اسنشیال اویل, روغن های گیاهی, محصولات گیاهی

اسنشیال اویل دانه هویج : اهمیت و مزایا

اسنشیال اویل دانه هویج

اسنشیال اویل دانه هویج یکی از مفیدترین اسنشیال اویل های موجود می باشد که می تواند برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرا رگیرد. از خواص درمانی و سلامتی آن می توان به خواص ضد عفونی کنندگی، ، سم زدایی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطان بودن اشاره کرد. علاوه بر این ها ، اسنشیال اویل دانه هویج یک ماده ضد عفونی کننده، دفع کننده، ادرار آور، محرک، سیتوفیلاکتیک، مقوی و ورمیفیوژ است.

اسنشیال اویل دانه هویج

اسنشیال اویل دانه هویج عمدتاً از دانه های خشک هویج وحشی (Daucus carota) و همچنین از خود گیاه خشک شده با تقطیر با بخار آب استخراج می شود. هویج وحشی در اروپا بیشتر دیده می شود، اگرچه اغلب با نام “Queen Anne’s Lace” در آن منطقه شناخته می شود. روغن دانه هویج علاوه بر ترکیباتی مانند آلفا پینن، بتا پینن، گاما ترپینن، لیمونن، کامفن، سابینن، میرسن، بتا بیزابولن، کاروتول و ژرانیل استات، سرشار از کاروتن و ویتامین A است که هر دو برای برای چشم ها و خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار مفید هستند.

فواید اسنشیال اویل دانه هویج برای سلامتی

خواص آنتی اکسیدانی

اسنشیال اویل دانه هویج می تواند به شما در حفظ جوانی کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در این اسنشیال اویل آسیب های وارد شده به بافت های شما توسط اکسیدان ها (رادیکال های آزاد) را ترمیم کرده و از آسیب بیشتر آنها جلوگیری می کند. این آنتی اکسیدان ها از پوست شما در برابر چین و چروک محافظت می کنند، موهای شما را از سفید شدن، مفاصل شما از سفت شدن، ضعف عضلات و کاهش بینایی شما جلوگیری می کند. این روغن ضروری می تواند از شما در برابر دژنراسیون ماکولا، ضعف جنسی، هضم ضعیف، برخی از انواع سرطان و سایر مشکلات مربوط به پیری محافظت کند.

درمان عفونت ها با اسنشیال اویل دانه هویج

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی توسط Jorge M. Alves-Silva و همکاران، این اسنشیال اویل قدرتمند می تواند عفونت ها را درمان کرده و از اثرات آنها محافظت کند. اسنشیال اویل دانه هویج دارای خواص ضد عفونی کننده از جمله توانایی آن در جلوگیری از کزاز است. روغن هسته هویج را می توان برای درمان عفونت های پوستی و زخم های باز استفاده کرد. هنگامی که بلعیده می شود، به طور موثری به درمان عفونت های گلو، دهان، روده بزرگ، معده، روده ها و سیستم ادراری کمک می کند. در درمان زخم‌ها، قانقاریا، پسوریازیس، زخم‌ها، بثورات، کربونکول‌ها و سایر مشکلات از این قبیل بسیار مؤثر است. برای درمان عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی از جمله برونشیت استفاده می شود. همچنین در مبارزه با سایر عفونت های ویروسی از جمله آنفولانزا، اوریون، سرفه، سرماخوردگی و سرخک موثر هم است.

بدن را سم زدایی می کند

روغن هسته هویج توانایی سم زدایی خون، بافت ها، ماهیچه ها و اندام های داخلی مانند کبد و کلیه را دارد. بر اساس مطالعه ای با عنوان “فواید تغذیه ای و سلامتی هویج و عصاره دانه آن”، یک مطالعه حیوانی که توسط سینگ و همکاران انجام شد. نشان داد که عصاره روغن دارای خواص محافظتی کبدی و محافظتی قلبی است. می تواند صفرای اضافی ترشح شده از کبد را خنثی کند و در موارد یرقان عفونت ها را درمان کند. سمومی مانند اسید اوریک را از خون، بافت ها، ماهیچه ها و مفاصل دفع می کند و در نتیجه به درمان و کند کردن پیشرفت ادم، آرتریت، نقرس و روماتیسم کمک می کند.

اسنشیال اویل دانه هویج

حل مشکل نفخ با اسنشیال اویل دانه هویج

روغن هسته هویج می تواند . به دفع گازها از روده کمک می کند. احتمالاً آنقدر احساس آرامش و سبکی خواهید داشت که فکر می کنید واقعاً می توانید پرواز کنید!

خواص ادرارآور

روغن هسته هویج طبیعتا ادرار آور است، به این معنی که ادرار را افزایش می دهد. شاید به نظر برسد که هیچ فایده ای از این خاصیت وجود ندارد، اما با تعجب خواهید دید که ادرار به تنهایی می تواند شما را از بسیاری از بیماری ها در امان نگه دارد. هر بار که ادرار می کنید، چربی (تقریباً 4 درصد حجم)، مواد سمی مانند اسید اوریک و صفرا و میکروب هایی که باعث عفونت در سیستم ادراری و غیره می شوند، با ادرار از بدن خارج می شوند. علاوه بر این، فشار خون را کاهش می دهد و کلیه ها را تمیز می کند. همچنین در پاکسازی سنگ کلیه مفید است.

کمک به روند قائدگی با اسنشیال اویل دانه هویج

اسنشیال اویل دانه هویج می تواند روند قاعدگی را آسان تر کند و باعث می شود که درد کمتر و روند قائدگی منظم تر شود. این موضوع به ویژه زمانی که فردی از قاعدگی نامنظم یا انسدادی رنج می برد می تواند مفید باشد.

محرک

همه ما معنی یک محرک را می دانیم و روغن دانه هویج نیز به این شکل عمل می کند. هم گردش خون و هم عملکرد متابولیک را تحریک می کند. همچنین ترشح هورمون ها، آنزیم ها، شیره معده، صفرا و حرکت پریستالتیک روده ها را تحریک می کند و در نتیجه تمام سیستم های آلی را فعال و کارآمد نگه می دارد. همچنین عملکردهای مغز و اعصاب را تحریک می کند، بنابراین شما را هوشیارتر و فعال تر می کند.

از بین بردن کرم های روده با اسنشیال اویل دانه هویج

روغن دانه هویج می تواند به طور خاص، کرم های روده شما را از بین ببرد. می تواند به کودکان کمک کند از شر این مشکل آزار دهنده خلاص شوند که می تواند این مشکل منجر به سوء تغذیه و سایر شرایط مضر شود.

به عنوان تونیک عمل می کند

چیزی که بدن را تقویت می کند قطعا برای آن مفید خواهد بود و روغن هسته هویج قطعا در این دسته قرار می گیرد. بافت ها و ماهیچه ها را تقویت می کند و کارایی آنها را افزایش می دهد. کبد، معده و جریان شیره های گوارشی را تقویت می کند، بنابراین کل سیستم گوارش را به حالت عادی بر می گرداند. همچنین پوست را تقویت می کند و از شل شدن آن یا نشان دادن علائم پیری جلوگیری می کند.

سایر مزایای اسنشیال اویل دانه هویج

این اسانس به دلیل داشتن رایحه ملایم و تسکین دهنده می تواند در تسکین استرس و اضطراب و ایجاد حس طراوت بسیار موثر باشد و به همین دلیل معمولا در رایحه درمانی بسیار استفاده می شود. برای پوست مفید است و آن را از ایجاد چین و چروک محافظت می کند. روغن هسته هویج همچنین دردهای عضلانی را تسکین می دهد، بی اشتهایی را درمان می کند، تولید گلبول های قرمز را افزایش می دهد و بینایی شما را بهبود می بخشد.

کاربرد: می توانید از روغن در پخش کننده آروماتراپی استفاده کنید. اگر قصد استفاده موضعی از آن را دارید، بهتر است آن را با سایر روغن های ضروری و حامل ترکیب کنید. روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن زیتون همگی روغن های حامل خوبی هستند.

هشدار: هیچ خطر شناخته شده ای برای این اسنشیال اویل وجود ندارد، اما زنان باردار باید از آن اجتناب کنند، زیرا تحقیقاتی در مورد اینکه کدام ویژگی ها و ویژگی های محرک به جنین منتقل می شود، انجام نشده است. با توجه به “علم رایحه درمانی: راهنمای متخصصان مراقبت های بهداشتی”، اسنشیال اویل دانه هویج حاوی ترپینن-4-اول است که دارای اثر ادرارآور است. استفاده بیش از حد می تواند باعث تحریک کلیه ها شود. توصیه می شود همیشه قبل از استفاده از روغن های ضروری با پزشک خود مشورت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *