رایحه ای است که آن را در طول روز حمل می کنید. دلیل همه اینها این است که رایحه اسانس با گذشت زمان تبخیر می شود. بنابراین، بسیار مهم است که عطرساز، و به طور کلی ما، نه تنها به بوی آن در زیر بینی شما، بلکه همچنین بوی آن یک ساعت پس از استفاده توجه کنیم. اکثر عطر ها سعی می کنند شما را با نت اولیه خود جذب کنند چراکه می دانند که شما بلافاصله در مورد عطر قضاوت خواهید کرد. دیگر گول نخورید!قبل از اینکه پول های کلان را خرج کنید، مطمئن شوید که رابطه معنادارتری با اسانس عطر برقرار کرده اید. در آینده زمان زیادی را با آن سپری خواهید کرد، بنابراین سعی و کوشش مناسب را در پیش بگیرید.

یک یا دو ساعت تست برای خرید اسانس عطر خوب است. نت اولیه قوی ترین بو را دارد و در عرض پنج دقیقه پس از استفاده کاملا تبخیر می شود. به ندرت 30 دقیقه طول می کشد، زیرا نت اولیه از مولکول هایی ساخته شده است که بسیار سریع تبخیر می شوند. نت‌های میانی بسیار ملایم‌تر از نت‌های اولیه هستند و بین 20 دقیقه تا یک ساعت پس از استفاده از بین می روند و می‌توانند تا یک ساعت دوام داشته باشند. نت های پایانی دارای بوی بسیار لطیف تر اما غنی تری هستند و از 30 دقیقه تا 2 ساعت پس از استفاده ظاهر می شوند و در برخی موارد می توانند بیش از یک روز ماندگاری داشته باشند.اما چرا سه نوت متفاوت  در اسانس عطر وجود دارد؟ پاسخ بسیار فنی است و مربوط به نت های خاصی است که بوی بد اولیه نت های دیگر را می پوشاند تا زمانی که قسمت دلپذیر رایحه ظاهر شود. همچنین برای ماندگاری اسانس عطر نت های میانی و پایانی وجود دارند.

برخی از برندهای عطر و ادکلن مانند تام فورد معتقدند که باید چندین بار در طول روز از اسانس عطر استفاده کرد. ما گمان می کنیم که دلیل آن این است که آنها می خواهند دائماً از نت های اولیه بهره ببرند، نه اینکه به نت های میانی و پایانی بسنده کنند. اما ما به شدت با این موضوع مخالفیم. یک ترکیب عالی از نت میانی و پایانی می تواند به اندازه یک نت بالایی عالی باشد. بعلاوه، بوی تندی خواهید داشت و وقتی مردم از کنار شما عبور می کنند، عطسه می کنند. ادکلن و عطر را با اعتدال مناسب بزنید.

در نهایت، با توجه به اینکه هر اسانس عطر با این سه نت ساخته شده است، ارزیابی میزان ترکیب هر نت با نت های دیگر نیز مهم است. یک نت ناخوشایند در نت میانی می تواند نت اولیه عالی را خراب کند و بالعکس.

3-طبقه بندی بویایی اسانس عطر خود را بشناسید

اکنون که نت‌های مختلف و عملکرد آن‌ها را درک کرده‌اید، به راحتی می‌توانید رایحه های مختلف و طبقه بندی بویایی آنها را( که قبلتر در 7 گروه توضیح داده شد) درک کنید. اکنون که نکته شماره 2 را خوانده اید، متوجه می شوید که چرا شناخت هر دو گروه خانواده مهم است.نت ها و طبقه بندی بویایی اسانس عطر و ادکلن مورد نظر شما

در اینجا ذکر این نکته بسیار مهم است که واقعاً تعداد بسیار زیادی طبقه بندی بویایی وجود دارد که می‌توانیم آنها را در اینجا بگنجانیم، زیرا هر یک از این خانواده‌ها دارای خانواده‌های فرعی، درجه‌بندی‌ها و ترکیب‌های داخلی و غیره هستند. بسیاری از خبره‌های عطر احساس می‌کنند که لازم است زمان خود را صرف صحبت در مورد “چرخ عطر” معروفی که در سال 1949 ایجاد شد،کنند (در مقاله اسانس عطرهای معروف میتوانید در این مورد بیشتر بخوانید).اما براستی مهم نیست شما یک متخصص کامل در عطرسازی باشید تا بتوانید انتخاب های هوشمندانه و دقیقی داشته باشید و در نهایت چیزی را بدست آورید که به آن اهمیت می دهید و دوست دارید. باور کنید، اگر مطالب این مقاله را بدانید، بیشتر از 99 درصد از جمعیت جهان در مورد عطر می دانید. و می توانید با اطمینان بیشتری اقدام به خرید اسانس ادکلن و اسانس عطر کنید.

4-دلایل گران بودن اسانس ادکلن و عطر

 با توجه به همه چیزهایی که به تازگی یاد گرفتید، آیا می توانید حدس بزنید که چرا برخی از اسانس عطرها قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارند؟

دلیل شماره یک اینکه چرا برخی از اسانس عطرها قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارند این است که ماندگاری آن (یعنی مقدار اسانس آن) بیشتر است. یک عطر در مقایسه با ادو توالت بسیار بسیار گران خواهد بود. و این کاملا منطقی است!

دلیل دوم گران بودن آن نحوه تعامل نت ها با یکدیگر است. ما خیلی به این موضوع نمی پردازیم، اما برخی از عطرها در تمام مدت زمانی که آن را می زنید (ارزان) بوی یکسانی دارند، در حالی که برخی از عطرهای دیگر در طول زمان بوی بسیار متفاوتی خواهند داشت (گران قیمت). بنابراین به تفاوت رایحه در طول زمان توجه کنید.

حالا راستش را بخواهید، مثل همه چیز، باید مراقب باشید که فقط به خاطر نام تجاری، ادکلن گران قیمت نخرید. و قطعاً افراد زیادی در این زمینه مقصر هستند. اما، در بیشتر موارد، ادکلن های گران قیمت تر به دلایل بسیار معقولی قیمت بالاتری دارند.

5-چگونه اسانس ادکلن یا اسانس عطر بزنم؟

آخرین نکته مهمی که باید در مورد ادکلن بدانید، نحوه استفاده از آن است.

اسانس عطر

اول اینکه هرگز با اسانس ادکلن و عطر دوش نگیرید. مقدار متوسط ​​و معقول را اعمال کنید. ما تعداد دقیق اسپری های مورد استفاده را به شما نمی گوییم، زیرا هر اپلیکاتور شیشه عطر مقدار متفاوتی از هر اسپری را آزاد می کند، فقط در اسپری کردن منطقی باشید.

دوم، زمانی که اسپری می کنید، آن را چند اینچ از پوست خود دور کنید.

سوم، برای ماندگارترین و جامع‌ترین اثر، آن را فقط در مکان‌هایی که پوست خشک و خون گرم دارند استفاده کنید. همانطور که احتمالا می دانید، این نواحی مشترک گردن و مچ دست شما هستند. اما استفاده روی سینه و شانه شما نیز می تواند بسیار موثر باشد. در واقع، من از زدن آن به مچ دست خود احتیاط می کنم، زیرا اگر ساعت می پوشید یا پشت میز کار می کنید، دائماً مچ خود را به چیزهایی می مالید. پس بهتر است به سینه، شانه ها و گردن بزنید. در هر صورت، دو نقطه را انتخاب کنید و همه آنها را با مقدار متوسطی ادکلن اسپری کنید، یا یک یا دو نقطه و کمی بیشتر اسپری کنید.

نقاط اسپری اسانس عطر در خانم ها و آقایان

 در مورد اسپری کردن یا نپاشیدن ادکلن روی لباس اختلاف نظر وجود دارد؛ دلیل مخالفت این است که لباس شما را لکه دار می کند . ادکلن به قصد مخلوط شدن با پوست شما ساخته شده است. اما مهم نیست اگر بوی خوبی داشت لباستان را هم بوی خوبی بدهید.

در نهایت، ادکلن را به پوست خود نمالید!!!!!!!!!! این به طور کامل همه چیزهایی را که در بالا در مورد آن صحبت کردیم که بوی ادکلن را عالی می کند، خراب می کند. تبخیر نت اولیه را تسریع می کند و ترکیبات حساسی را که به منحصر به فرد بودن عطر کمک می کنند را از بین می برد.اسنس ادکلن و عطر را فقط اسپری کنید و بگذارید خودش بماند و اجازه دهید جذب پوست شما شود. اگر می بینید که کسی آن را می مالد، لطفاً اصلاحش کنید!:)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *