اسنشیال اویل

تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن : چگونه اسنشیال اویل ها بر بدن تاثیر میگذارند؟

تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن

در این مقاله سعی داریم به تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن بپردازیم و معجزات سلامتی آنرا دریابیم.برای این منظور باید با سیستم لیمبیک در مغز آشنا شوید.

سیستم لیمبیک چیست؟

سیستم لیمبیک بخش کوچکی از مغز است که با خاطرات ، احساسات و تحریکات سروکار دارد. سیستم لیمبیک به بخشهای مختلفی تقسیم می شود که به روشهای مختلف کار می کنند. به عنوان مثال ، آمیگدال به ثبت خاطرات و ارتباط آنها با احساسات کمک می کند ، مانند یک روز تفریحی با خانواده و اینکه چگونه شما احساس شادی و رضایت می کنید. شکنج سینگولی مناطق مختلف سیستم لیمبیک را به هم متصل می کند و مسیرهایی را برای انتقال اطلاعات و پیام های مغزی ایجاد می کند.
هیپوتالاموس یکی از مهمترین و وابسته ترین قسمت های سیستم لیمبیک است ، در این قسمت هورمون ها تولید  می شوند. این مواد شیمیایی عملکردهای مهم بدن مانند درصد آب بدن ، چرخه خواب ، دمای بدن و مصرف غذا را کنترل می کنند. سیستم لیمبیک یک ساختار پیچیده در زیر لوب گیجگاهی است و آنرا را به بخش بزرگی از ساختار مغز شما تبدیل می کند. عملکردهای آن می تواند زندگی شما را به طور روزانه تحت تأثیر قرار دهد ، بنابراین مهم است که بدانید بدن شما چگونه کار می کند و تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن چگونه خواهد بود.

چگونه سیستم لیمبیک خود را برای تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن تقویت می کنید؟

سیستم لیمبیک درون مغز شما به کنترل رفتارهای احساسی و واکنش به خاطرات کمک می کند. شما به طور ناخودآگاه هر روز در مورد آنچه انجام می دهید یا می گویید به دلیل تجربه قبلی انتخاب می کنید. اگر می دانید که سیستم لیمبیک شما چگونه کار می کند ، می توانید تشخیص دهید که در حال اتخاذ این تصمیمات هستید.

به عنوان مثال ، اگر استرس زیادی را احساس می کنید ، علت این امر به احتمال زیاد ناشی از خاطره یا تجربه ای است که ممکن است چنین واکنشی را تحریک کرده باشید. قبلاً یکبار بدهکار شدن و بوجود آمدن تعهدات مالی جدید برای شما خاطرات جدیدی در مغز ثبت میکند.اکنون می دانید که این رفتار احساسی از کجا نشأت می گیرد ، می توانید آگاهانه برای بازنویسی این اطلاعات تلاش کنید تا در عوض پاسخ مثبت جدیدی را تحریک کنید.

آگاهی از نحوه عملکرد بدن شما در این روش می تواند به تقویت سیستم لیمبیک شما کمک کند ، احساسات شما را تثبیت کرده و چشم اندازی سالم از زندگی ایجاد کند و تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن خود را افزایش دهید. این یک راه حل سریع آسان نیست و مانند هر چیزی زمان می برد. اما استفاده از مکانیسم های مقابله مانند آروماتراپی یا  رایحه درمانی می تواند به ایجاد پاسخ مثبت جدید به “خاطرات بد” شما کمک کند.

وقتی اسنشیال اویل ها را استنشاق می کنید چه اتفاقی می افتد و چگونه می توان تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن را افزایش داد؟

استنشاق اسنشیال اویل ها  راهی سریع برای رسیدن اسانس  به بدن است. هنگامی که بخارها و بوهای اسانس را تنفس می کنید ، مولکول های اسانس توسط موهای داخل سوراخ بینی که گیرنده دارند جذب می شوند ، سپس این سیگنال ها را به پیاز بویایی در سیستم لیمبیک شما ارسال می کند. مقدار جذب شده به “فراهمی زیستی” اسنشیال اویل ها  بستگی دارد ، از 30 تا 70 درصد در واقع جذب بدن می شود.

اسنشیال اویل ها تا حد زیادی بر هیپوتالاموس و غده هیپوفیز تأثیر می گذارند و  ترشح هورمونها را در بدن تحریک می کنند. بنابراین اگر اسنشیال اویل ها را با خواص محرکی که دارند استنشاق کنیم ، در سیستم لیمبیک واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال اسانس اسطوخودوس می تواند روی خواب شما تأثیر مثبت داشته باشد ، با شل شدن ماهیچه ها و راحت تر خوابیدن ، این تصمیمی است که بدن شما در سیستم لیمبیک پس از استنشاق بخار اسانس اسطوخودوس می گیرد.

تاثیر آروماتراپی بر مغز

وقتی رایحه اسنشیال اویل را استنشاق می کنید ، بدن شما می تواند با انتشار مواد شیمیایی در بدن شما واکنش نشان دهد. به عنوان مثال – سروتونین به افزایش نشاط شما کمک می کند ، اندورفین که با از بین بردن تنش در عضلات به آرامش شما کمک می کند.

دانشمندان در حال حاضر به طور عمیق تری به بررسی تأثیر اسنشیال اویل ها بر سیستم لیمبیک ما و چگونگی استنشاق آنها بر ذهن و بدن شما می پردازند. در اکثر مطالعات اخیر ، دانشمندان در مورد چگونگی تأثیر آنها بر فعالیت مغز و عملکردهای شناختی تحقیق کرده اند و آزمایش کرده اند که آیا بخشی از مغز انسان هنگام استنشاق اسنشیال اویل ها تحریک می شود ، که بر روند تفکر ، رفتار احساسی و خلق و خو تأثیر میگذارد.

آروماتراپی یا رایحه درمانی را بخشی از سبک زندگی تان کنید

تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن

روشهای زیادی وجود دارد که می توانید اسنشیال اویل ها را برای افزایش خلق و خو ، تجربه حس نشاط ، آرامش یا افزایش تمرکز امتحان کنید و همچنین تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که سیستم بویایی بدین صورت است که ما  چگونه با مغز صحبت می کنیم تا خلق و خوی خود را تغییر دهیم. یکی از این روش ها را امتحان کنید تا تاثیرات اسنشیال اویل ها را  بر روی خود ببنید:

مستقیما رایحه اسنشیال اویل ها را از بطری استنشیاق کنید

اسنشیال اویل ها را به صورت موضعی و حتما با رقیق سازی با یک روغن حامل گیاهی مانند جوجوبا استفاده کنید

از رایحه بخار حاصل از اسانس ها در اسانس سوزها بهره مند شوید

اسنشیال اویل ها را در محصولاتی مانند صابون کرم بالم لب و حتی شمع ها به کار ببرید

استفاده از دستگاه پخش کننده یا دیفیوژر

این مهم است که توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد هیچ چیز برای شما مفید نیست ، مغز شما به تنوع نیاز دارد تا یک چیز را از دیگری تشخیص دهد. همیشه بهتر است اسنشیال اویل ها را از منبع معتبر و در دوزهای کوچک یا با روغن حامل استفاده کنید. شما میتوانید در صابون های کرم ها،بالم لب و حتی شمع ها به جای اسانس های شیمیایی از اسنشیال اویل ها استفاده کنید تا از مزایای آروماتراپی آنها نیز بهره مند شوید . اسانس های موجود در این لوازم آرایش و بهداستی باعث می شود که از مزایای سلامتی  آنها بر روی سیستم لیمبیک استفاده کنید. اگر می خواهید تاثیر اسنشیال اویل ها بر بدن خود را بهتر درک کنید ، در این سایت میتوانید  با کاربردهای اسنشیال اویل های مختلف مانند اسطخدوس ، نعناع فلفلی و رزماری و…باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *