شمع های آروماتیک

شمع های آروماتراپی (قسمت اول)

شمع های آروماتراپی

آیا می خواهید محصولات طبیعی و دست ساز از جمله شمع در خانه بسازید؟ آیا می خواهید رایحه های خوشبو از اسنشیال اویل ها را به شمع های خود اضافه کنید؟ این مقاله مقدمه و مروری بر نحوه ساخت شمع های اسانس دار و یا شمع های آروماتراپی است.

من به بسیاری از سوالات در مورد ساخت شمع های آروماتراپی پاسخ خواهم داد. همچنین به شما نشان می دهم که ساختن این شمع های اسانس دار  از ابتدا چقدر آسان و سریع است. اگر به شمع های آروماتراپی فکر کرده اید ، این راهنما جای مناسبی برای شماست!

شمع های آروماتراپی چیست؟

شمع ها مدتهاست وجود دارند! شمع های آروماتراپی شمع های طبیعی هستند که با اسنشیال اویل ها ساخته شده اند. در این شمع ها همانطور که می سوزند ، رایحه اسنشیال اویل و خواص درمانی را در اتاق شما پخش می کند.

اسنشیال اویل ها دارای ویژگی های درمانی مختلفی هستند که می توانید آنها را در زندگی روزمره خود لحاظ کنید. بسته به رایحه شمع ، عطر می تواند روحیه بخش ، منعکس کننده شادی یا آرامش بخش باشد. به طور معمول ، شمع های آروماتراپی قصد دارند به جنبه های روحی و جسمی ما کمک کنند.از خودتون میپرسید چگونه؟من به شما در این مقاله و مقاله های بعدی به طور کامل توضیح خواهم داد…

بهتر است در شمع های آروماتیک از موم های طبیعی به عنوان پایه شمع استفاده کنید. این شمع های اسانس دار همراه با موم طبیعی سویا به عنوان یک محصول غیر سمی ساخته می شوند.

از شمع های آروماتراپی خود در هر موقعیتی که دوست دارید میتوانید استفاده کنید! از مهمانی های شام گرفته تا حمام بخار آبگرم در خانه ، هیچ محدودیتی در استفاده از این شمع ها وجود ندارد.

بهترین اسنشیال اویل ها برای شمع های آروماتراپی

هر اسانس دارای خواص و مزایای سلامتی خاص خود است. صرف نظر از شرایط ، احتمالاً یک اسنشیال اویل وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد. اما برخی از اسانس ها بیشتر از بقیه در شمع سازی به کار می روند.

به طور خاص ، اکثر اسانس هایی که در گروه نت های اولیه هستند به تنهایی در شمع به خوبی کار نمی کنند. مدت زمان تبخیر آنها بسیار سریع است. آنها را با یک نت پایه مخلوط کنید و در شمع ها استفاده کنید.

هرچند استفاده همه اسنشیال اویل ها در شمع جایز و سلیقه ای است. اما من دوست دارم شمع هایی درست کنم که از اسنشیال اویل هایی مناسب فصل هستند:

• پاییز: پرتقال ، دارچین ، صنوبر ، هل ، چوب سرو ، ترنج.

• زمستان: اسطوخودوس ، صنوبر سفید ، نعناع ، اکالیپتوس ، چوب صندل.

• بهار: شمعدانی ، پالماروسا ، یوزو ، توت ارس.

• تابستان: لیمو ، گریپ فروت ، ماندارین.

ابتدا مشخص کنید که کدام اسنشیال اویل (یا روغن) برای بیماریها ، خلق و خو یا وضعیت شما مناسب است. سپس ، به مخازن اسانس خود بروید و مخلوط کنید!

البته ، هم اسنشیال اویل تک و هم چند اسانس از پیش ساخته شده به همان اندازه برای ساخت شمع کار می کنند.

آیا اسنشیال اویل ها در شمع های آروماتراپی قابل اشتعال هستند؟

اسنشیال اویل ها به خودی خود قابل اشتعال هستند. آنها را مستقیماً به شمعی که در حال سوختن است اضافه نکنید. در ساخت شمع ، اسانس ها با موم ها و روغن های دیگر ترکیب می شوند. با هم ، این مخلوط قابل اشتعال نخواهد بود.

چه مقدار اسنشیال اویل برای افزودن به شمع ها نیاز است؟

دستور تهیه اسانس شمع های آروماتراپی

35-40 قطره اسنشیال اویل را به 2-3 اونس پایه موم (دو و نیم اونس معادل حدودا 74 سی سی )شمع اضافه کنید.

اگر با اسنشیال اویل ها آشنا هستید ، می دانید که نسبت مناسبی به تعداد اسانس هایی که در دستور استفاده می کنید وجود دارد. شما باید این نمودار رقیق سازی اسانس را رعایت کنید. اسانس ها مواد بسیار غلیظی هستند و شما باید از مصرف زیاد آنها خودداری کنید.

اگر می خواهید شمع های اسانس خود را قوی تر کنید ، لزوماً به قطره روغن بیشتری نیاز ندارید. می توانید از اسنشیال اویل هایی استفاده کنید که نت اولیه دارند و البته سریعتر از اسانس های دیگر تبخیر می شوند. منابع ما را در مورد ترکیب اسانس بررسی کنید و مخلوطی از اسانس های مختلف را امتحان کنید. و با افزودن نت میانی و پایانی ماندگاری رایحه را بیشتر کنید!

.

دستور ساخت شمع های آروماتراپی

موم سویا 1ونیم اونس (3 قاشق غذاخوری)

½ اونس (1 قاشق غذاخوری) موم زنبور عسل

½ اونس (1 قاشق غذاخوری) روغن نارگیل (جامد)

35-40 قطره اسنشیال اویل

1 فتیله

شیشه 2-3 اونس یا ظرف مشابه

مراحل ساخت شمع ها

این دستورالعمل های اساسی در مورد نحوه ساخت شمع های سویا با اسنشیال اویل را دنبال کنید.

مواد جامد (موم سویا ، موم زنبور عسل و روغن نارگیل جامد) را در یک دابل بویلر ذوب کنید.(به روش بن ماری به این صورت که میتوانید قابلمه ای را از آب پر کرده بگذارید تا گرم شود سپس قابلمه دیگر داخل آن گذاشته و مواد جامد را داخل آن بریزید تا ذوب شود.)

شمع های آروماتراپی

درست زمانی که مخلوط کاملاً ذوب شد ، آن را از روی حرارت بردارید.

اسنشیال اویل ها را مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید.

کف فتیله شمع را به موم ذوب شده آغشته کرده و از آن برای چسباندن وکس به ته ظرف استفاده کنید.

فتیله را به صورت عمودی بردارید و موم را داخل ظرف بریزید.

بگذارید شمع کاملاً خنک شود. فتیله را به ارتفاع ¼ ”بالای موم کوتاه کنید.

شمع را در دید و به دور از اجسام قابل اشتعال بسوزانید. و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد.

دقت داشته باشید اگر موم بیش از حد داغ باشد ، می تواند ترکیبات فعال موجود در اسنشیال اویل شما را از بین ببرد و رایحه را خنثی کند. اگر خیلی خنک شود هم ممکن است اسنشیال اویل به طور یکنواخت در موم پخش نشوند.

دمای ایده آل برای افزودن اسنشیال اویل ها 185 درجه فارنهایت(معادل 85 درجه سانتی گراد) است.

هنگامی که موم به دمای ایده آل رسید ، اسنشیال اویل های خود را اضافه کرده و موم را در ظرف خود بریزید (همچنین می توانید اسنشیال اویل ها را پس از ریختن موم در ظرف اضافه کنید – این به خود شما بستگی دارد). بگذارید شمع های آروماتیک شما قبل از روشن شدن کاملاً خنک شوند. برای ادامه به قسمت دوم این مقاله مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *