شمع های آروماتیک

شمع های آروماتراپی (قسمت دوم)

شمع های آروماتراپی

در قسمت اول مقاله شمع های آؤوماتیک با نحوه ساخت آنها در حالت کلی آشنا شدیم در این مقاله سعی دارم جزییات بیشتری از تولید این شمع های رایحه درمانی در اختیارتون قرار بدم. از آنجا که شمع های آروماتراپی سرشار از اسانس های تقلبی نیستند ، ممکن است آنطور که انتظار دارید معطر نباشند. یا اگر آنها رایحه ای دارند ، ممکن است متوجه شوید که بوی آن به مرور شروع به محو شدن می کند. اما این یک چیز خوب است. در ادامه به شمع های آروماتراپی قسمت دوم می پردازیم.

شمع های تقلبی ممکن است بوی خوبی داشته باشند اما بر ریه ها و قلب شما تأثیر منفی می گذارند . و اگر برای ساخت آنها از موم پارافین و فتیله های فلزی استفاده می کنند ، می توانند مواد سمی مانند فلزات سنگین و فرآورده های نفتی را که باعث ایجاد مواردی مانند سرطان و آسیب به اندام ها می شوند ،از خود آزاد کنند.

خوشبختانه چند روش برای تقویت رایحه و آروماتراپی بیشتر از شمع های شما وجود دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا نحوه انتخاب موم مناسب ، اندازه گیری روغن های خود و ساخت شمع های ارزان قیمت و خوشبو را انتخاب کنید.

نحوه ساخت شمع های آروماتراپی

مانند بسیاری از موارد ، کیفیت شمع های شما بستگی زیادی به کیفیت مواد اولیه شما دارد. بویژه در دنیای اسنشیال اویل ها ، عطر بر اساس مارک و خلوص متفاوت است. بنابراین ، اگر شانس چندانی برای ساخت شمع هایی که بوی خوبی را نمی دهند داشته اید ، ممکن است مواد تشکیل دهنده شما مقصر باشند.

قبل از شروع ساخت شمع ها ، به کیفیت مواد اولیه خود نگاهی بیندازید و موارد زیر را حتما رعایت کنید:

1-موم آهسته سوز را انتخاب کنید

در حالی که ممکن است در مورد آن فکر نکنید ، موم ها بوی متفاوتی دارند. برخی مانند موم زنبور عسل به آرامی می سوزند و بوی ملایمی از خودشان منتشر می کنند. بقیه ، مانند موم پارافین ، ارزان و بدون بو هستند ، اما به سرعت می سوزند.

از آنجایی که اسنشیال اویل ها به طور طبیعی کمتر از رایحه های شیمیایی معطر هستند ، باید مومی را انتخاب کنید که رایحه ها را بیشتر حفظ کرده و به آرامی در هوا پخش می شود.

به همین دلیل توصیه می کنم از موم سویا استفاده کنید.

موم سویا کندتر از موم پارافین می سوزد ، بنابراین رایحه شمع شما بیشتر طول می کشد. و تمیزتر می سوزد و در نتیجه دوده و دود کمتری در هوا ایجاد می شود. نه تنها این ، بلکه موم سویا بوهای طبیعی را بیشتر نگه می دارد و در حالی که شمع می سوزد آنها را به آرامی آزاد می کند ، بنابراین شمع های شما بوی بهتر و طولانی تری می دهند.

2- برای ساخت شمع های آروماتراپی فتیله دیر سوز را انتخاب کنید

موم سویا در حفظ بوی خوب و آزادسازی آن در طول زمان بسیار عالی است. اما خیلی داغ نمی شود.

فتیله های کنف دیرتر از پنبه می سوزند بنابراین با سوختن شمع اسانس بیشتری در هوا پخش می شود. مطمئن شوید که فتیله های کاملاً طبیعی مانند آنها را انتخاب کنید که مرکز فلزی یا روکش پارافین ندارند.

اما اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید و قبلا فتیله ای در دست دارید ، فقط از هر چیزی که دارید استفاده کنید (این کاری است که من کردم). در صورت نیاز می توانید روغن بیشتری به شمع های خود اضافه کنید تا رایحه را تقویت کند.

3- اسنشیال اویل های قوی برای ساخت شمع های آروماتراپی انتخاب کنید

هنگام ساخت شمع های آروماتراپی ، ترجیح شخصی مهم است. اما قدرت اسنشیال اویل های انتخابی  شما نیز مهم  است.

اسنشیال اویل های ملایم ، مانند یلانگ یلانگ و چوب صندل ، برای آروماتراپی عالی هستند ، اما ممکن است در مورد شمع ها رایحه آنها چندان معطر نباشد. در عوض ، اسنشیال اویل هایی را انتخاب کنید که رایحه قوی و قابل توجهی داشته باشند و به مرور زمان از بین نمی روند.

مثلا اسنشیال اویل های

  • پرتقال
  • اکالیپتوس
  • رزماری
  • دارچین
  • کاج

دارای رایحه های ملایم و گلدار نیستند ، اما تضمین می شود که هر زمان که آن را روشن می کنید ، یک بوی خوب می دهد.

با خیال راحت اسنشیال اویل های خود را مخلوط کرده و مطابقت دهید ، مخصوصاً اگر از رایحه ملایم تری استفاده می کنید تا مطمئن شوید شمع شما هنوز بوی ماندگاری خواهد داشت. و اگر بچه یا حیوان خانگی دارید ، همیشه از قبل تحقیق کنید تا مطمئن شوید اسنشیال اویل هایی که استفاده میکنید برای استفاده ایمن هستند یا نه.

شمع های آروماتراپی

4. بیش از آنچه فکر می کنید از اسنشیال اویل استفاده کنید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که هنگام ساخت شمع های آروماتراپی می بینم عدم استفاده از اسنشیال اویل کافی برای بدست آوردن رایحه قابل توجه است. درست است اسنشیال اویل ها ارزان نیستند! اما از آنجایی که بوی قوی آنها مانند رایحه های مصنوعی نیست ، باید با استفاده بیشتر از آنها جبران کنید. برای شروع ، توصیه می کنم:

به ازای هر 4 اونس (حدود 118 سی سی و یا حدود 8 قاشق غذاخوری)موم آب شده 2 قاشق چایخوری اسنشیال اویل بریزید

این نسبت به شما تقریباً 6 درصد رقیق سازی را می دهد ، که گفته می شود مقدار مطلوب شمع های آروماتراپی است – اما در صورت تمایل می توانید مقدار بیشتری از آن را اضافه کنید. اسنشیال اویل بیشتر بوی قوی تری به شما می دهد.

5-اسنشیال اویل ها را در زمان مناسب اضافه کنید

اگر موم بیش از حد داغ باشد ، می تواند ترکیبات فعال موجود در اسنشیال اویل های شما را از بین ببرد و رایحه را خنثی کند. اگر هم بیش از حد ممکن خنک شود ممکن است اسنشیال اویل ها به طور یکنواخت در موم پخش نشوند.

دمای ایده آل برای افزودن روغنهای ضروری 185  درجه فارنهایت و یا 85 درجه سلسیوس است.

موم خود را در یک دیگ دابل بویلر قرار دهید و آن را به آرامی روی حرارت کم ذوب کنید. موم را بردارید و بگذارید روی میز بماند تا تقریباً 185 درجه شود (برای این کار می توانید از دماسنج استفاده کنید).

هنگامی که موم به دمای ایده آل رسید ، روغن های خود را اضافه کرده و موم را در ظرف خود بریزید (همچنین می توانید اسنشیال اویل های خود را پس از ریختن موم در ظرف اضافه کنید – این به خود شما بستگی دارد). بگذارید شمع های آروماتراپی شما قبل از روشن شدن کاملاً خنک شوند.

6-نگذارید عطر شمع از بین رود

وقتی شمع شما کاملاً سفت شد ، توصیه می کنم بین استفاده ها آن را محکم با یک درپوش بپوشانید تا رایحه محو نشود.

اگر لازم است رایحه را تازه کنید ، کافی است شمع را ذوب کرده و اسنشیال اویل بیشتری به آن اضافه کنید. برای این کار کافی است شمع را در فریزر قرار دهید تا موم بیرون بیاید. سپس تمام تکه موم (فتیله و همه) را در یک دیگ بخار دوتایی بریزید و آن را به آرامی ذوب کنید. فتیله را بردارید ، اسنشیال اویل بیشتری اضافه کنید و دوباره در ظرف آن بریزید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *