اسنشیال اویل

اسنشیال اویل نعنا فلفلی

اسانشیال اویل نعنا فلفلی

در این مقاله سعی داریم خواص اسنشیال اویل نعنا فلفلی برای پوست و مو را به طور کامل شرح دهیم. قوی ترین انواع این روغن با استفاده از تکنیک های مدرن تقطیر ساخته می شود و به آنها روغنهای اسانسی(essential oil)  اسنشیال اویل می گویند.اسانس نعناع فلفلی متداول ترین نوع روغن نعناع است که می تواند برای اهداف بهداشتی ، زیبایی و تمیزکردن پوست و رویش مجدد مو استفاده شود. در ادامه به اسانشیال اویل نعنا فلفلی می پردازیم.

نعناع فلفلی حاوی ترکیبی به نام منتول(Menthol) است. منتول مسئول بسیاری از فواید روغن نعناع است. منتول همچنین نعناع را طعم ، بو و احساس خنک شدن می بخشد.به همین دلیل از آن در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی از جمله صابون و شامپو گیاهی استفاده میکنند.

اسانشیال اویل نعنا فلفلی
نعنا فلفلی

فواید اسانشیال اویل نعناع فلفلی را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

ضد میکروبی

حشره کش و آفت کش

تسکین دهنده

اتساع عروق (و انقباض عروق)

ضد التهاب

فواید اسانشیال اویل نعنا فلفلی برای پوست

در صورت استفاده صحیح از اسنشیال اویل نعناع می تواند یک محافظ واقعی پوست باشد. به طور طبیعی پوست را تمیز می کند و دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد باکتری است. این ماده دارای اثر خنک کننده است و تحریک و التهاب ناشی از آکنه را تسکین می دهد.

اسانشیال اویل نعنا فلفلی
خواص اسنشیال اویل نعنا فلفلی برای پوست

به دلیل خواص ضد میکروبی ، اسنشیال اویل نعناع فلفلی می تواند به کاهش سطح آکنه های باکتری روی پوست کمک کند تا به درمان جوش ها کمک کند ، اما شما نباید از آن به تنهایی استفاده کنید بلکه باید با روغن های حامل دیگر مانند نارگیل آن را رقیق کنید.به این صورت که چهار تا پنج قطره روغن نعنا فلفلی را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا آلوورا رقیق کنید.همین مقدار کم از روغن نعنا  در روغن حامل کافی است تا اثرات خود را بگذارد.

روغن نعناع از حدود 30-50 درصد منتول تشکیل شده است – که باعث احساس خنک شدن آن می شود – و باید کم مصرف شود.مانند بسیاری از اسنشیال اویل ها ، این ماده می تواند باعث تحریک پوست شود ، بنابراین هنگام استفاده از محصولات حاوی روغن نعناع باید مراقب باشید

با تعیین چگونگی تحمل پوست توسط روغن ، هر چند روز یکبار از روغن استفاده کنید و در صورت بروز قرمزی ، سوزش ، سوزش یا لایه برداری ، بلافاصله مصرف آن را متوقف کنید

یکی از بهترین فواید اسنشیال اویل نعناع توانایی پاک سازی و جوان سازی پوست است. چهار تا پنج قطره روغن نعناع را با یک قاشق غذاخوری نمک سنگ خوب هیمالیا و دو قاشق غذاخوری روغن tamanu یا روغن زیتون  ترکیب کنید تا یک اسکراب صورت و طبیعی ترمیم کننده صورت باشد. قبل از استفاده از آن روی پوست باید احتیاط شود. اطمینان حاصل کنید که روغن نعناع بسیار رقیق شده است تا از ایجاد واکنش های پوستی و سوزش جلوگیری شود.

اسانشیال اویل نعنا فلفلی برای مو

اسنشیال اویل نعناع برای مو و پوست سر شما بسیار مفید است. به خشکی یا خارش کمک می کند و به شوره کمک می کند زیرا دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهاب است. همچنین به تقویت ریشه مو کمک می کند که به ریزش مو کمک می کند.

این روغن همچنین می تواند با تحریک فولیکول های مو و افزایش گردش خون ، رشد مو را تقویت کند و بوی قوی منتول آن نیز برای درمان شپش موثر است(باعث خفگی آنها می شود).

قرار دادن مستقیم روغن نعناع روی پوست سر ممکن است خیلی شدید باشد ، بنابراین بهتر است چند قطره در شامپوی خود بریزید و یا روغن نعناع مخلوط با روغن نارگیل یا روغن آووکادو را رقیق کنید

اسانشیال اویل نعنا فلفلی
خواص بینظیر اسنشیال اویل نعنا فلفلی برای مو

چرا از روغن نعناع روی مو استفاده کنیم؟

برخی از افراد از روغن نعناع به عنوان بخشی از رژیم زیبایی و مراقبت از مو استفاده می کنند. رایحه آن مطبوع و دلپذیر است و در شامپوها ، کرم های پوستی و سایر محصولات یافت می شود.

اگرچه روغن نعناع ممکن است به دلیل برخی از مزایای مراقبت از پوست شناخته شود ، اما برای مو و پوست سر شما نیز مفید است. این روغن  به خشکی ، خارش یا سایر مشکلات پوست سر کمک کند

برخی افراد از این روغن به عنوان دارویی برای ریزش مو استفاده کرده اند. به دلیل اینکه منتول موجود در اسنشیال اویل نعناع با خاصیت فشرده کننده  و گشادکننده های عروق خود جریان خون را بهبود می بخشد. در بسیاری از موارد (مانند طاسی زنان یا مردان) ، ریزش مو به دلیل کاهش جریان خون در فولیکول های مو اتفاق می افتد. افزایش گردش خون با یک گشادکننده عروق مانند نعناع فلفلی می تواند به طور بالقوه رشد مو را بهبود بخشد و از ریزش مو جلوگیری کند.

منتول نعناع فلفلی بوی خوش و مزه ای بر روی پوست و پوست سر ایجاد می کند. شما می توانید با افزودن اسانس به محصولات زیبایی خود از این فواید بهره مند شوید

چگونه از روغن نعناع برای ریزش مو استفاده می کنید؟

به چند روش می توانید از روغن نعناع روی موهای خود استفاده کنید تا از ریزش مو جلوگیری کنید.

یکی از آنها ماساژ مستقیم پوست سر است. دو قطره روغن به حدود یک قاشق غذاخوری روغن ماساژ پوست سر مورد علاقه خود اضافه کنید. اگر روغن ماساژ پوست سر ندارید ، می توانید از یک روغن خانگی ساده مانند روغن نارگیل ، جوجوبا یا شی باتر استفاده کنید.

روغن را در پوست سر خود ماساژ دهید. ممکن است احساس سوزن سوزش داشته باشید. به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر بگذارید و سپس موهای خود را با شامپو بشویید. اگر احساس منتول برای شما خیلی شدید شد ، روغن های دیگری به آن اضافه کنید تا اثر را متعادل کند یا پوست سر خود را بلافاصله با شامپو بشویید.

همچنین می توانید روغن نعناع را مستقیم داخل بطری های شامپو و نرم کننده خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که زیاد اضافه نکنید. حدود پنج قطره در هر اونس شامپو یا نرم کننده(حدود 30 سی سی ) توصیه می شود. به همین سادگی  از شامپو و نرم کننده خود با اسانس نعناع استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

توجه داشته باشید که محصولات با رایحه نعناع فلفلی نتایج مشابهی نخواهند داشت. این محصولات احتمالاً حاوی روغن اساسی نیستند. روغنهای اساسی نعناع فلفلی تقطیر می شوند تا حاوی بالاترین سطح ممکن از منتول باشند. در بیشتر محصولات دیگر منتول به اندازه کافی برای داشتن مزایای درمانی وجود ندارد.

فواید اسانشیال اویل نعنا فلفلی برای ناخن

می خواهید یک روغن طبیعی ناخن درست کنید؟ روغن نعناع این کار را انجام می دهد.

“نعناع فلفلی ضد قارچ است و دارای خاصیت رایحه درمانی (aromatherapy)است.

برای تهیه روغن کوتیکول خود با نعناع فلفلی ، روغن را با قطره چکان به یک بطری کوچک اضافه کنید. از آن به تنهایی استفاده کنید یا  آن را با پایه روغن هسته انگور رقیق کنید.

حقایق مختصر و مفید از اسانشیال اویل نعنا فلفلی

اسانشیال اویل نعنا فلفلی

نوع مواد تشکیل دهنده: یک اسنشیال اویل با خاصیت ضد باکتری ، ضد ویروس و ضد عفونی کننده با ماده موثره اصلی منتول.

مزایای اصلی: خواص تسکین دهنده ضد التهاب و خنک کنندگی را ارائه می دهد که می تواند برای پوست مفید باشد.همچنین برای افزایش تحریک رشد مو استفاده میشود..

چه کسی باید از آن استفاده کند: کسانی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند ، اگرچه تنها ماده ای نیست که برای رفع آکنه به آن اعتماد می شود ، اما برای هر کس با تحریکات پوستی و خارش جزئی نیز ممکن است مفید باشد.

چقدر می توانید از آن استفاده کنید: به طور کلی ، یک بار در روز ، هر چند محتاط باشید زیرا استفاده بیش از حد می تواند منجر به تحریک شود

خوب کار می کند با :مواد آبرسان مانند آلوئه ورا و روغن نارگیل ترکیب شده و رقیق می شود که می تواند برای پوست های خشک و تحریک شده مفید باشد.

با آن استفاده نکنید: هنگام جفت شدن با محصولاتی که حاوی اسیدها یا سایر مواد لایه بردار خشن هستند ، احتیاط کنید ، به خصوص اگر پوست حساسی دارید

منابع

https://www.healthline.com/health/peppermint-oil-for-hair

https://www.today.com/style/peppermint-oil-uses-benefits-beauty-health-home-cleanliness-t145583

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *