آموزش ساخت, اسنشیال اویل, صابون پایه, صابون دست ساز, مطالب دیگر

استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون (قسمت دوم )

استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون

در این مقاله به استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون می پردازیم که می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون

نت های اولیه، میانی و پایانی استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون

هنگام ساخت ترکیبات اسانسی برای صابونها چه به روش melt & pour و چه به روش ریخته کلد پرس ، با افزودن  نت های پایانی با پایه  پایه خاکی ، می توانید قدرت ماندگاری رایحه را بهبود ببخشید.در واقع ماندگاری عطر بستگی به نت پایانی دارد به دلیل اینکه سرعت تبخیرشان کم استاین نت ها از لحاظ درمانی آرامش بخش بوده و رایحه جنگلی، زمینی و خاکی دارند
 نت های اولیه اولین عطرهایی هستند که توسط بینی به مشام میرسند ، معمولاً دارای رنگ های روشن هستند و از مرکبات و گل ها گرفته میشوند.این نت ها بوی تندی داشته و سرعت تبخیر بالایی دارند. رایحه های ضداسترس و نشاط بخش و تمیز کننده ذهن هستند

 بعد از استشمام نت های اولیه بینی ، نت های میانی را سبب ماندگاری بیشتر عطر هستند ،را استشمام می کند.
قسمت اعظم رایحه شامل نت های میانی است.

 نت های پایانی تمایل دارند بسیار خاکی باشند ، مانند پاچولی ، چوب صندل . اسنشیال اویل خالص پرتقال ممکن است در تهیه صابون به روش کلدپرس آنچنان ماندگار نباشد ، اما ترکیب اسنشال اویل پرتقال 10 برابر با پچولی و کمی هل ترکیبی ادویه دار و مرکبات ایجاد می کند ، که مدت زیادی دوام خواهد داشت.

دستورالعمل های موجود ممکن است به این شیوه باشند “سه قسمت اسنشیال اویل لیمو ، یک قسمت کاج ، دو قسمت زنجبیل. این بدان معناست که از سه قطره لیمو، یک قطره کاج ، دو قطره زنجبیل استفاده کنید.

برای ایجاد بهترین دستور العمل ها ،صبور باشید و زمان بگذارید و با آرمون وخطا به ترکیب اسانسی مورد نظر خود برسید. دستور العمل ها به صورت آنلاین یافت می شوند اما ممکن است شما بخواهید از یک اسنشیال اویل بیشتر استفاده کنید و یکی کمتر. خوب است که آزمایش کنید به شرطی که از اسنشیال اویل هایی که باعث واکنشهای ناخوشایند پوستی می شوند خودداری کنید و از یک ماشین حساب عطر برای تعیین مقدار افزودن به صابون استفاده می کنید.

شناسایی نت های اولیه ، میانی و پایانی برای استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون

بعضی از این موارد انحصاری نیستند. به عنوان مثال ، اسنشیال اویل علف لیمو می تواند نت میانی باشد هنگامی که با یک نت اولیه مانند لیمو ترکیب شود.


نت های اولیه (top note)


شامل اسنشیال اویل های :ریحان، برگاموت، دارچین، مریم گلی، اکالیپتوس ،گریپ‌فروت لیمو، علف لیمو، لیمو سنگی، مندرین، نرولی، درخت چای، دارچین نعناع فلفلی، نعناع و…

نت های میانی (middle note)


شامل اسنشیال اویل های :اسطخدوس، فلفل سیاه، بابونه، هل، شعمدانی، کاج، رزماری و…

استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون : نت های پایانی(Base note)

شامل اسنشیال اویل های:چوب سرو، چوب صندل، دارچین، زنجبیل، یاس، کندر، نرولی، گل سرخ، وانیل، وتیور، یلانگ یلانگ و…

برای استفاده از اسنشیال اویل ها در فرمولاسیون صابون از یک کارشناس مشاوره بگیرید

آیا سوال صابون سازی دارید؟ تو تنها نیستی! تمام افرادی که به تازگی صابون سازی را شروع کرده اند سوالاتی زیادی درزمینه مقدار های مجازو ماندگاری بیشتر رایحه صابون هایشان دارند.

به عنوان مثال
سلام ، در هر 500 گرم صابون به روشmelt& pour ، چند میلی لیتر اسنشیال اویل باید اضافه کنیم؟
 هر یک از اسنشیال اویل ها، میزان مصرف توصیه شده متفاوتی دارند تا بر روی پوست ایمن باشند. در ساخت صابون ، اسنشیال اویل ها را به اونس یا گرم اندازه می گیریم. برای تعیین میزان استفاده از یک اسنشیال اویل خاص در 500 گرم  پایه صابون ، باید میزان مصرف پیشنهادی اسنشیال اویل را  جستجو کنید و در پایه صابون بریزید. شرکت های معتبر تولید صابون این اطلاعات را به آسانی در سایت های خود ارائه می دهند ، یا می توانید برای هر اسنشیال اویل آن را جستجو کنید و گزینه بهتر این است که از یک کارشناس و یا فرد باتجربه در این زمینه سوال کنید.

برای محاسبه میزان مصرف ، درصد توصیه شده برای ذوب را بگیرید و آن مقدار را بر روی مقدار صابون مورد استفاده ریخته و تقسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر میزان مصرف 5/5 درصدی برای ذوب و ریختن داشته باشید ، 500 گرم ذوب را تقسیم می کنید و بر 5/0 گرم اسانس می ریزید ، که به شما 10.0 گرم می دهد. این میزان استفاده تقریبی است ، بنابراین می توانید در صورت لزوم به بالا یا پایین رند کنید

یا مثال دیگر
سلام! من بتازگی صابونی یا رایحه اسنشیال اویل درست کردم و به طور تصادفی بیش از حد اسنشیال اویل به آن اضافه کردم (دو برابر مقدار مورد نیاز) آیا مشکلی ایجاد می کند؟

سلام ، پاسخ شما مثبت است – این ممکن است سبب ایجاد مشکل شود. چه در حال تهیه صابون باشید یا لوسیون یا سایر محصولات حمام و بدن ، هر اسنشیال اویلی دارای نرخ استفاده ایمن است. نرخ استفاده ایمن مجموعه بسیار مهمی از دستورالعمل ها است که می تواند شما و کسانی که از صابون های شما استفاده می کنند را در برابر حساسیت های پوستی ، تحریکات و یا حتی سوختگی های خفیف تا بیش ازحد ناشی از اسانس محافظت کند. برای صرفه جویی، من توصیه می کنم صابون را خرد کرده و با مقدار مساوی پایه صابون تازه و بدون بو مخلوط کنید تا بار کلی بوی آن کم شود. در آینده ، ماشین حساب های نرخ استفاده بی خطر را می توان به راحتی از طریق اینترنت پیدا کرد و به شما کمک می کند صابون های خود را ایمن نگه دارید ، مهم نیست که از کدام اسنشیال اویل استفاده می کنید.

خرید صابون پایه گلیسیرینه آیدا نچرالز

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *