اسنشیال اویل

اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه: اسنشیال اویل های مناسب برای پوست چرب و آکنه دار

روغن های طبیعی و اسنشیال اویل ها می توانند نجات دهنده پوست شما باشند در حالی که از جوش های پوستی یا آکنه رنج می برید. مانند بسیاری از محصولات سنتی ضد آکنه ، بسیاری از آنها حاوی ترکیبات ضد التهابی ، ضد باکتری و تسکین دهنده هستند. اما برخلاف برخی از ضد لکه های محبوب ، روغن ها همچنین دارای ویتامین ها ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها هستند تا باعث التیام ، محافظت و آبرسانی پوست آسیب دیده شوند.آنها نه منافذ پوستی شما را مسدود می  کنند و نه باعث می شوند حتی چربی طبیعی پوست از بین برود. در ادامه به اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه می پردازیم.

اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه
اسنشیال اویل های ضد آکنه

بسیاری از افراد با استفاده از محصولات تهاجمی و قوی كه تمام چربی پوست را از بین می برد و این باعث می شود پوست با تولید حتی بیشتر چربی ، كاهش چربی بیش از حد را جبران كند و این خود باعث بدتر شدن بافت پوست می شود.

روش معمول برای درمان پوست چرب ، مواد قابضی  هستند  که بیش از حد پوست شما را خشک می کند ، صابون ها نیز همان کار را می کنند و رطوبت طبیعی پوست را میگیرند.

هنگاهی که پوست شما پرب است بیش از حد سیبوم(چربی) تولید می شود و باعث انسداد منافذ پوست خواهد شد که در پی آن جوش‌های سر سیاه و سر سفید روی پوست ظاهر می‌شود، منافذ پوست باز شده و پوست چرب و براق به نظر می‌رسد.

اسنشیال اویل ها و برخی روغن ها به این موضوع کمک میکنند و علاوه بر اینکه از تولید سبوم اضافه جلوگیری می کنند رطوبت پوست را نیز حفظ می کنند.

استفاده از اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه

  افرادی که دارای پوست مستعد آکنه هستند دارای غدد چربی بیش از حد فعال و تولید روغن اضافی هستند. این غدد در زیر پوست یافت می شوند و ماده روغنی به نام سبوم تولید می کنند. سبوم به طور طبیعی مو و پوست شما را مرطوب می کند ، اما وقتی سلول های پوست سریع  دوره turn over را طی نکنند ، می توانند در فولیکول های مو گیر کنند و باعث آکنه شوند. آکنه نوعی بیماری پوستی است که در صورت گرفتگی فولیکول های مو در اثر سبوم ، رشد بیش از حد باکتری ها و سلول های مرده پوست ایجاد می شود. ظاهر آکنه با تورم پوست متورم ، برجستگی های قرمز ، جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید و / یا جوش ها و جوش های چرکی (معروف به پاستچول) است.

فقط نوجوانان یا زنان که اختلال هورمونی دارند ،دچار آکنه نمی شوند بلکه افراد در هر زمینه و سنی میتوانند دچار آن شوند. جوش و آکنه می تواند ناشی از تغییرات آب و هوایی ، آلرژی ، استرس ، کمبود خواب وغذاهای شور،چرب و حتی حساسیت های غذایی باشد. داروهای معمول بدون نسخه (OTC) به صورت ژل یا لوسیون است که اغلب حاوی پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک به عنوان مواد موثره است. مسئله بسیاری از درمان های آکنه OTC این است که آنها اغلب حاوی مواد شیمیایی قوی دیگری هستند که می توانند پوست را بیش از حد خشک کرده و پوست حساس را تحریک کنند.اسنشیال اویل ها ،هنگامی که با دقت استفاده می شود یک گزینه طبیعی و جایگزین محصولات مملو از مواد شیمیایی با عوارض جانبی را ارائه می دهند.

ترکیبات فعال موجود در بسیاری از اسنشیال اویل ها دارای  خواص خاصی برای درمان آکنه ارائه دهند:

 خواص ضد باکتریایی – از آنجا که یکی از دلایل اصلی آکنه ، وجود باکتری های اضافی در فولیکول های مو و منافذ اسنشیال اویل ها است ، می تواند به از بین بردن باکتری ها برای جلوگیری از آینده کمک کند.

خواص ضد التهابی –  بسیاری از اسنشیال اویل ها اثرات قوی دارند که به کاهش التهاب ، قرمزی و تورم پوست کمک می کند.

خواص ضد قارچ -اسنشیال اویل ها می تواند به از بین بردن قارچ های پوستی آکنه ساز کمک کند.

ضد عفونی کننده – اسنشیال اویل ها به منظور جلوگیری از التهاب بیشتر یا عفونت احتمالی ، به تمیز نگه داشتن پوست ، فولیکول های مو و منافذ کمک می کند.

خواص ضد میکروبی – اسنشیال اویل ها کمک می کنند تا پوست از هرگونه میکروب تحریک کننده جلوگیری کند.

خواص ترمیم زخم -اسنشیال اویل ها با کمک به بهبود بافت طبیعی پوست ، جای زخم های آکنه را کاهش می دهد.

اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه: روغن ها و اسنشیال اویل هایی که برای پوست چرب و آکنه دار مناسب هستند:

1-روغن جوجوبا

روغن جوجوبا بسیار سبک و نزدیکترین ساختار مولکولی به سبوم طبیعی پوست خودمان است.این روغن حامل مناسب پوستهای چرب است. روغن جوجوبا پوست را فریب می دهد تا تولید بیش از حد سبوم پوست را متوقف کند. اسنشیال اویل ها نمی توانند به لایه های عمیق پوست نفوذ کنند بنابراین باید همیشه در روغن حامل مانند جوجوبا وجود داشته باشد.

2-اسنشیال اویل  آلوئه ورا

اسنشیال اویل آلوئه ورا باعث بهبودی و آرامش پوست می شود ، همچنین باعث کاهش قرمزی و التهاب و خنک شدن پوست می شود. ویتامین C ،ویتامین E ، ویتامینB ، آلانتوئین ، مواد معدنی ، پروتئین ها ، اسیدهای آمینه و بتاکاروتن موجود در اسنشیال اویل آلوئه ورا می تواند به طور فعال پوست را ترمیم کند.

3-اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه : اسنشیال اویل شمعدانی

اسانس شمعدانی به تنظیم تولید سبوم پوست کمک می کند ، بنابراین برای انواع پوست چرب مناسب است.

همچنین پوست را سفت می کند و گردش خون را بهبود می بخشد توزیع ملانین در پوست را تقویت میکند ، به بهبود جای آکنه کمک می کند  و همچنین بوی بسیار خوبی دارد. اسنشیال اویل شمعدانی برای رفع ترک‌های پوستی و رفع جای زخم و آکنه مناسب است. این اسانس سرشار از مواد معدنی و کلاژن ساز برای جوانی پوست است و به شما کمک میکند جای زخم ها و نقاط تیره  و لک پوست را کمرنگ کنید.

4-اسنشیال اویل درخت چای

(Melaleuca alternifolia)

درخت چای  یکی از بهترین اسنشیال اویل ها برای آکنه و پوست مستعد لکه شناخته شده است. این اسانس دارای رایحه ای تازه ، ضد عفونی کننده پوست است.به دلیل توانایی مبارزه با هر سه نوع ارگانیسم های عفونی (باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها) و توانایی پاک کنندگی ، مشهور است. برای بسیاری از بیماری های پوستی از جمله آکنه و پوست چرب و جلوگیری از بوی بد مفید است.

5-اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه : اسنشیال اویل یلانگ یلانگ

این اسنشیال اویل به پوست کمک می کند تا در هنگام مبارزه با آکنه رطوبت خود را حفظ کند.” تولید سبوم را متعادل می کند و لکه ها را آرام می کند ، اما خطوط ظریف را نرم می کند و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. ایده آل برای کسانی که پوست مختلط یا آکنه بزرگسالان دارند.

6- اسنشیال اویل گریپ فروت

اسانس گریپ فروت دارای رایحه مرکبات ، انرژی دهنده و نشاط آور است. به طور سنتی از آن به عنوان کمک به مبارزه با خستگی استفاده می شود. گریپ فروت قابض ، و یک روغن ضد التهاب ، ضد باکتری قدرتمند است. سرشار از ویتامین C طبیعی است و همین امر آن را به یک روغن اسانسی عالی برای آکنه و پوست مستعد لک تبدیل می کند.اسنشیال اویل گریپ فروت مخصوصاً برای کسانی است که دچار لک شده اند و اولین علائم پیری را مشاهده می کنند،بسیار مناسب است.

7-اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه: اسنشیال اویل رزماری

اسنشیال اویل رزماری رایحه ای قوی ، تیز و طراوت نعناع  را دارد. عملکرد دوگانه آن ، احساس گرم شدن و خنکی ، برای تسکین التهاب پوست مفید است. رزماری محرک و احیا کننده است ، به پاکسازی ذهن و تقویت بدن کمک می کند. برای تقویت گردش خون و تسکین دردهای عمومی مفید است. رزماری یکی از بهترین روغنهای اسانسی برای آکنه و پوست مستعد لک است که به دلیل استفاده در مراقبت از مو ، مزایای تقویت کننده پوست و بهبود گردش خون شناخته می شود.

8-اسنشیال اویل  اسطوخودوس

(Lavandula angustifolia) 

اسانس اسطوخودوس رایحه ای گلی و تازه با پایه  چوبی دارد. گفته می شود که برای انواع پوست به ویژه بالای 35 سال مفید است. اسطوخودوس باعث تغییر سلول سالم می شود و دارای خواص ضد التهابی است. اسطوخودوس می تواند برای کاهش ظاهر زخم ها و بهبود اگزما ، پسوریازیس و پوست مستعد لک مفید باشد. همچنین به عنوان یک آرامبخش و ضد افسردگی مشهور است ، که استرس را کاهش می دهد و باعث نوسازی پوست می شود.

9-اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه: اسنشیال اویل نعناع هندی (پاچولی)

پاچولی دارای رایحه ای گرم و میوه ای است برای سیستم عصبی بسیار تسکین دهنده است و به تسکین علائم افسردگی و استرس کمک کند. پچولی به عنوان بازسازی کننده بافت پوست شناخته می شود . این اسنشیال اویل ضد التهاب ، ضدعفونی کننده و قابض است. بنابراین به شما کمک می کند منافذ پوست را باز کنید ، باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرید و لکه های ملتهب و ملتهب را آرام کنید.

10- اسنشیال اویل نعناع فلفلی

(Mentha piperita)

خواص ضد باکتری خاصیت ضد التهابی ضد عفونی کننده خاصیت ضد مانند  یک ماده بی حس کننده موضعی است که می تواند به دلیل ایجاد زخم های باز و التهاب پوست به کاهش هرگونه ناراحتی کمک کند. ترکیب اصلی فعال آن ، منتول ، یک احساس خنک کننده ایجاد می کند که بسیاری از مبتلایان به آکنه را تسکین می دهد. همچنین تولید سبوم پوست را تنظیم می کند که باعث می شود انتخاب خوبی برای انواع پوست چرب باشد.

11-اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه : اسنشیال اویل مریم گلی کبیر

(Salvia sclarea) 

 خواص ضد باکتری خاصیت ضد التهابی ضد عفونی کننده ضد میکروبی خواص ترمیم زخم

اسنشیال اویل  مریم گلی سرشار از لینال استات است که علاوه بر خواص ضد التهاب به کاهش تولید سبوم در پوست نیز کمک می کند. این امر باعث می شود که مریم گلی مخصوص انواع پوست چرب موثر باشد. مطالعه ای که در سال 2015 نشان داد اسنشیال اویل مریم گلی کبیر در درمان عفونت های پوستی و زخم ها موثر است. همچنین مشخص شد که این اسنشال اویل به ویژه در برابر سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند استافیلوکوکوس اورئوس فعال است.

12- اسنشیال اویل کندر

(Boswellia carterii)

خواص ضد باکتری خاصیت ضد التهابی ضد عفونی کننده خواص ضد میکروبی خاصیت ترمیم زخم و کاهش زخم

اسانس کندر یک داروی قوی التهاب شناخته شده است که بافت پوست را بهبود می بخشد.

اسنشیال اویل کندر می تواند به جلوگیری و خنثی سازی جای زخم کمک کند.

کندر به پیر شدن پوست نیز کمک می کند ، زیرا می تواند تولید سلول های جدید پوست را تسریع کند و در عین حال باعث کاهش لکه های تیره و چین و چروک شود.

اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه: نحوه استفاده از اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و مراقبت از پوست

هرگز آنها را مستقیماً بدون رقیق سازی بر روی پوست قرار ندهید! این مورد به ویژه در صورت وجود زخم باز روی پوست بسیار مهم است.

شما می توانید اسنشیال اویل ها را با روغن های حامل رقیق کنید.

 روغن های حامل زیر را میتوانید برای رقیق سازی استفاده کنید:

 روغن رزهیپ

 روغن جوجوبا

روغن دانه هندوانه

بهتر است قبل از استفاده از صورت ، روی بازو تست پچ انجام دهید. 24-48 ساعت صبر کنید و اگر واکنشی مشاهده نشد با احتیاط استفاده از روغن را ادامه دهید. در صورت بروز هرگونه واکنش جانبی یا ناراحتی ، مصرف آن را قطع کنید.

1-ترکیب ضد آکنه شماره یک

ترکیب ماده قابض با کاهش تولید چربی اضافی ، کوچک شدن منافذ ، از بین بردن منافذ پوست و پاکسازی پوست به پوست چرب و مستعد آکنه کمک می کند.

یک بطری شیشه ای تیره به اندازه متوسط برای نگهداری (ترجیحا با سری اسپری)

¼ فنجان آب مقطر

 ¼ فنجان روغن جوجوبا

 ¼ فنجان سرکه سیب

 1 فنجان ژل آلوئه ورا

 7 قطره اسنشیال اویل اسطوخودوس

 7 قطره اسنشیال اویل درخت چای

 7 قطره اسنشیال اویل کندر

 3 قطره اسنشیال اویل مریم گلی کبیر

 3 قطره اسنشیال اویل لیمو

 همه مواد را با هم مخلوط کرده و در بطری قرار دهید. در مکانی خشک و خنک و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود. بعد از شستشوی صورت / شوینده خود را اعمال کنید. از یک پنبه استفاده کنید و سخاوتمندانه به کل صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید کاملا خشک شود. بعد از آن ، سرم و مرطوب کننده خود را استفاده کنید. در صورت بروز واکنش نامطلوب ، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید

2-اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه: ترکیب ضد آکنه شماره دو

 این راه حل برای هدف قرار دادن لکه های خاص بدون مواد شیمیایی قوی یا بالقوه مضر موجود در بسیاری از محصولات بدون نسخه است. این فرمولاسیون می تواند سبب خشکی پوست شود ، بنابراین مطمئن شوید که پس از هر بار استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید.

روغن نارگیل و روغن رزهیپ بسیار مغذی هستند و گزینه های عالی مرطوب کننده طبیعی برای پوست مستعد آکنه د ارهستند.

 در صورت بروز واکنش نامطلوب ، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید.

آنچه نیاز دارید: یک ظرف شیشه ای تیره کوچک با درپوش

 1 قاشق غذاخوری اسید سالیسیلیک

 2 قطره اسنشیال اویل درخت چای

 2 قطره اسنشیال اویل مریم گلی

 ¼ قاشق چای خوری پودر زغال چوب فعال

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و درون ظرف قرار دهید. صورت خود را تمیز و خشک کنید. روزی دو بار به هر منطقه آسیب دیده و لکه دار بزنید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. (هرچه مدت بیشتری روی پوست بگذارید ، بهتر می تواند به لایه های پوست نفوذ کند تا از بهبود آن حمایت کند.)

آن را در یخچال بگذارید.

 در صورت بروز واکنش نامطلوب ، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید.

3-اسنشیال اویل ها برای درمان آکنه و لکه: ترکیب ضدآکنه شماره سه

این محلول برای کاهش اسکار ناشی از آکنه است.

 دو بار در روز از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 آنچه شما نیاز دارید: 2 قاشق غذاخوری عسل وحشی

 ½ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا

 2 قطره اسنشیال اویل درخت چای

 2 قطره اسنشیال اویل کندر

 2 قطره اسنشیال اویل اسطوخودوس

 صورت خود را تمیز کرده و کاملا خشک کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و سخاوتمندانه این مخلوط را به صورت خود بمالید. اجازه دهید حداقل 30 دقیقه بماند هرچند هرچه طولانی تر ، بهتر است.

صورت خود را با آب گرم بشویید. در صورت بروز واکنش نامطلوب ، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *