اسنشیال اویل

اسنشیال اویل پرتقال چیست و چه خواصی به دنبال دارد؟

اسنشیال اویل پرتقال

معمولا برای رفع تشنگی در یک روز گرم و آفتابی و افزایش شادابی از یک یا چند پرتقال آبدار استفاده می شود که می تواند ادامه روز را با طراوت تر کند و البته آب پرتقال ، که معمولا مکمل صبحانه محسوب می شود. اما اسنشیال اویل پرتقال چطور ، آیا تا به حال از آن استفاده کرده اید یا کسی را می شناسید که از آن استفاده کند؟

استنشاق آرام اسنشیال اویل پرتقال یا استفاده از آن بر روی پوست (4 تا 6 قطره با 20 میلی لیتر روغن مخلوط کننده) مزایای زیادی برای شما به همراه دارد ، که می تواند توسط راه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. با اولین استفاده خود از اسنشیال اویل پرتقال از این که می توانید از آن در کارهای روزمره خود استفاده کنید شگفت زده خواهید شد چرا که پوست شما بوی شگفت انگیزی خواهد گرفت.

اسنشیال اویل پرتقال چیست؟

اسنشیال اویل پرتقال یا اسانس پرتقال ، یک روغن مرکباتی است که از میوه درختان پرتقال شیرین استخراج می شود. این درختان که بومی چین هستند به دلیل ترکیب برگهای سبز تیره ، گلهای سفید و البته میوه نارنجی روشن به آسانی قابل تشخیص هستند. اسانس شیرین مورد نظر از پرتقال و پوست آن استخراج می شود که روی گونه Citrus Sinensis درخت پرتقال رشد می کند. اما چندین نوع اسنشیال اویل پرتقال دیگر نیز وجود دارد که شامل اسانس نارنجی تلخ هستند که از پوست میوه درختان Citrus Aurantium به دست می آید.

انواع دیگر اسنشیال اویل پرتقال عبارتند از: روغن نرولی (از گل های Citrus Aurantium) ، روغن پتگرین (از برگ های Citrus Aurantium) ، روغن نارنگی (از Citrus Reticulata Blanco) و روغن ترنج (از Citrus Bergamia Risso و Piot).

بنابراین بسته به نوع درخت پرتقالی که اسانس و یاروغن از آن تهیه شده است و همچنین قسمتی از درخت ، چندین روغن پرتقال مختلف وجود دارد. روغن پرتقال شیرین ، اسانس پرتقال تلخ و روغن نارنگی تنها تعدادی از انواع مختلف اسنشیال اویل پرتقال موجود هستند.

اسنشیال اویل پرتقال چگونه تهیه می شود؟

به طور خاص ، اسنشیال اویل پرتقال از میوه یا پوست یا هر دو قسمت پرتقال با استفاده از روشی به نام پرس سرد تهیه می شود. این فرآیند مخصوص فشار دادن شامل استفاده از فشار برای استخراج ملایم هر قطره روغن از میوه یا پوست پرتقال است. برخی از محصولات همچنین دارای گل و برگ گیاهان پرتقال هم هستند.

مانند تمام اسنشیال اویل ها ، برخی از اسانس های پرتقال حاوی روغن پرتقال خالص هستند. با توجه به ماهیت رقیق نشده این محصولات ، آنها باید با روغن حامل (روغن پرتقال به خوبی با کندر ، سیترونلا و زنجبیل ترکیب می شود) ترکیب شوند تا از تحریکات و واکنش های پوستی جلوگیری شود. همچنین می توانید محصولات حاوی روغن پرتقال را که با سایر روغن های مکمل ترکیب شده اند را هم خریداری کنید.

اکثر اسنشیال اویل پرتقال حاوی روغن می باشد که از میوه ، پوست ، گلها یا برگهای گیاهان پرتقال گرفته شده است. برخی روغن های پرتقال حاوی صد درصد روغن پرتقال خالص هستند در حالی که برخی دیگر می توانند ترکیبی از اسانس های دیگر نیز باشند.

آیا اسنشیال اویل پرتقال برای پوست مفید است؟

آنچنان دور از انتظار نیست که برخی از اسانس ها به دلیل توانایی آنها در مقابله با قرمزی پوست خواص مفیدی داشته باشند. در مورد اسنشیال اویل پرتقال ، مشخص شده است که اسانس پرتقال شیرین دارای قابلیت پاک کنندگی بالایی است.

یک مطالعه در سال 2014 در درمانهای مکمل در پزشکی به این نتیجه رسید که اثرات ضد میکروبی روغن پرتقال ممکن است برای افرادی که دارای لک هستند مفید باشد. این مطالعه بر روی 28 داوطلب متمرکز بود که به چهار گروه تقسیم شدند. به هر یک از این گروه ها ژل موضعی متفاوتی داده شد تا در مدت هشت هفته روی پوست خود مالش دهند. این مطالعه به این نتیجه رسید که هر چهار ژل ، که یکی از آنها ترکیبی از اسانس پرتقال شیرین و ریحان بود ، علائم لک را 43 تا 75 درصد کاهش می دهد.

اسنشیال اویل پرتقال

اسنشیال اویل پرتقال برای چه مواردی استفاده می شود؟

اسنشیال اویل پرتقال به طرق مختلف توسط مردم استفاده می شود تا فقط با استفاده از یک یا دو قطره از این روغن خاص ، مقداری شادابی به زندگی روزمره خود اضافه کنند. به عنوان مثال ، می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

پاک کنندگی

بله ، درست است ، به غیر از بوی شگفت انگیز ، اسنشیال اویل پرتقال یک پاک کننده خانگی بسیار کارآمد به نظر می رسد. در حقیقت ، ممکن است که کل خانه خود را با اسنشیال اویل پرتقال تمیز کنید! برای پاک کردن سطوح: 3 قطره روغن پرتقال را به یک پارچه مرطوب اضافه کنید و سطوحی را که میکروب ها را جذب می کند ، با آن پاک کنید.

برای ایجاد یک اسپری همه منظوره: 10 قطره روغن پرتقال را با 10 قطره اسانس لیمو در یک بطری اسپری بزرگ ترکیب کنید. آن را با سرکه سفید یا آب مقطر پر کنید ، و سپس روی سطوح یا پارچه ها به مقدار زیاد اسپری کنید تا به پاک کنندگی بیشتر خانه شما کمک کند.

حمام کردن با اسنشیال اویل پرتقال

همه ما می دانیم که پرتقال به طرز شگفت انگیزی بوی فوق العاده ای می دهد ، بنابراین حمام با آن می تواند بوی بی نظیری بعد از حمام برای شما به دنبال داشته باشد.

برای استفاده از اسانس پرتقال برای حمام کردن: 5 قطره روغن پرتقال را به آب گرم حمام اضافه کنید و حدود 15 تا 20 دقیقه خود را با آن بشویید.

ماساژ

اسنشیال اویل پرتقال به دلیل خاصیت آرام بخشی و توانایی در تسکین ناراحتی های عضلانی و مفاصل استفاده های زیادی دارد و همچنین مدتهاست که از آن برای رایحه درمانی استفاده می شود.

برای ماساژ آرامش بخش: 3 قطره روغن پرتقال را با روغن حامل ترکیب کنید. روغن را با حرکت دایره ای ملایم بر روی پوست بمالید. به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست ماساژ دهید.

مرطوب کنندگی اسنشیال اویل پرتقال

برای تهیه اسنشیال اویل پرتقال مرطوب کننده : 1 فنجان روغن نارگیل ، 1 فنجان کره و 1 فنجان کاکائو را در یک شیشه بزرگ شیشه ای ترکیب کنید. 30 قطره روغن هسته گریپ فروت و روغن پرتقال وحشی به آن اضافه کنید. ظرف شیشه ای را در یک ظرف متوسط ​​با آب پر کنید. آب را به جوش بیاورید. وقتی مواد داخل شیشه تمام آب شد ، مایع را خوب مخلوط کنید. از روی حرارت بردارید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. صبح و عصر برای تقویت ظاهر پوست استفاده کنید

فواید اسنشیال اویل پرتقال برای سلامتی

به فواید مختلف اسانس پرتقال پرداختیم ، در ادامه به برخی از مزایای اسنشیال اویل پرتقال برای سلامتی خواهیم پرداخت.

درمان اسپاسم

اسپاسم ممکن است منجر به بسیاری از مشکلات تحریک کننده یا جدی از جمله سرفه مداوم ، تشنج ، گرفتگی عضلات و اسهال شود. برای جلوگیری از این عوارض ، اسپاسم باید زود درمان شود یا به طور کامل از آن جلوگیری شود. این کار را می توان با کمک اسنشیال اویل پرتقال انجام داد ، که ممکن است اسپاسم عضلانی و عصبی را تسکین دهد.

اثر آرام بخشی اسنشیال اویل پرتقال

وقتی بعد از یک روز سخت در محیط کار خود نیاز به استراحت دارید یا از التهاب رنج می برید ، به دنبال یک آرامبخش طبیعی باشید. داروهای آرامبخش مصنوعی یا داروهای موجود در بازار بیشتر ممکن است آرام بخش بر اساس مواد مخدر یا سایر اشکال مصنوعی باشند. این نوع از داروها در دراز مدت ممکن است به قلب و اندام های داخلی مختلف آسیب زیادی وارد کنند. شاید استفاده از آرام بخش طبیعی مانند اسنشیال اویل پرتقال انتخاب بسیار بهتری باشد. اسنشیال اویل پرتقال ممکن است اضطراب ، عصبانیت ، افسردگی و برخی التهابات بدن را کاهش دهد

خواص آفرودیزیاک

اسانس پرتقال ممکن است دارای خواص آفرودیزیاک ملایم باشد. استفاده منظم ممکن است مشکلاتی مانند سردی ، مشکلات نعوظ ، ناتوانی جنسی ، از دست دادن علاقه به رابطه جنسی و کاهش میل جنسی را درمان کند.

تسکین التهاب با اسنشیال اویل پرتقال

اسنشیال اویل پرتقال ممکن است تسکین سریع و موثری از التهاب اعم از داخلی یا خارجی ایجاد کند. صرف نظر از دلیل ، مصرف بیش از حد ادویه جات ، تب ، عفونت ، عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها ، گاز و مصرف مواد سمی یا مواد مخدر ، اسانس پرتقال ممکن است تحریک و درد ناشی از دلایل را کاهش دهد.

خواص دارویی برای مشکلات مختلف

اسنشیال اویل پرتقال ممکن است باعث تنظیم ترشح غدد از جمله برون ریز و غدد درون ریز شود. بنابراین ، اغلب می تواند برای تنظیم قاعدگی و شیردهی و ترشح آب گوارش ، صفرا ، هورمون ها و آنزیم ها مورد استفاده قرار گیرد.

اسنشیال اویل پرتقال

جلوگیری از عفونت ها

هر جا که بریدگی یا سایش وجود داشته باشد ، همیشه احتمال عفونی شدن زخم در اثر عفونت باکتریایی وجود دارد. این موضوع می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است احتمال عفونت آن توسط میکروب کزاز باقی بماند. اسنشیال اویل پرتقال می تواند به افراد در جلوگیری از عفونت های قارچی سپتیک و کزاز کمک کند زیرا آنها می توانند رشد میکروبی را مهار کرده و زخم ها را ضد عفونی کنند.

درمان افسردگی با اسنشیال اویل پرتقال

بوی بسیار شگفت انگیز اسانس پرتقال ممکن است شما را به یاد لحظات خوشی بیندازد و افکار خوشایندی را برای شما تداعی کند. به همین دلیل است که ممکن است از این روغن در رایحه درمانی استفاده شود. اسنشیال اویل پرتقال می تواند یک احساس شادی ، آرامش ایجاد کند و به عنوان یک تقویت کننده خلق و خو عمل می کند ، که ممکن است برای افرادی که از افسردگی یا اضطراب مزمن رنج می برند بسیار مناسب باشد. تحقیقات منتشر شده در مجله Advanced Biomedical Research نشان می دهد که اسانس طبیعی پرتقال ممکن است به کاهش ضربان قلب و کورتیزول بزاقی که هنگام اضطراب ترشح می شود ، کمک کند.

مطالعه ای که در نشست سالانه انجمن فیزیولوژی آمریکا در جریان کنفرانس زیست شناسی تجربی 2017 ، که در شیکاگو برگزار شد ، نشان داده شد ، ممکن است اثر اسانس پرتقال را در مدیریت اختلال استرس پس از سانحه در موش ها نشان دهد.

سلامتی بیشتر کلیه ها

اسنشیال اویل پرتقال ممکن است باعث دفع ادرار بیشتر شود که می تواند سمومی مانند اسید اوریک ، صفرا ، نمک های اضافی ، آلاینده ها و آب اضافی در ادرار را از بین ببرد. ادرار کردن ممکن است اشتها را افزایش داده و باعث هضم بهتر غذا شود. ممکن است در از بین بردن چربی ها نقش داشته باشد ، که می تواند برای قلب نیز مفید باشد.

افزایش ایمنی بدن با اسنشیال اویل پرتقال

رابطه یک تونیک با بدن ممکن است کاملاً شبیه تعمیرات اساسی و سرویس خودرو باشد. یک تونیک ممکن است هر سیستمی را که در سراسر بدن عمل می کند ، تقویت کرده ، سیستم متابولیک را در شکل مناسب حفظ کرده و ایمنی را تقویت کند.

خواص مهار کنندگی

اسنشیال اویل پرتقال ممکن است به حذف گازهای اضافی از روده کمک کند. گاز در روده ها شکل می گیرد و به سمت بالا حرکت می کند و ممکن است منجر به درد قفسه سینه ، سوء هاضمه و ناراحتی شود.

همچنین گازهای اضافی می توانند باعث افزایش فشار خون شوند ، بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارند و باعث معده درد شدید شوند.اسنشیال اویل پرتقال ممکن است با بسیاری از این مشکلات مقابله کند ، زیرا می تواند عضلات شکم و مقعد را شل کرده و در نتیجه گاز را خارج کند. علاوه بر این ، ممکن است اجازه ندهد گاز اضافی ایجاد شود.

بهبود عملکرد شناختی با اسنشیال اویل پرتقال

یک مطالعه نشان می دهد که رایحه درمانی با استفاده از روغن پرتقال ممکن است به بهبود عملکرد شناختی ، به ویژه در بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کند.

چگونه از اسنشیال اویل پرتقال استفاده کنیم؟

  • تقویت کننده انرژی: 1-2 قطره اسنشیال اویل پرتقال را به همراه مقدار مساوی اسانس نعناع در کف دست خود قرار دهید. کف دست ها را به هم بمالید و عمیق نفس بکشید. برای تقویت قوی تر ، کف دست های خود را به پشت گردن بمالید!
  • پوست + مو: روغن ضروری پرتقال شیرین ضد عفونی کننده و ضد التهاب است که این روغن را به یک افزودنی ایده آل برای روتین پوست و مو تبدیل می کند. شناخته شده برای افزایش توانایی جذب ویتامین C ، تولید کلاژن و جریان خون ، که همه آنها برای ضد پیری ضروری هستند.
  • حمام: برای کاهش استرس ناشی از اختلال عاطفی فصلی ، افسردگی و سندرم پیش از قاعدگی ، 8 تا 10 قطره اسانس پرتقال را در آب حمام اضافه کنید.
  • لباس های شسته شده: چند قطره روغن پرتقال را روی توپ های خشک کن پشمی یا قبل از افزودن به خشک کن روی یک دستمال تمیز بگذارید. بوی شگفت انگیز پرتقال باعث می شود لباس ها و ملافه های شما بدون استفاده از عطرهای مصنوعی بوی بسیار خوبی بدهند.
  • تمیزکننده حمام خانگی: برای جلوگیری از بقایای مواد شیمیایی که با اسکراب وان معمولی همراه است ، به جای آن ها از اسنشیال اویل پرتقال استفاده کنید. 1 فنجان جوش شیرین ، 1/4 فنجان صابون کاستیل ، 1 TBLS پراکسید هیدروژن و 10 تا 15 قطره اسانس پرتقال را مخلوط کنید.
  • خوشبو کننده هوا DIY: 3/4 فنجان آب ، الکل یا عصاره وانیل واقعی و 10 قطره اسانس پرتقال را با هم مخلوط کنید. مخلوط کرده و در یک بطری اسپری شیشه ای نگهداری کنید.
  • روغن ماساژ: چند قطره اسانس پرتقال را در یک روغن حامل مخلوط کنید تا رایحه ای آرامش بخش ایجاد شود. این امر به ویژه هنگامی که برای تسکین گرفتگی ها به شکم اعمال می شود ، موثر است.

ایمنی و عوارض جانبی

هرگونه اسانس در صورت استفاده موضعی می تواند واکنش پوستی ایجاد کند. اگر نگران واکنش احتمالی هستید ، کمی اسنشیال اویل پرتقال رقیق شده را در قسمت داخلی آرنج خود قبل از استفاده در مناطق بزرگتر آزمایش کنید.

از استفاده از اسانس نارنجی قدیمی یا اکسید شده خودداری کنید که می تواند باعث حساسیت پوستی شود. این یک نوع واکنش آلرژیک است که ممکن است پس از یک بار استفاده قابل توجه نباشد ، اما بعد از چند بار استفاده از آن می تواند واکنش های شدیدی ایجاد کند. برخی از اسانس های مرکبات فوتوتوکسیک هستند. این بدان معناست که اگر از آنها برای پوست خود استفاده کنید و سپس در معرض نور آفتاب قرار بگیرید ، می توانند واکنش پوستی دردناکی ایجاد کنند.

روغن ضروری پرتقال خطر کمتری از سمیت ناشی از نور دارد ، اما اگر قصد دارید بعد از استفاده از آن روی پوست خود بیرون بروید ، باید همچنان احتیاط کنید.

مانند سایر روغن های ضروری ، هنگام استفاده از روغن ضروری پرتقال موارد زیر را رعایت کنید:

  • روغن ضروری رقیق نشده را به پوست خود نزنید.
  • روغن را از چشم خود دور کنید.
  • روغن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  • اگر از روغن برای رایحه درمانی استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که فضایی که در آن هستید به خوبی تهویه شود. اگر باردار هستید ، شیرده هستید یا داروهای تجویزی مصرف می کنید ، قبل از استفاده از اسنشیال اویل پرتقال با پزشک خود مشورت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *