اسنشیال اویل

چرا استفاده از اسنشیال اویل علف لیمو برای شما مفید است؟

اسنشیال اویل علف لیمو

علف لیمو گیاهی گرمسیری و علفی است که در آشپزی و داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. اسنشیال اویل علف لیمو که از برگ و ساقه گیاه استخراج میشود  دارای رایحه ای مرکباتی و قدرتمند است. اغلب در صابون ها و سایر محصولات مراقبت پوستی  یافت می شود. اسنشیال اویل علف لیمو برای درمان مشکلات گوارشی و فشار خون بالا استفاده می شود. این همچنین دارای بسیاری از مزایای بالقوه برخوردار  است.

اسنشیال اویل علف لیمو

در حقیقت ، اسنشیال اویل علف لیمو ابزاری محبوب در رایحه درمانی برای کمک به تسکین استرس ، اضطراب و افسردگی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید از این روغن اسانسی برای بهبود سلامتی خود استفاده کنید ، به مطالعه ادامه دهید.

1. اسنشیال اویل علف لیمو دارای خواص آنتی باکتریالی است

اسنشیال اویل علف لیمو یک آنتی باکتریال قوی است و به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود زخم ها و جلوگیری از عفونت استفاده می شود. تحقیقات انجام شده در سال 2010 نشان داد که اسنشیال اویل عف لیمو در برابر انواع مختلف باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ، مانند:

عفونت های پوستی

ذات الریه

عفونت خون

عفونت های جدی روده ای

موثر واقع میشود.

2. اسنشیال اویل علف لیمو دارای خاصیت ضد قارچی است

قارچ ها موجوداتی مانند مخمر و کپک هستند. بر اساس مطالعه ای که  انجام شد ، اسنشیال اویل علف لیمو یک عامل بازدارنده موثر در برابر چهار نوع قارچ بود از جمله بیماری قارچی پای ورزشکاران و عفونت پوستی کرم زنگ موثر می باشد.

محققان دریافتند که حداقل 2.5 درصد از محلول باید روغن ضروری علف لیمو باشد تا موثر واقع شود.

3. اسنشیال اویل علف لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد

تصور می شود که التهاب مزمن باعث بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله آرتروز ، بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان می شود. علف لیمو حاوی سیترال ، یک ترکیب ضد التهاب است.

طبق مطالعه ای معتبر که در سال 2014 روی حیوانات انجام شد ، اسنشیال اویل علف لیمو خوراکی توانایی های ضد التهابی قدرتمندی را بر روی موش های دارای بیماری التهابی ورم پنجه نشان داد.

4- دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است

آنتی اکسیدان ها به بدن شما کمک می کنند تا در برابر رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند ، مبارزه کند. تحقیقات نشان داده است که اسنشیال اویل علف لیمو به شکار رادیکال های آزاد کمک می کند. و در صورت استفاده موضعی میتواند از پوست در مقابل عوامل آسیب رسان جلوگیری کند.

طبق یک مطالعه در سال 2015 ، دهانشویه اسنشیال اویل علف لیمو توانایی آنتی اکسیدانی قوی نشان داد. محققان پیشنهاد می کنند این یک روش درمانی مکمل بالقوه برای روش های غیر جراحی دندان و التهاب لثه است.

5 – به جلوگیری از زخم معده یا رفع حالت تهوع کمک می کند

علف لیمو به عنوان یک داروی محلی برای تعدادی از مشکلات گوارشی از معده گرفته تا زخم معده استفاده می شود. طبق مطالعه ای که در سال 2012 روی موش ها انجام شد ، اسنشیال اویل علف لیمو به جلوگیری از زخم معده ، دلیل اصلی درد معده ، کمک کرد.

گیاه علف لیمو نیز یکی از عناصر رایج در چای های گیاهی و مکمل های تهوع است. اگرچه در بیشتر محصولات گیاهی از برگ خشک گیاه لیموترش استفاده می شود ، اما استفاده از روغن ضروری علف لیمو برای آروماتراپی ممکن است مزایای مشابهی داشته باشد.

6. اسنشیال اویل علف لیمو به کاهش اسهال کمک کند

اسهال اغلب فقط آزار دهنده است ، اما همچنین می تواند باعث کم آبی بدن شود. داروهای اسهال بدون نسخه می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند یبوست داشته باشند ، که باعث می شود برخی از افراد به درمان های طبیعی روی آورند.

طبق یک مطالعه در سال 2006 ، گیاه علف لیمو ممکن است به کند شدن اسهال کمک کند. این مطالعه نشان داد که این روغن باعث کاهش مدفوع در موش های مبتلا به اسهال ناشی از روغن کرچک ، احتمالاً با کاهش سرعت حرکت روده می شود.

7. کاهش کلسترول

کلسترول بالا  خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. مهم است که سطح کلسترول خود را ثابت نگه دارید.

از علف لیمو  به طور سنتی برای درمان کلسترول بالا و مدیریت بیماری های قلبی استفاده می شود.

مطالعه ای در سال 2007 به پشتیبانی استفاده از آن برای آن شرایط کمک می کند. این مطالعه نشان داد که روغن ضروری علف لیمو به طور قابل توجهی کلسترول موشهایی را که به مدت 14 روز از رژیم غذایی با کلسترول بالا استفاده کرده بودند ، کاهش می دهد.

واکنش مثبت وابسته به دوز بود ، به این معنی که با تغییر دوز ، تأثیرات آن تغییر می کند.

8- به تنظیم قند خون و چربی ها کمک میکند

بر اساس مطالعه ای که در سال 2007 روی موش ها انجام شد ، روغن علف لیمو ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. برای این مطالعه ، موش ها با دوز خوراکی روزانه 125 تا 500 میلی گرم روغن علف لیمو به مدت 42 روز تحت درمان قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که اسنشیال اویل علف لیمو سطح قند خون را کاهش می دهد. همچنین ضمن افزایش سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) پارامترهای چربی را نیز تغییر داد.

9. به عنوان مسکن درد عمل کند

سیترال موجود در روغن ضروری گیاه لیموترش ممکن است به دلیل تسکین التهاب ، درد را کاهش دهد. طبق مطالعه ای که در سال 2017 روی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید انجام شد ، روغن موضعی لیموترش باعث کاهش درد آرتروز آنها شد. به طور متوسط ​​، طی 30 روز سطح درد به تدریج از 80 به 50 درصد کاهش یافت.

10. اسنشیال اویل علف لیمو به تسکین استرس و اضطراب کمک میکند

فشار خون بالا یکی از عوارض جانبی شایع استرس است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رایحه درمانی استرس و اضطراب را کاهش می دهد.استنشاق روغن ضروری علف لیمو سبب کاهش اضطزاب شده و ترکیب آن با ماساژ  فواید بیشتری به همراه دارد.

یک مطالعه در سال 2015 اثرات روغن ماساژ علف لیمو و بادام شیرین را در هنگام ماساژ ارزیابی کرد.

در شرکت کنندگان در مطالعه که با استفاده از اسنشیال اویل علف لیمو یک بار در هفته و به مدت 3 هفته ماساژ داده بودند ، فشار خون دیاستولیک پایین تری نسبت به گروه کنترل داشت. فشار خون سیستولیک و ضربان نبض تحت تأثیر قرار نگرفت.

11 به تسکین سردرد و میگرن کمک میکند

به گفته محققان در استرالیا ، علف لیمو بومی استرالیا دردی را که به دلیل سردرد و میگرن ایجاد می شود ، تسکین می دهد. محققان معتقدند ترکیبی در گیاه علف لیمو به نام اوژنول توانایی های مشابه آسپرین دارد.

تصور می شود که اوژنول از جمع شدن پلاکت های خون در کنار هم جلوگیری می کند. همچنین باعث آزاد شدن سروتونین می شود. سروتونین هورمونی است که باعث تنظیم خلق و خو ، خواب ، اشتها و عملکردهای شناختی می شود.

نحوه استفاده اسنشیال اویل علف لیمو

بیشتر تحقیقات علمی در مورد مصرف خوراکی روغن ضروری علف لیمو روی حیوانات یا در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است – نه روی انسان. در نتیجه ، هیچ دوز استانداردی برای درمان هیچ بیماری وجود ندارد. مشخص نیست که آیا دوزهای حیوانات همان تأثیرات را بر روی انسان ها دارند یا نه.

بنابراین استفاده به صورت موضعی و روش استنشاقی را انجام دهید

برای استفاده موضعی از علف لیمو در آروماتراپی ، به 12 قاشق اسنشیال اویل و به 1 قاشق چای خوری روغن حامل مانند روغن نارگیل ، روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا اضافه کنید. در یک حمام گرم مخلوط کنید یا روی پوست خود ماساژ دهید.

بهتر است قبل از استفاده گسترده تر از اسنشیال اویل ها  رقیق شده آنها را  روی پوست ، تست پچ انجام دهید. این به شما کمک می کند ببینید پوست شما چگونه به آنها واکنش نشان می دهد.برای اطلاع از چگونگی این تست آسان کلیک کنید.

هرگز اسنشیال اویل ها را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید.

همچنین می توانید روغن ضروری علف لیمو  را مستقیماً استشمام کنید. چند قطره به یک پد پنبه ای یا دستمال اضافه کنید و رایحه را نفس بکشید. برخی افراد برای کمک به تسکین سردرد ، از این اسنشیال اویل برای رفع سردرد و میگرن برای ماساژ استفاده میکنند.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی اسنشیال اویل علف لیمو 

روغن ضروری علف لیمو  بسیار غلیظ بوده و عوارض جانبی آن به خوبی مطالعه نشده است. در بعضی از افراد ، ممکن است قوی تر از عوارض جانبی خود گیاه باشند.

اسنشیال اویل علف لیمو  هنگام استفاده موضعی ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک یا تحریک پوستی شود.

سایر عوارض جانبی گزارش شده از لیموترش خوراکی عبارتند از:

سرگیجه

خواب آلودگی

افزایش اشتها

افزایش ادرار

اسنشیال اویل علف لیمو  ممکن است هنگام بلع سمی باشند. شما نباید روغن ضروری علف لیمو  را بخورید ، مگر تحت تجویز پزشک باشید.

علف لیمو ، به شکل گیاهی ، به طور کلی برای استفاده در غذا و نوشیدنی بی خطر است. مقادیر بیشتر ممکن است خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش دهد.

همچنین قبل از استفاده باید با پزشک خود صحبت کنیداگر :

دیابت یا قند خون پایین دارید

دارای بیماری تنفسی مانند آسم هستید

بیماری کبدی دارید

تحت شیمی درمانی هستید

باردار هستید

در حال شیردهی هستید.

شما نباید از اسنشیال اویل علف لیمو  به عنوان یک درمان مکمل یا به جای درمان منظم خود برای هر بیماری استفاده کنید ، مگر اینکه تحت راهنمایی و نظارت پزشک باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *