اسنشیال اویل, مطالب دیگر

راهنمای جامع رقیق سازی اسنشیال اویل ها (قسمت اول)

در مبحث  گیاه درمانی ، ما باید  اطلاعات لازم برای استفاده ایمن  و موثر از همه اسنشیال اویل های  خود را بدانیم. با توجه به ماهیت فرار و بسیار غلیظ اسنشیال اویل ها ، رهنمودهای جامع در مورد رقت مناسب اسنشیال اویل ها برای اطمینان از ایمنی آنها،  حیاتی است. در ادامه به رقیق سازی اسنشیال اویل ها می پردازیم.

رقیق سازی اسنشیال اویل ها
رقیق سازی اسنشیال اویل ها

هدف از رقیق سازی اسنشیال اویل ها

ایمنی و رقت اسنشیال اویل ها به طور جدایی ناپذیری به یکدیگر متصل می شوند. استفاده مستقیم اسنشیال اویل ها، بدون اینکه ابتدا آن را رقیق کنید ، می تواند به سرعت سبب تحریک  پوست حساس  یا حتی بدتر شود. رقت اسنشیال اویل دو نگرانی اصلی در زمینه ایمنی دارد.

یکی ، جلوگیری از واکنش های پوستی: تحریک ، حساسیت  و دو ، برای جلوگیری از سمیت سیستمیک ، مانند سمیت جنینی ، سمیت کبدی ، سرطان زایی و مسمومیت عصبی. واکنشهای جانبی پوستی هنگام بروز واضح هستند ، اما ممکن است سمیت سیستمیک بسرعت خود را نشان ندهند . باید توجه داشته باشیم واکنش های پوستی کاملاً به رقت بستگی دارند و دستورالعمل های ایمنی برای به حداقل رساندن خطر وجود دارد.

 به زبان ساده ، ما اسنشیال اویل ها را قبل از استفاده روی پوست رقیق می کنیم تا واکنشهای سو پوستی و سمیت سیستمیک را به حداقل برسانیم. استفاده از اسنشیال اویل رقیق نشده بر روی پوست به راحتی باعث واکنشهای جانبی کوتاه مدت یا طولانی مدت می شود و هیچ دلیل موجهی برای پذیرش خطر وجود ندارد.

رقیق شدن با روغن حامل قبل از مالیدن روی پوست مانع از تبخیر اسانس به همان سرعتی می شود که اگر با روغن حامل استفاده نشود. این کاهش نوسانات به این معنی است که بیشتر خواص درمانی اسانس قادر به جذب پوست شما است ، می تواند در ناحیه وسیع تری پخش شود و در کل از اسنشیال اویل کمتری استفاده خواهید کرد.

با چه ترکیباتی میتوان رقیق سازی اسنشیال اویل ها را انجام داد؟

Creams, Lotions & Skin Care Fragrances, Packaging Type: Bottle, | ID:  22784527212
رقیق سازی اسنشیال اویل ها با کرم

در حالی که به نظر می رسد روغن های گیاهی تنها گزینه برای رقیق سازی اسنشیال اویل ها هستند، اما اینطور نیست. لوسیون ها ، کرم ها ، کره ها ، شامپوها ، نرم کننده ها ، صابون کاستیل و ژل آلورا گزینه های خارق العاده ای برای رقیق سازی روغن های شما هستند و بسیاری از این محصولات ممکن است شامل مواد نگهدارنده طبیعی باشند که متناسب با نیازهای شما هستند.

نرخ رقت برای شرایط مختلف

 مقادیررقیق سازی اسنشیال اویل ها تقریبی است.لطفاً بخاطر داشته باشید که “قطره” اندازه گیری دقیق نیست زیرا قطره به اندازه سوراخ و ویسکوزیته روغن بستگی دارد. همچنین ، میزان رقت ارائه شده در اینجا به معنای ایمن بودن هر نرخ برای همه اسنشیال اویل ها در همه شرایط نیست.

رقیق سازی اسنشیال اویل ها: از کدام روغن های گیاهی به عنوان روغن حامل استفاده کنیم؟

The Magic of Carrier Oils and How to Use Them - Miracle Botanicals Blog
رقیق ستزی اسنشیال اویل ها با روغن های گیاهی

اکثر روغن های حامل بدون بو یا کمی معطر هستند و با خاصیت درمانی خود اسنشیال اویل تداخل ندارند. این مواد ممکن است به تنهایی یا با روغن های دیگر برای تغذیه پوست شما استفاده شوند.

چگونه روغن حامل مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟

روغن های حامل بسیاری موجود است. بیشتر آنها برای استفاده با هر اسانس مناسب هستند ، اما شما باید نکاتی را قبل از انتخاب یکی از آنها در نظر بگیرید.

1-بو: چند روغن حامل بوی بارزی دارند و وقتی به یک اسنشیال اویل اضافه شود ، ممکن است رایحه آن را تغییر دهد.

2-جذب: پوست شما می تواند برخی روغنهای حامل را بهتر از دیگران جذب کند.

3-نوع پوست: بسته به نوع پوست شما ، برخی از روغن ها ممکن است پوست را تحریک کنند یا بیماری پوستی مانند آکنه را بدتر کنند.

4-ماندگاری: برخی از روغن های حامل را می توان برای مدت طولانی تر از دیگران نگهداری کرد کرد بدون اینکه خراب شوند.

شما فقط باید روغن های حامل با گرید درمانی را از تولیدکننده ای که به آن اعتماد دارید خریداری کنید. به دنبال روغن هایی باشید که ، 100 درصد خالص و فاقد مواد افزودنی یا نگهدارنده باشند..

لیست زیر شامل روغن های حامل معروف است که برای رقیق سازی اسنشیال اویل ها در آروماتراپی ، ماساژ و مراقبت از پوست استفاده می شود. این لیست جامع نیست ، اما  برای شروع خوب است.

1. روغن نارگیل

2. روغن جوجوبا

3. روغن هسته زردآلو

4. روغن بادام شیرین

5. روغن زیتون

6. روغن آرگان

7. روغن رزهیپ

8. روغن سیاه دانه

9. روغن هسته انگور

10. روغن آووکادو

11. روغن آفتابگردان

در مقاله بعدی هریک از این روغن های گیاهی را برای رقیق سازی به تشریح توضیح خواهیم داد.

رقت 1٪ اسنشیال اویل

این میزان برای کودکان بالای 2 سال و برای کاربردهای صورت ، استفاده طولانی مدت ، استفاده روزانه و دسترسی به اثرات انرژی زای اسنشیال اویل ها توصیه می شود.

10 میلی لیتر / 2 قاشق چایخوری  اسنشیال اویل خالص= 3 قطره

15 میلی لیتر / 3 قاشق چایخوری / 1 قاشق غذاخوری اسنشیال اویل خالص= 4 قطره

30 میلی لیتر / 6 قاشق چایخوری / 2 قاشق غذاخوری / 1 اونس اسنشیال اویل خالص= 9 قطره

رقت 2٪ اسنشیال اویل

این میزان برای کودکان ، حمام و محصولات بدن  توصیه می شود و برای استفاده منظم روزانه از یک روغن عالی است.

رقت 3٪ اسنشیال اویل

این میزان برای ناراحتی موضعی خاص توصیه می شود.

10 میلی لیتر / 2 قاشق چایخوری اسنشیال اویل= 9 قطره

15 میلی لیتر / 3 قاشق چایخوری / 1 قاشق غذاخوری اسنشیال اویل= 13 قطره

30 میلی لیتر / 6 قاشق چایخوری / 2 قاشق غذاخوری / 1 اونس اسنشیال اویل= 27 قطره

رقیق سازی اسنشیال اویل ها : رقت 5٪ اسنشیال اویل

این میزان برای استفاده کوتاه مدت برای نگرانی خاص توصیه می شود ، نباید بیش از دو هفتهمصرف شود.

10 میلی لیتر / 2 قاشق چایخوری اسنشیال اویل = 15 قطره

15 میلی لیتر / 3 قاشق چایخوری / 1 قاشق غذاخوری اسنشیال اویل = 22 قطره

30 میلی لیتر / 6 قاشق چایخوری / 2 قاشق غذاخوری / 1 اونس اسنشیال اویل = 45 قطره

رقت 10٪ اسنشیال اویل

این میزان برای مناطق کوچک نگرانی و شرایط حاد توصیه می شود.

10 میلی لیتر / 2 قاشق چایخوری اسنشیال اویل = 30 قطره

15 میلی لیتر / 3 قاشق چایخوری / 1 قاشق غذاخوری اسنشیال اویل = 45 قطره

30 میلی لیتر / 6 قاشق چایخوری / 2 قاشق غذاخوری / 1 اونس اسنشیال اویل = 90 قطره

نمودار رقیق سازی اسنشیال اویل ها

یک قانون خوب استفاده از یک قطره اسنشیال اویل در هر قاشق چای خوری روغن حامل برای رقت 1٪ است. برای رقت 0.50٪ ، به دلیل اینکه نمی توانید نیمی از یک قطره را اندازه بگیرید ، مقدار روغن حامل استفاده شده را افزایش دهید..

رقیق سازی اسنشیال اویل ها: رقت برای کودکان خردسال

کودکان پوستی نازک و متخلخل دارند که به راحتی هر چیزی را که به صورت موضعی استفاده شود ، جذب می کنند. ما توصیه نمی کنیم که از روغنهای اساسی به صورت موضعی در نوزادان نارس استفاده شود ، اما شما می توانید از روغنهای اساسی در شیرخواران کامل استفاده کنید. رقت برای نوزادان تمام مدت ، در سنین 0-3 ماه ، 0.10٪ تا 0.20 است. این برابر است با 1-2 قطره روغن اساسی در هر اونس حامل هنگام استفاده برای کل بدن. برای استفاده در نقاط مختلف ، می توانید از 3 تا 9 قطره روغن اساسی در هر اونس حامل استفاده کنید.

علاوه بر این ، ما توصیه می کنیم هر کسی که می خواهد از اسنشیال اویل ها در کودکان زیر دو سال استفاده کند با یک متخصص آروماتراپی یا متخصص پزشکی مشورت کند تا به شما در تصمیم گیری در مورد ایمن ترین و مثرترین روش عمل کمک کند.

برای کودکان 3-24 ماهه ، ما رقت کلی 0.25٪ -0.5٪ را توصیه می کنیم. این برابر است با 2-4 قطره روغن اساسی در هر اونس حامل هنگام استفاده برای تمام بدن. برای استفاده در محل ، می توانید از 9-27 قطره روغن اساسی در هر حامل 1 اونس استفاده کنید.

برای کودکان 2-6 ساله ، ما رقت کلی 1٪ -2٪ را توصیه می کنیم. این برابر است با 9-18 قطره روغن اساسی در هر اونس حامل هنگام استفاده برای تمام بدن. برای استفاده در نقاط مختلف ، می توانید 9-45 قطره روغن اساسی به ازای هر 1 اونس حامل استفاده کنید.

همیشه با یک آروماتراپیست مشورت کنید

اگر هنوز هم می خواهید به طور موضعی از یک اسنشیال اویل رقیق نشده استفاده کنید ، لطفاً ابتدا از یک متخصص آروماتراپی  مشاوره بگیرید. برخی شرایط خاص وجود دارد که استفاده مستقیم اسنشیال اویل مناسب باشد ، با این حال ، احتیاط کنید. نه تنها برخی از اسنشیال اویل می توانند پوست را تحریک کنند بلکه خطر حساسیت زایی را نیز در شما افزایش می دهد.

منابع

blog.planttherapy.com

www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *