اسنشیال اویل

چند اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه

اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه

با شرایط جهانی کنونی ما ، بسیاری از مردم ممکن است احساس ناراحتی ، استرس یا اضطراب داشته باشند. اما راهی برای تقویت روحیه وجود دارد. خود را در وسط باغی تصور کنید ، که با شکوفه های معطر احاطه شده است. تقریباً بلافاصله ، هنگام استشمام بوی تازه و شیرین گلها ، احساس آرامش و شادی می کنید. بعد ، خود را در آشپزخانه تصور کنید ، پرتقال را فشار دهید تا آب میوه تهیه شود. بوی مرکبات نشاط آور  و انرژی بخش است. این مثالها نشان می دهد که چگونه رایحه بر روحیه ما تأثیر می گذارد ، و با استفاده از اسنشیال اویل ها ، تکرار این تجربیات دلپذیر در هر زمان و هر مکان آسان و قابل دستیابی می شود. در ادامه مطلب به چند اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه می پردازیم.

اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه

در ادامه چند اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه معرفی میکنیم.با ما همراه باشید:

1-اسنشیال اویل اسطخدوس

در مطالعات متعدد مشخص شده است که اسطوخودوس یک داروی طبیعی موثر برای کاهش اضطراب و افسردگی ، و بهبود خواب است. اسطوخودوس بدون عوارض جانبی شناخته شده ، که در درمان های معمول برای این شرایط رایج است ، راهی آسان و مطمئن برای آرامش روحیه شما است. برای بهترین نتیجه ، چند قطره اسنشیال اویل اسطخدوس به بالش یا ملحفه های تخت خود اضافه کنید ، یا از یک دستگاه پخش کننده در نزدیکی تخت یا میز خود استفاده کنید.

2-اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه :اسنشیال اویل کندر

کندر  اسانسی رایج در رایحه درمانی است که مزایای سلامتی مختلفی را ارائه می دهد ، از جمله کمک به کاهش استرس و اضطراب ، کاهش درد و افزایش سیستم ایمنی. گفته می شود رایحه گرم و کمی تند آن پیام هایی را به سیستم لیمبیک مغز منتقل می کند و در نتیجه بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد. بهتر است با روغن حامل یا لوسیون استفاده شود .همچنین میتوانید سه تا پنج قطره از اسنشیال اویل کندر را در اسانس سوز ریخته و اجازه دهید رایحه آن در هوا پخش شود.

3-اسنشیال اویل علف لیمو

اسانس علف لیمو دارای رایحه سبک ، تازه و مرکبات است که سبب افزایش حس جوانی و تحریک کننده است ، باعث افزایش الهام و بهبود وضوح ذهنی می شود. با این ویژگیهای عالی ، برای مقابله با رخوت وحشتناک بعدازظهر ایده آل است ، یا قبل از ارائه برای کمک به افزایش اعتماد به نفس و کاهش هرگونه استرس استفاده می شود.شما میتوانید چند قطره از اسنشیال اویل علف لیمو را بر روی پد پنبه ای ریخته و چند بار در روز استشمام کنید.

4-اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه : اسنشیال اویل نعناع فلفلی

اسانشیال اویل نعناع فلفلی به دلیل خواص نشاط آور و انرژی بخش خود مورد علاقه رایحه درمان ها است. نعناع فلفلی ترکیبی از گیاهان نعناع هندی و نعناع آبی (جویباری) است و  به دلیل دارا بودن منتول زیاد ، اثر خنک کنندگی بالایی را ایجاد می کند. از اسنشیال اویل نعناع فلفلی در حمام پا برای تسکین پا های خسته و دردناک یا برای ماساژ دادن خود استفاده کنید. برای تسکین فوری سردرد ، مقداری روغن حامل را با چند قطره اسنشیال اویل رقیق کرده و  مستقیماً روی شقیقه ها بمالید.برای آگاهی از درصد رقیق سازی حتما مقاله راهنمای جامع رقیق سازی را بخوانید.

5-اسنشیال اویل یلانگ یلانگ

اسانس یلانگ یلانگ از درخت یلانگ یلانگ گرمسیری معطر گرفته می شود و یک ترکیب عطری محبوب با رایحه گل است .این اسنشیال اویل به دلیل توانایی در مهار افکار منفی و استرس شناخته می شود. از روغن حامل یا لوسیون برای رقیق سازی استفاده کنید و چند قطره اسنشیال اویل رقیق شده را مستقیماً روی مچ دست ، گردن ، پا و پشت گوش (نقاط ماشه ای) بمالید تا خلق و خو را بهبود بخشیده و احساس تحریک پذیری را کاهش دهید.

6-اسنشیال اویل کاربردی برای افزایش روحیه: اسنشیال اویل چوب صندل

چوب صندل برای کسانی که به دنبال یک اسانس گرم با رایحه چوبی هستند یک انتخاب عالی است. این اسنشیال اویل وضوح و تمرکز ذهنی را افزایش می دهد و استفاده از آن در هنگام مدیتیشن را بسیار مناسب می کند. علاوه بر این ، چوب صندل با تأثیر درمانی قوی بر روی سیستم لیمبیک مغز ، به تعادل احساسات برای افزایش طبیعی خلق و خو کمک می کند. با یک حامل آنرا رقیق سازی کرده و بر روی  کف دست بمالید و با کشیدن دستان خود در اطراف صورت خود را عمیقاً نفس بکشید ، یا به عنوان یک روغن ماساژ برای افزایش آرامش استفاده کنید.

7-اسنشیال اویل ریحان

اسانس ریحان یک رایحه شاداب کننده و نشاط آور است که به عنوان تجدید حیات،افزایش سطوح انرژی و کاهش خستگی مزمن شناخته شده است ، زیرا در تحریک غدد فوق کلیوی کار می کند. برای تقویت حس مثبت می تواندی اسنشیال اویل ریحان را با اسنشیال اویل نعناع فلفلی میکس کرده در یک پخش کننده بریزید .همچنین میتوانید به صورت مستقیم این اسنشیال اویل را استشمام کرده و یا در اسانس سوز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *