آموزش ساخت, اسنشیال اویل, صابون دست ساز, مطالب دیگر

چگونه اسنشیال اویل ها را در فرمولاسیون صابون استفاده کنیم؟

چگونه اسنشیال اویل ها را در فرمولاسیون صابون استفاده کنیم

یکی از انگیزه های صابون سازان طبیعی علاوه بر کسب درآمد، کمک به محیط زیست و طبیعی بودن این محصولات گیاهی است و بسیاری از سازندگان صابون های دست ساز این هنر را آغاز می کنند زیرا می خواهند مواد شیمیایی ، مواد آلرژی زا ، سموم ، عطرهای سنتزی و شوینده ها را از خانه های خود حذف کنند. آنها یک محصول طبیعی تر می خواهند ، اما همچنین می خواهند بوی خوبی داشته باشد. و شما عطری طبیعی تر از اسنشیال اویل ها پیدا نمیکنید . حتی برخی از افراد یاد می گیرند که چگونه اسنشیال اویل ها را در خانه تولید کنند(هرچند پروسه چندان آسانی نبوده و از نظر اقتصادی به صرفه نیست)
اما یافتن بهترین اسنشیال اویل برای ساخت صابون به این آسانی نیست. هر روش ساخت صابون راه های مختلفی را به سوی شما باز میکند. در این مقاله به چگونه اسنشیال اویل ها را در فرمولاسیون صابون استفاده کنیم می پردازیم.

چگونه اسنشیال اویل ها را در فرمولاسیون صابون استفاده کنیم
استفاده از اسنشیال اویل ها در صابون های دست ساز

قبل از شروع انتخاب روغن های مناسب ، ابتدا به سوالی پاسخ می دهم که تقریباً هر سازنده صابونی که جدیدا این راه را شروع کرده است می پرسد: آیا می توانید از آب مرکبات ، گلاب و غیره به عنوان اسانس در صابون خود استفاده کنیم؟ هم بله و هم خیر. بله ، می توانید از آن برای صابون استفاده کنید. اما نه ، عطر در محصول نهایی باقی نمی ماند. به اندازه کافی قوی نیست در حالیکه اسنشیال اویل ها  طبیعی و بسیار غلیظ بوده و قادر به مقاومت در برابر فرایند از بین رفتن زود هنگام عطر صابون هستند.البته شما باید بدانید که استفادا از اسنشیال اویل ها در محصولات دست ساز و ماندگاری آنها روش های خاص خود را دارد.

چگونه اسنشیال اویل ها را در فرمولاسیون صابون استفاده کنیم؟

بهترین اسنشیال اویل ها در ساخت صابون به روش melt & pour

 

روش melt & pourتهیه صابون یک مزیت بزرگ دارد: کار ساخت  در اطراف کودکان بی خطر است. اگر بچه های شما به اندازه کافی بزرگ هستند و می توانند اقدامات احتیاطی مانند استفاده از حوله برای کار با ظروف گرم را درک کنند ، می توانید با ریسک بیشتری صابون سازی را انجام دهید.
نکته منفی استفاده ازاسنشیال اویل ها در این روش : اسنشیال اویل ها به صورت خالص برای پوست ایمن نیستند و باعث درماتیت تماسی می شوند.قبل از استفاده موضعی حتما انها را رقیق کنید. اسنشیال اویل ها وقتی در صابون رقیق می شود ، معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند ، اما ریختن اسنشیال اویل رقیق نشده ، می تواند باعث ایجاد بثورات ، سوختگی و حساسیت  شوند. تحقیق کنید که کدام اسنشیال اویل ها ممکن است باعث واکنش های پوستی شوند.

وجه مثبت استفاده از اسنشیال اویل ها در روش melt & pour تهیه صابون:

از آنجا که صابون قلیایی نیست و به دمای بالا احتیاج ندارد ، تقریباً هر اسانسی می ماند و مدتی در محصول ماندگار خواهد بود.

رایحه های مرکبات و نارگیل به دلیل کم رنگ شدن در دستور العمل های صابون شیر بز و سایر صابون های فرآیند سرد مشهور هستند زیرا pH صابون با این روغن ها واکنش نشان می دهد. اما این نگرانی در روشmelt&pour مطرح نیست

برای ایجاد حس  نشاط و سرزندگی در صابون هاتون به روشmelt & pour از ترکیب اسنشیال اویل ها مرکبات استفاده کنید. برای مثال اسنشیال اویل لیمو را با ایتشیال اویل علف لیمو و زنجبیل مخلوط و امتحان کنید. یا ترکیبی از سه مرکبات از گریپ فروت ، لیمو و پرتقال  را بسازید و یک نت پایه مانند چوب صندل اضافه کنید.
اسنشیال اویل اسطوخودوس خالص را بصورت مجزا امتحان کنید و در صابون بریزید ، یا آنرا با اسنشیال اویل اوکالیپتوس  مخلوط کرده به پایه صابون خود اضافه کنید .

چگونه اسنشیال اویل ها را در فرمولاسیون صابون استفاده کنیم: بهترین اسنشیال اویل ها برای ساخت صابون به روش cold process

 

صابون سازی با روش cold process می تواند تازگی اسانسی)fragrance)را که اضافه کرده اید را از بین ببرد و خود اسانس نیز می تواند صابون سازی را پیچیده کند.

روغن های میوه ای و ادویه دار می توانند باعث سریعتر بستن صابون شوند ، این زمانی است که صابون سریعاً پس از افزودن عطر غلیظ و جامد می شود. برخی از مواد گیاهی نیز این مشکل را ایجاد می کنند. استفاده از روغن هایی که در دمای پایین تر جامد هستند ، مانند دستور العمل های صابون روغن نارگیل ، می تواند مشکل را تشدید کند. برای جلوگیری از زود بستن صابون ،  دو راهکار پیشنهاد میشود: اول ، از اسانس هایی که باعث ایجاد آن می شوند ، مانند روغن میخک ، جلوگیری کنیم. اما اگر آن بوی تند را بخواهیم ، کمی  صابون بدون بو را جدا کرده و کنار می گذاریم. سپس ،  بعد از افزودن اسانس  ، سریع آن را درون قالب ها ریخته و سپس خمیر مایع بدون بو را دور آن ریخته تا جاهای خالی و شکاف های آن را پر کند. این کار قالبی از صابون یکپارچه ایجاد می کند که پس از جامد شدن و خنک شدن کاملاً قابل برش است.


چگونه اسنشیال اویل ها را در فرمولاسیون صابون استفاده کنیم؟

شاید غم انگیزترین اتفاقی که رخ می دهد رایحه ای باشد که به بوی خوب آن امید داشتیم اما ماندگاری نداشت. اما ترفندهایی برای ماندگاری رایحه وجود دارد:

_مشخص کنید کدام رایحه ها در برابر PH و گرما مقاومت نمی کنند. مرکبات مقصر اصلی هستند. اگر واقعاً صابون لیمو ، ساخته شده با اسنشیال اویل لیمو خالص می خواهید ، از روش ساخت melt & pour استفاده کنید.

به جای لیمو ،در روش cold process از گزینه های دیگری مانند اسنشیال اویل علف لیمو استفاده کنید. با استفاده از یک ماشین حساب ساخت صابون ، مقدار روغن را افزایش دهید تا میزان مصرف اسانس را مشخص کنید. برخی از روغن ها مانند پرتقال 10 برابر در حال حاضر غلظت بیشتری دارند.
رس کائولن را به دستور صابون خود اضافه کنید.این کار باعث میشود  تا اسنشیال اویل در عین ماندگاری بیشتر سبب نرم شدن پوست شود . اسانس هایی با نت پایانی اضافه کنید . این به معنای ترکیب اسانس های سبک با اسنشیال اویل هایی است که از ماندگاری بهتری برخوردار هستند ، مانند اسطوخودوس با گل محمدی یا گریپ فروت با یلانگ یلانگ.
_ صابون را در محیط خشک و خنک و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید، صابون هادوست  را (با فاصله کمی بین میله ها) ، با لایه های جدا کننده کاغذ ، در یک جعبه مقوایی بچینم. سپس جعبه را در کمد اتاق خواب نه در سرویس بهداشتی یا کمد آشپزخانه قرار می دهم.
را به دستور صابون خود اضافه کنید. این به روغن ضروری چیزی می دهد تا در هنگام ایجاد پوستی نرمتر و آرامش بخش ، به آن بچسبد. عطرهای لنگر با رایحه “پایه” عمیق تر. این به معنای ترکیب عطرهای سبک با چیزهایی است که از ماندگاری بهتری برخوردار هستند ، مانند اسطوخودوس با گل محمدی یا گریپ فروت با یلانگ یلانگ. صابون را در محیط خشک و خنک و دور از تابش مستقیم آفتاب ذخیره کنید، صابون ها را (با فاصله کمی از هم) ، با لایه های جدا کننده کاغذی ، در یک جعبه مقوایی بچینید. سپس جعبه را در کمدی در کارگاه یا اتاق کارتان قرار دهید نه مکان های مرطوب.

اگر می خواهید یک ترکیب خوشبو کننده با خواص رایحه درمانی داشته باشید ، اما می خواهید عمر رایحه خود را در صابون سازی به روش کلدپرس افزایش دهید ، سعی کنید اسنشیال اویل اسطوخودوس را با بابونه و یا نعناع هندی پچولی مخلوط کنید.

برای داشتن رایحه ای شاداب ، میوه ای و چوبی و قدرت ماندگاری عالی ،اسنشیال اویل پرتقال ، سرو کوهیjuniper و گل حناPeru balsam را در ترکیب اسانس خود قرار دهید.

برای ساخت صابون در جهت  تنفس آسانتر در سالن های اسپا از اسنشیال اویل اکالیپتوس ، رزماری و چوب صندلcedarwood استفاده کنید.

خرید صابون پایه گلیسیرینه آیدا نچرالز

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *